Meticulous Espresso

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor RoosW » vr 12 mei 2023, 09:41

Op zich vind ik het wel een Kek ding, ik wou alleen dat ze de hardware en software koppelden aan een simpele (enkele?) boiler (met voor mijn part een add on oid voor de stoom liefhebbers) zeg maar een liefdesbaby van een driehoeks relatie tussen een Decent, Meticulous & Rancillo Silvia. Ik vind de (imho) bizarre water oplossing minder en geklungel (extra handeling) maar de software en het mogelijk maken van variabele druk echt tof.
Maar ik heb al een paar honderd euro in rook zien op gaan aan een paar Kickstarters die op niets uitliepen (telkens op de allerlaatste horde en jaren na wat het uiteindelijk zou zijn), en om dan 1200$ in de lucht te werpen in de hoop dat er een koffie machine naar beneden komt vallen...... :roll: :o
Dan maar de productie van de commerciële versie afwachten en meer betalen, mocht ie ooit gaan bestaan.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor bobbee » vr 12 mei 2023, 11:37

Heel goed!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Barre Koffie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 15 mar 2023, 21:54

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor Barre Koffie » ma 29 mei 2023, 11:30

Die ene extra handeling zorgt er natuurlijk wel voor dat er geen boilers, leidingen,ventielen, rubbers etc in zitten. Mijn waterkoker ontkalk ik heel eenvoudig met wat azijn. Vrijwel geen onderhoud dus, en geen onnodig stroom verbruik. Dus dat lijkt mij juist het mooie van dit systeem.

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor robinfcb » di 27 jun 2023, 12:00

Het hart van de Meticulous 8-)
Swappable compute module: We designed our board to be compatible with an off-the-shelf compute module. This makes our machine super easy to repair, but also opens the door to upgrades in the future. Replacing the compute module is as easy as swapping a RAM stick on a laptop.
Bijlagen
unnamed.png
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor bobbee » di 27 jun 2023, 12:06

En wat kost zo'n los Board als die vervangen moet worden....
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor cremalover » di 27 jun 2023, 13:48

En wat kost zo'n los Board als die vervangen moet worden.... Afbeelding Afbeelding
Bijna alle espressomachines hebben tegenwoordig printplaten en electronica. Behalve natuurlijk mijn Lambro. Nul.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor fransg » di 27 jun 2023, 13:52

En wat kost zo'n los Board als die vervangen moet worden.... Afbeelding Afbeelding
Bijna alle espressomachines hebben tegenwoordig printplaten en electronica. Behalve natuurlijk mijn Lambro. Nul.
In de Vectis ook nog geen printplaat weten te vinden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor cremalover » di 27 jun 2023, 13:53

En wat kost zo'n los Board als die vervangen moet worden.... Afbeelding Afbeelding
Bijna alle espressomachines hebben tegenwoordig printplaten en electronica. Behalve natuurlijk mijn Lambro. Nul.
In de Vectis ook nog geen printplaat weten te vinden.
Maar wel een Mater. :mrgreen:

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor cremalover » di 27 jun 2023, 13:55

Nu stoor ik me niet zo zeer aan printplaten en zulks. Zonder printplaten waren er geen versterkers,tv's en meer van die dagelijkse dingen. en volgens mij hebben ze best een lange levensduur.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor bobbee » di 27 jun 2023, 14:24

En wat kost zo'n los Board als die vervangen moet worden.... Afbeelding Afbeelding
Bijna alle espressomachines hebben tegenwoordig printplaten en electronica. Behalve natuurlijk mijn Lambro. Nul.
Euhm ja....heeft alleen niks te maken met wat ik vraag. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron