De ene Giotto is de andere niet ;-)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De ene Giotto is de andere niet ;-)

Berichtdoor bobbee » vr 01 okt 2021, 23:29

Gefeliciteerd met je nieuwe machine!
De pid zit op een perfecte plek, namelijk niet boven de boiler in de kast waar ze vaak zitten maar laag in de machine waar het minst heet is. Zodoende blijven ze heel.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: De ene Giotto is de andere niet ;-)

Berichtdoor RoosW » vr 01 okt 2021, 23:44

Jamaar, lampjes, leds, nummertjes! leuk.. En nu uit zicht :(
Zucht, het mag dan praktisch zijn, maar mijn gadget hart gaat niet sneller kloppen van een weggestopt stukje elektronica, die wil leds en displays in full view.
Iets dat mij ook aantrekt in de Decent, een prachtig groot scherm vol met info en veel toeters en bellen, al had de vormgeving decadenter gemogen, die is mij dan weer veel te nihilistisch.
Een kruisbestuiving tussen een chroom bom ala de Giotto en een decent, daar zou mijn hart toch wel een huppeltje van maken ;)

Tot dan ben ik erg happy met m'n nieuwe speeltje :D

Daan_
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 19 sep 2021, 17:01

Re: De ene Giotto is de andere niet ;-)

Berichtdoor Daan_ » za 02 okt 2021, 14:36

De boiler in je machine is geïsoleerd, er zit een soort jasje omheen die de boel lekker warm houdt.

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: De ene Giotto is de andere niet ;-)

Berichtdoor RoosW » za 02 okt 2021, 15:46

Mooi, dat zou ik eind van het volgend jaar bij de verrekening terug moeten zien, mijn oude had het woord warmte isolatie niet herkend als ik hem er bovenop gezet had ;)
Die stond als ik al eens vermeld had vrolijk zijn steentje bij te dragen aan Global Warming :shock:

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De ene Giotto is de andere niet ;-)

Berichtdoor fransg » za 02 okt 2021, 16:03

Van de mijne heb ik destijds het 'jasje' meteen uitgedaan en weggegooid ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: De ene Giotto is de andere niet ;-)

Berichtdoor RoosW » za 02 okt 2021, 16:06

Waarom dat dan dat 'jasje' weggegooid? Dan stookt ie zich toch het leplazerus? Een geïsoleerde boiler is toch goed, of mis ik nu iets?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De ene Giotto is de andere niet ;-)

Berichtdoor fransg » za 02 okt 2021, 16:32

De machine is ook gevuld met lucht, in de metalen doos. Isoleert ook al wat. Binnen is het 50-60C. In de zomer zet je de machine uit als je genoeg koffie op hebt, de rest vh jaar is dat beetje warmte geen bezwaar.
Ik vind de boiler mooi, zonder jas kun je in een oogopslag zien of er iets lekt.
De verbruikskosten / stookkosten heb ik een poos gemeten, valt erg mee.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: De ene Giotto is de andere niet [emoji6]

Berichtdoor omeCo » di 05 okt 2021, 00:33

Gefeliciteerd met je nieuwe machine!
De pid zit op een perfecte plek, namelijk niet boven de boiler in de kast waar ze vaak zitten maar laag in de machine waar het minst heet is. Zodoende blijven ze heel.
Bovendien, zo las ik eens, wilde men bij Rocket het klassieke ontwerp niet ‘vervuilen’ met een display.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: De ene Giotto is de andere niet ;-)

Berichtdoor RoosW » di 05 okt 2021, 08:50

Dat is een redenatie die ik op zich wel kan volgen, ik heb de Giotto ook gekozen boven de Classic & twee andere mogelijkheden vanwege zijn uiterlijk.
Maar goed die display had ook achter bv. een wegklapbare versie van het Rocket logo kunnen zitten, geen 'vervuiling' en handiger als waar ie nu zit, moet je de handel wel heel goed isoleren.
Ik vraag me af hoe duur Aerogel is, dat lijkt me de perfecte isolator, hoewel de elektronica dan zelf ook niet al te warm mag worden, anders kookt ie zichzelf. Eens even kijken
Hmm 25m x 1,5m 1500 (en een beetje, het is in de aanbieding :lol: ) euro, al kun je daar bergen Espressomachines meer isoleren, uitgaande van 50cm x 50cm kom ik op 150 machines, dat is 10 euro isolatie voor boiler en elektronica, ben je alleen wel het grootste deel van je kopjes opwarming kwijt, en ik vraag me af of het heat exchange gedeelte nog goed werkt als ie geen enkele warmte meer naar buiten kwijt kan.

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: De ene Giotto is de andere niet ;-)

Berichtdoor RoosW » di 05 okt 2021, 09:19

Oef, weer wat geleerd, 10bar is echt een hoop druk! Ik had de portafilter met het backflush bakje te nonchalant in het apparaat gehangen en juist als ik de hendel naar beneden haal ploft het ding uit de groepskop (nog nooit gehad!), heet water met een pietsie koffieprut overal! tot aan het plafond zelfs :o


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron