Gaggiuino

MichaelvDuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: Gaggiuino

Berichtdoor MichaelvDuuren » wo 13 mar 2024, 15:27

De pomp wordt minder belast dan bij een standaard Gaggia Classic. Als je daarmee een espresso zet gaat de pomp maximaal aan en blijft lopen tot je kopje klaar is (bij een druk van ongeveer 9 bar als je dat hebt ingesteld, anders hoger). Bij de Gagguino gaat het net als bij de Decent 'per klik'. De pomp is een vibratiepomp die op de frequentie van het lichtnet, 50Hz, heen en weer slingert of vibreert. De truc van de Gagguino is dat de pomp per klik kan worden aangestuurd. Doordat er een druksensor in zit kun je heel nauwkeurig de druk regelen met het aantal klikken en werkt de pomp dus veel minder. Doordat de pomp niet constant bromt maar af en toe eventjes aanslaat of soms maar een paar slagen maakt kan het klinken of er iets niet goed gaat maar dat is dus niet zo.

Voor de rest is het enige mechanische onderdeel de magnetische klep. Die wordt misschien iets meer of langer gebruikt dan standaard, maar niet in extreme mate volgens mij.
Thanks voor je technische maar begrijpelijke uitleg. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MichaelvDuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: Gaggiuino

Berichtdoor MichaelvDuuren » vr 29 mar 2024, 21:55

[mention]FrancisPavoni [/mention] Ik probeer me door de informatie te worstelen op de Gaggiuino site, maar ik kom er niet goed uit wat ik nu allemaal nodig heb om de installatie te gaan doen.
Ik wil voor de PCB variant gaan maar als ik het goed lees lijken bij de aangeboden sets niet alle toebehoren te zitten toch?
Heb jij een lijst of kan/wil je die samenstellen aan de hand van de PCBs sets die worden aangeboden via de sites genoemd op de Gaggiuino site?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron