Tikkend geluid Bezerra Magica

Grootje
Berichten: 7
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 14:13

Tikkend geluid Bezerra Magica

Berichtdoor Grootje » do 14 jan 2021, 22:09

Goedenavond,

Na een dag extra veel oefenen begin ik te merken dat het tikkende geluid tijdens het aan staan mij begint te irriteren.
De Magica die ik nu 3 dagen in bezit heb maakt om de 15 a 20 seconden een best wel hard geluid waarna het water begint op te warmen. Het tikken hoor je door de hele woonkamer alsof er een schakelaar wordt omgezet, het water borrelen alleen als je dichtbij staat. Ik heb geen misofonie maar begin me toch behoorlijk te irriteren door het klikje.

Mijn vraag, is dit normaal? Zo ja is dit normaal voor een Bezerra of voor alle warmte wisselaars? En zo ja hoort het een hard geluid te zijn of hoor je dit nauwelijks te horen?

groeten,
Stefan

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Tikkend geluid Bezerra Magica

Berichtdoor fransg » do 14 jan 2021, 22:15

Het is de pressostaat, is normaal. Je kunt er vermoedelijk wel een stillere op laten zetten door een van de bekende en vertrouwde monteurs.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Grootje
Berichten: 7
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 14:13

Re: Tikkend geluid Bezerra Magica

Berichtdoor Grootje » do 14 jan 2021, 22:22

Hoi Frans,

Wederom bedankt voor je snelle reactie!
Oke en scheelt dat veel in geluid?

Nog een andere vraag over het apparaat. Er hangt een rubber slangetje waar ik het waterfilter op heb gemonteerd. Maar ik merk dat het water via het gat in de onderkant loopt. Hoe heeft dit waterfilter dan zin?

Groeten,
Stefan

manduca
Berichten: 868
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Tikkend geluid Bezerra Magica

Berichtdoor manduca » do 14 jan 2021, 22:29

Geen zin. Dat slangetje is het retourslangetje van de OPV.
Je zult een ander filter (die op die aansluiting kan aan de onderkant) of iets als een onthardingszakje moeten gebruiken.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Tikkend geluid Bezerra Magica

Berichtdoor fransg » do 14 jan 2021, 22:58

Oke en scheelt dat veel in geluid?
Het hele kleine Mater pressostaatje in mijn Pavoni maakt geen hoorbaar geluid, is wel minder degelijk dan sommige grotere exemplaren. Over hoe de luidruchtigheid van de grotere alternatieven verschillen durf ik niets te zeggen. Ik heb een grote zware 30A Sirai pressostaat in mijn grotere machines zitten en ik vind het geluid prima, het is hoorbaar maar niet opvallend voor mijn gevoel. Als ik 's ochtends wakker word (deuren open) en ik luister goed dan kan ik de pressostaat in de voorkamer horen. Dat stelt mij gerust, de machine staat kennelijk aan en is gereed voor mijn eerste espresso van de dag.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Tikkend geluid Bezerra Magica

Berichtdoor Marcje » do 14 jan 2021, 23:21

Toen ik een paar jaar geleden een nieuwe Bezzera kocht had ik precies hetzelfde gevoel als jij. Heb me er flink aan lopen ergeren de eerste dagen en heb ook serieus overwogen om er wat aan te doen. Niet gedaan en al vrij snel was ik er gewoon aan gewend... nooit meer de behoefte gehad om er een andere pressostaat in te zetten.

Zo heb ik ook gedurende 3 jaar in Arnhem op een meter of 12 van het spoor gewoond, waar een keer of 10 per uur een trein langs kwam denderen. Nooit last van gehad. Verbazingwekkend hoe snel je daar een filter voor ontwikkelt.
dus...

jimmy_zeropm
Berichten: 142
Lid geworden op: di 07 jul 2015, 23:08

Re: Tikkend geluid Bezerra Magica

Berichtdoor jimmy_zeropm » zo 14 feb 2021, 21:01

Het is heel normaal en inherent aan het systeem. Ik heb ook een Magica en dacht de eerste dagen ook van hey... dat hebben ze er niet bij verteld ;-). Maarja, laten we eerlijk zijn, dat gebeurt als dit soort toch complexere producten op internet besteld worden. Zonder het goed in de winkel te zien werken. Ik heb mij er ook bij neergelegd en stoor mij er nu niet meer aan. En voor mij is het ook de beleving, in de ochtend gaat hij via domotica aan en als ik wakker wordt dan verteld het geluid mij dat hij bedrijfsklaar is :D . En andersom werkt het ook, als ik in de avond shotjes getrokken heb dan vergeet ik hem daardoor niet uit te zetten.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten

cron