La Marzocco Linea Mini

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Ypuh » do 15 feb 2024, 14:34

Pre-infusie op watertank kan uberhaupt niet toch? Je hebt de druk van de waterleiding nodig. Van een ander filmpje beschreven ze uitgebreid de 'pre-wet' functie, maar die kan ik van harte afraden.

Eerste indruk na het filmpje gezien te hebben is dat ik hem ook wat goedkoop vind ogen. De plastic stoomtip, filterdrager, mat plastic draaiknoppen en scheve lijnen zijn allemaal geen verbetering.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

kraaijcheck
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 15:53

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor kraaijcheck » do 15 feb 2024, 14:36

Ik vind de nieuwe juist veel strakker en moderner ogen. Beauty


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor gilleko B. » do 15 feb 2024, 15:30

Beauty lies in the eyes of the beholder. Ja voor preinfusie moet je aan het vaste water. Las wel iets van druk en prewetting. Prewetting kan bij sommige koffies goed uitwerken igv voorkomen en terugdringen channeling. Maar mooie machine, geen toegevoegde waarde om in te ruilen. Zie meer uit naar een upgrade van de GS3.




Vincents
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 10:17

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Vincents » do 15 feb 2024, 17:30

Met die 2 sollenoids valt de druk niet weg zoals bij de eerste generatie linea mini of het echt een toevoeging is geen idee. Ik denk dat de self cleaning gliceur wel een toevoeging is zoals op de micra ook al zit de zogenoemde piero group cap van de micra (en strada). Ik heb ook lang getwijfeld tussen gs3 en de linea mini. Maar toch voor de mini gegaan. Altijd vers water uit de tank voor koffie ipv grote koffie boiler is in mijn ogen een groot voordeel bij 2/3/4 kopjes koffie op een dag. Ik hoop dat ik die van mij eind deze maand kan ophalen.

Martyn
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 15 feb 2019, 13:11

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Martyn » do 15 feb 2024, 18:36

Net de nieuwe Linea Mini even mogen aanschouwen bij Alleborgh (in het rood). Het element van de stoomboiler van mijn Micra had het na anderhalve maand begeven, dus kon na een belletje meteen langskomen om te fixen. De eigenaar vond het vooral vervelend; was voor hun de eerste Micra die met een defect element terugkwam. Maar las op de LM Micra fb groep wereldwijd wel meer gevallen.

Volgens de monteur wel een stuk eenvoudiger te maken dan bij de Mini omdat je er van bovenaf bij kunt.

Over de nieuwe Mini; gisteren ook het Duitse review gelezen. Mooie machine, maar dan vooral (in mijn ogen esthetisch) vanwege de in de zelfde kleur gespoten achterkant. Om die reden ook voor zilveren/grijze Micra gegaan omdat deze dit ook heeft. Standaard ook de cooltouch stoomwand is mooi meegenomen en het aanpassen van de druk zonder de machine te openen is ook handig; maar vraag me even hoe vaak je hier echt mee gaat spelen?

Shottimer blijkt toch een veelgevraagde nieuwe optie; maar ik vind een weegschaal met timer prima werken en anders kun je de doorlooptijd ook via de app zien.

Prima upgrade, maar imo allemaal niet heel spannend. Vooral nog steeds blij dat ik voor de Micra ben gegaan. Zal binnenkort daar eens een stukje over schrijven mocht daar behoefte aan zijn.

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Pti » do 15 feb 2024, 19:39

Goed opgelost dus! Dat ook nieuwe spullen af en toe stuk gaan is helemaal niet gek of vervelend. Het wordt pas vervelend wanneer je jezelf hebt opgezadeld met een verkoper die dat niet snel en vakkundig voor je op kan lossen. En nu mocht je dus ook gelijk ff het nieuwste van het nieuwste aanschouwen.

Ik vind deze ook wel indrukwekkend:
linea mini.jpg

hichamella
Berichten: 7
Lid geworden op: za 06 mei 2023, 21:43

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor hichamella » vr 16 feb 2024, 14:44

Ja voor preinfusie moet je aan het vaste water.

Afbeelding
Geldt dat ook voor de E61-espressomachines?

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor HanR » vr 16 feb 2024, 15:43

Ja

Vincents
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 10:17

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Vincents » vr 16 feb 2024, 16:35

Maar door die 2 extra valves zorgen ze volgens mij toch dat de druk op aantal bar constant blijft op de puck. En je dus een soort waterdruk van leidingwater kan simuleren met alleen water uit water tank?

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor gilleko B. » vr 16 feb 2024, 22:12

Maar door die 2 extra valves zorgen ze volgens mij toch dat de druk op aantal bar constant blijft op de puck. En je dus een soort waterdruk van leidingwater kan simuleren met alleen water uit water tank?
Voor zover ik het begrijp komt dat niet in de buurt van een regelbare preinfusie.

Afbeelding



Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron