Bezzera Strega Naked Portafilter

Erik82

Bezzera Strega Naked Portafilter

Berichtdoor Erik82 » vr 11 jan 2013, 07:58

Naked Portafilters voor de Strega zijn bijna niet te krijgen en het verminken van een veel te duur origineel portafilter is een beetje zonde. In Amerika is er wel één te krijgen maar betaal je 110 dollar ex verzendkosten. Degene die zich hierin verder hebben verdiept weten dat de Strega een erg afwijkende kop heeft waar nagenoeg geen enkel portafilter op past.

Na redelijk wat heen en weer gemaild te hebben met ons vriend Peter van Kafko hebben we een experiment bedacht wat goed heeft uitgepakt. Voor de liefhebbers heeft Peter een aantal naked portafilters besteld die op de Strega passen en rond de 36 euro gaan kosten ex verzendkosten. Aangezien het mij zelf veel tijd heeft gekost om de nodige research te doen wil ik dit andere geïnteresseerden besparen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Veel slowkoffie spul

cremalover

Re: Bezzera Strega Naked Portafilter

Berichtdoor cremalover » vr 11 jan 2013, 08:35

Strega wordt geleverd met een enkele en dubbele portafilter.Wat is het nut van de enkele uitloop?

Gewoon een boor op de enkele portafilter zetten.Heb ik ook gedaan.Twee minuten werk en niet van een gekochte te onderscheiden.

Afbeelding
" Malen, harken, beetje tampen en genieten van verrukkelijke espresso ". by F. G.

Erik82

Berichtdoor Erik82 » vr 11 jan 2013, 09:14

@Cremalover: Heb je dit met een gatenboor gedaan? Had hier zelf al naar gekeken maar voor metaal zijn die dingen rond de 30 euro wat bijna dezelfde prijs is als een naked. Dat vind ik zelf zonde van het geld en het originele portafilter.

Wilde vanmiddag even langs een smederij rijden om te kijken of ze dit voor een leuk prijsje kunnen doen maar als het zelf kan dan is dat natuurlijk beter en goedkoper. de enkele uitloop heeft voor mij inderdaad ook geen nut en gebruikte zelf altijd de naked omdat ik dat gewoonweg veel prettiger vind werken.

cremalover

Berichtdoor cremalover » vr 11 jan 2013, 09:30

Ja.dingen heb je in verschillende prijsklasses.Deze was geloof ik 13 euro.
Zonde vind ik het niet.eerst had ik een porta met enkel uitloop.Nu heb ik een naked die in de VS 110 e kost.Heb dus winst gemaakt. :mrgreen:
" Malen, harken, beetje tampen en genieten van verrukkelijke espresso ". by F. G.

bobbee

Berichtdoor bobbee » vr 11 jan 2013, 10:13

Met een bi metaal gatenzaag moet hij er zo doorheen zijn. Het is messing. Daarna beetje polijsten. Bij de lidl zag ik gisteren opzetstukjes voor de boormachine o.a. om te polijsten.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8337 ... eter-57-mm

Hier moet alleen nog een center bij, maar misschien heb je die al....
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

Erik82

Berichtdoor Erik82 » vr 11 jan 2013, 10:18

Heb nu een portafilter van Peter gekocht. Degene waarmee we aan het testen waren maar dat is er één met uitloop dus die wil ik gaan verminken. Die link is wel mooi, bedankt Bob.

Eerst maar is kijken of de smederij het voor minder dan 10 euro wil doen want dan ben ik ook klaar. Is voor hen waarschijnlijk een klusje van hooguit een paar minuten en woon in een dorp dus zijn dan vaak wel makkelijk. Anders rij ik wel even langs Conrad morgen om die zaag te halen. Verder heb ik alles al.

bobbee

Berichtdoor bobbee » vr 11 jan 2013, 10:39

Ja, als ze het op deze manier voor je kunnen doen is het wel meteen netjes natuurlijk.
http://cityplus.hubpages.com/hub/Naked_Portafilter

En anders kun je het zo als hier beschreven ook nog doen mocht het niet lukken:
http://www.home-barista.com/espresso-ma ... t1437.html

Ik was toen ik de bz10 nog had ermee bezig uit te zoeken, maar ja toen kwam de BFC.... ;)
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

Erik82

Berichtdoor Erik82 » vr 11 jan 2013, 11:21

Op HB ken ik de verschillende topics al. Kan op 3 manieren. Met een boor en dremel, met een gatenboor of met een Lathe (ken de nederlandse term niet maar is met een draaibank).

cremalover

Berichtdoor cremalover » vr 11 jan 2013, 11:42

Je hebt er natuurlijk helemaal niks aan.Je moet op de knieen gaan op iets te zien.Is drie keer leuk en dan kijk je er nooit meer naar.

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » vr 11 jan 2013, 11:55

Ik heb er al tientallen gedaan met een bi-metaal gatenboor, verschillende boormaten voorradig alleen die voor de E61 zit ik al een paar maanden op te wachten, heb ze al van een ander merk gehad maar dan was het met 3 boringen bekeken, dat kwam dan op 8 euro per PF dat vond ik te gek voor woorden, dus nog maar even wachten, dat gedoe met de Lathe oftewel Draaibank, slaat helemaal nergens op dat is werk zoeken. ;)

Crema heb jij geen spiegeltje bij je machine liggen?
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Terug naar “Semi-automaten”