De nieuwe Lelit Mara X!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor bobbee » di 10 mar 2020, 16:27

Nieuwe machine van Lelit, al even aangeprezen door pti.
Ik start dit topic om hier over de machine te bakkeleien. Filmpje van Dave Corby is zojuist online gekomen.

https://youtu.be/j2HHfqOjGN0
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor Pti » di 10 mar 2020, 18:29

De binnendruppelde reviews waren bij mij ook de aanstichter! Ik besprak dit machientje achter de schermen al met enkele anderen en kan niet wachten om er mee te kunnen spelen.

mar.vries
Berichten: 1
Lid geworden op: di 10 mar 2020, 17:54

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor mar.vries » di 10 mar 2020, 19:02

Deze is voor mij ook een goede kanshebber!

Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor bobbee » di 10 mar 2020, 23:01

Ik ben benieuwd wie van het forum deze machine gaat kopen. Is een vernuftig ding!

https://youtu.be/DDkTVc43aI4
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor DeepnGroond » wo 11 mar 2020, 00:54

Eerst eens bekijken en proefdraaien. Maar staat voorlopig zeker op mijn lijstje. Vlak onder de Bianca, maar die is voor mijn set up wellicht net wat te fors (en te duur).

Laat die reviews en filmpjes maak komen!

ahuitema
Berichten: 45
Lid geworden op: za 30 jun 2012, 22:28

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor ahuitema » wo 11 mar 2020, 08:11

Ik heb een exemplaar van de nieuwe MaraX in bestelling bij eerder genoemd forumlid.

Heb me lang en veel beraden over de aanschaf. Deze machine met kleine voetafdruk, snelle opwarmtijd, en naar het schijnt minder bewerkelijke temperatuur beheersing heeft me over de streep gekregen:). En het prijskaartje is daarbij behoorlijk schappelijk!

Ik denk dat ie op z'n vroegst eind maart komt.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor bvds » wo 11 mar 2020, 12:38

Als Lelit de verwachtingen waar gaat maken en daar lijkt het op is dit dadelijk de E61 HX machine die de Rocket's en Bezzera's het nakijken geeft. De kleinere footprint, snellere opwarmtijd en betere temperatuurbeheersing maken deze machine heel aantrekkelijk.

Benieuwd hoe het werkt i.c.m. eem pressure / flow control kitje. Hoe werkt dat met een vibratiepompje?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor DeepnGroond » wo 11 mar 2020, 12:44


Benieuwd hoe het werkt i.c.m. eem pressure / flow control kitje. Hoe werkt dat met een vibratiepompje?
Ja, dat is voor mij de grootste aantrekkingskracht van de Bianca, als zoiets ook op de MaraX mogelijk is, ben ik snel verkocht.

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor Pti » wo 11 mar 2020, 12:50

De vibratiepomp geeft ruim voldoende flow om te kunnen regelen, maar de HX kan roet in het eten gooien. Ik zal het tzt wel gaan proberen en rapporteren :)

ahuitema
Berichten: 45
Lid geworden op: za 30 jun 2012, 22:28

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor ahuitema » wo 11 mar 2020, 13:55

Hoe zou de HX invloed hebben op de flow control?

Voor zover ik de flow control kit begrijp is het een paddle die het ventiel/veer van de afvoerpijp reguleert. Verder open is meer druk verliezen en vice versa. Maar alle onderdelen van de kit zitten op de e61 zetgroep dus zouden dan toch onafhankelijk van de pomp/boiler/etc moeten werken? Wat mis ik hier?


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten

cron