Op zoek naar een nieuw avontuur...

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor Marc O. » ma 21 jun 2021, 21:12

Ik denk maar even hardop (niet gehinderd door al te veel kennis van E61 zetgroepen): Kan de Profitec niet worden voorzien van een profiling set van een Bianca? Ik meen me te herinneren op home-barista te hebben gelezen dat die sets ook op andere machines werden gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Marc O. op ma 21 jun 2021, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor fransg » ma 21 jun 2021, 21:26

dat is minder simpel dan men denkt
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor bobbee » ma 21 jun 2021, 21:41

De Strega en iedere andere lever machine brouwt altijd met het perfecte extractie profiel, met afbouwende druk.

Is een Londinium misschien ook een machine om mee te nemen in je keuze casper31?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor Marc O. » ma 21 jun 2021, 22:16

dat is minder simpel dan men denkt
Geen plug & play, begrijp ik?
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor fransg » ma 21 jun 2021, 22:42

Geen plug & play, begrijp ik?
Zo'n setje kopen is easy, maar vervolgens ontdekken hoe je de rest moet aanpassen, dat is een geval apart.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor Youssef » ma 21 jun 2021, 22:52

De Strega en iedere andere lever machine brouwt altijd met het perfecte extractie profiel, met afbouwende druk.

Is een Londinium misschien ook een machine om mee te nemen in je keuze casper31?
Ik zit eens te kijken (niet de bekendste machine om informatie over te vinden - niet in NL te koop ?). wat zijn de voordelen van die ten opzichte van een strega?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor Keyser » ma 21 jun 2021, 22:57

Enkel hier te koop:
https://londiniumespresso.com/store/

Inderdaad dus niet in Nederland.

Is een bekende lever machine. Hoger segment dan de Strega. Heeft meer dan één model. De R24 heeft o.a. de mogelijkheid om digitaal je pre infusie te regelen. De andere twee zijn op vast water. Maar Frans kan je er echt alles over vertellen. Maar online moet je er echt wel wat over kunnen vinden. Is een bekend merk.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor fransg » di 22 jun 2021, 09:48

Ik zit eens te kijken (niet de bekendste machine om informatie over te vinden - niet in NL te koop ?)
ik zou eerder zeggen 'is overal te koop' ;-)

super snelle bezorging via DHL, zeer goede support via website (en video-call indien nodig)

fabriek in Birmingham waar de afgelopen jaren steeds meer componenten 'in-house' worden gemaakt dus steeds minder afhankelijk van Italiaanse leveringen. recent pressostaat vervangen door thermistor, eigen controller (met app, op afstand aan/uit en druk te regelen) etc.

veel over te vinden, op de youtube, maar ook op insta van bijvoorbeeld mildredmittens
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor Youssef » di 22 jun 2021, 11:40

Ik zit eens te kijken (niet de bekendste machine om informatie over te vinden - niet in NL te koop ?)
ik zou eerder zeggen 'is overal te koop' ;-)

super snelle bezorging via DHL, zeer goede support via website (en video-call indien nodig)

fabriek in Birmingham waar de afgelopen jaren steeds meer componenten 'in-house' worden gemaakt dus steeds minder afhankelijk van Italiaanse leveringen. recent pressostaat vervangen door thermistor, eigen controller (met app, op afstand aan/uit en druk te regelen) etc.

veel over te vinden, op de youtube, maar ook op insta van bijvoorbeeld mildredmittens
700-800 euro belasting das wel ff schikken

Maar die r24 zou wel m’n droom machine zijn 😥 hebben jullie t wrleens probeert zonder pre paid taxes ?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor fransg » di 22 jun 2021, 11:46

700-800 euro belasting das wel ff schikken
Als je iets van €100 koopt, komt daar € 21 BTW op, koop je iets van € 1000 dan kan dat zomaar € 210 BTW worden, schaf je iets van €3000 aan dan loop je kans dat de BTW ook driemaal € 210 beloopt, besluit je iets van € 3500 te verweven dan rekent men bij de BTW soms wel 3,5 maal het bedrag dat je bij € 1000 afdroeg

Dat rekenwerk is niet merkgebonden

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron