Op zoek naar een nieuw avontuur...

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor Youssef » vr 18 jun 2021, 17:26

Ik heb nu ongeveer 2 jaar (kleine 2 jaar) de bezzera strega, en ben eigenlijk opzoek naar wat nieuws!

mijn oog wat gevallen op deLELIT BIANCA V2

Wil de zachtheid van een hendel machine blijven houden, maar dat t wel inspelbaar is....

ZIjn er nog andere die jullie aanreaden om naar te kijken?
enheeft er iemand hier de LELIT BIANCA V2 en de strega geproeft?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor bvds » vr 18 jun 2021, 18:13

Had je op je Strega al de PSM gedaan?

Zo niet is dat een aanrader.

Met die Bianca ga je er op smaak niet direct op vooruit. Ook niet op achteruit. Dus je moet het vooral leuker vinden qua bediening lijkt me.

Je kan ook een manual lever overwegen. Als je niet opschuimt een Strietman. Anders een leuke Pavoni of een Robot er bij?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor Youssef » za 19 jun 2021, 10:07

Had je op je Strega al de PSM gedaan?

Zo niet is dat een aanrader.

Met die Bianca ga je er op smaak niet direct op vooruit. Ook niet op achteruit. Dus je moet het vooral leuker vinden qua bediening lijkt me.

Je kan ook een manual lever overwegen. Als je niet opschuimt een Strietman. Anders een leuke Pavoni of een Robot er bij?

Nee de psm heb ik niet maar het is inderdaad de bediening die mij leuker lijkt en weer wat nieuws te proveren, ik drink zowel espresso als cappuccino dus n op schuimer is n must
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor Youssef » zo 20 jun 2021, 23:27

Welke ik ook wel bij de vergelijking wil zetten is de profitec pro 700v2
al is die weer een STUK duurder dan de lelit.

Afwerking wel mooier..

watzou jullie keus tussen die 2 zijn?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor Marc O. » ma 21 jun 2021, 07:12

Mijn persoonlijke keus zou de Lelit Bianca zijn. Helaas vindt mijn vrouw die echter "zó lelijk" dat we waarschijnlijk voor de Profitec Pro 700 gaan.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor fuel » ma 21 jun 2021, 10:00

Mijn persoonlijke keus zou de Lelit Bianca zijn. Helaas vindt mijn vrouw die echter "zó lelijk" dat we waarschijnlijk voor de Profitec Pro 700 gaan.
Denk beide goed machines, meer persoonlijke voorkeur en wat je budget is. Zelf een profitec 700 gehad, zeer mooie en stabiele machine.
Laatst gewijzigd door fuel op ma 21 jun 2021, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor Youssef » ma 21 jun 2021, 12:20

Mijn persoonlijke keus zou de Lelit Bianca zijn. Helaas vindt mijn vrouw die echter "zó lelijk" dat we waarschijnlijk voor de Profitec Pro 700 gaan.
Denk beide goed machines, meer persoonlijk voorkeur en wat budget is. Zelf een profitec 700 gehad, zeer mooie en stabiele machine.

Wat zijn de voor en na delen van beide ter vergelijking van elkaar? Ben wel super benieuwd hoe die flow control js
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor fuel » ma 21 jun 2021, 14:08

Mijn persoonlijke keus zou de Lelit Bianca zijn. Helaas vindt mijn vrouw die echter "zó lelijk" dat we waarschijnlijk voor de Profitec Pro 700 gaan.
Denk beide goed machines, meer persoonlijk voorkeur en wat budget is. Zelf een profitec 700 gehad, zeer mooie en stabiele machine.

Wat zijn de voor en na delen van beide ter vergelijking van elkaar? Ben wel super benieuwd hoe die flow control js
Bianca heb ik zelf niet gebruikt. Flow control van de Profitec vond ik zelf niet geweldig werken, is niet erg praktisch. In het begin een paar keer gebruikt maar daarna niet meer naar om gekeken. Dat heeft de Bianca mogelijk wel wat beter voor elkaar met die houten hendel.
Bij Profitec moest je flink wat draaien voor dicht & open, niet te doen!
Nu heb ik een domme DC Studio die doet wat hij moet doen, espresso zetten.
Ook zeer stabiel, stil, mooi en makkelijk in gebruik, en heel belangrijk zeer snel op temperatuur.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor Pti » ma 21 jun 2021, 19:48

Je kunt beter een goede one-trick-pony dan een halfbakken flow profiler hebben. Mijn ervaring met simpelweg een regelbare sproeier op een machine die er niet persé op gebouwd is zijn helaas niet veel beter. Er zit iets meer achter de schermen of het setje van ECM/profitec is gewoonweg niet zo verfijnd...

Uiteindelijk is het altijd een kwestie van smaak zowel esthetisch (Marc. O) als praktisch (fuel).

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

Berichtdoor HanR » ma 21 jun 2021, 20:06

Hartgrondig mee eens dat vergeleken met de Bianca, de flowprofiling setje van ECM/Profitec slecht werken.

De spoed van de stijgende spindel is veel te klein gekozen. Daardoor slinger je je een ongeluk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk



Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron