Geluidsniveau espressomachine & maler

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13225
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor bobbee » di 22 jan 2013, 17:02

Overigens raadt peter de Rocket cellini classic weer niet aan. Het gaat specifiek om de Rocket Cellini Plus V2 wat ik begrepen heb van hem.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Bluecold » di 22 jan 2013, 17:08

En er was toch ook nog zoiets als waterdruk? Een tankje produceert geen waterdruk, en ik meen dat rotatiepompen die wel fijn vinden.
FloJet specificeert dat hun rotatiepompen gerust een meter omhoog kunnen zuigen.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Gebruikersavatar
Sanderman
Berichten: 34
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 19:59
Locatie: 4641

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Sanderman » di 22 jan 2013, 17:20

Er is een vastwateraansluiting voorhanden. Het hele huis is reeds voorzien van onthard water dus het kan allemaal zo aangesloten worden.

Bij een vibratiepomp heb je ook nog het water wat via de OPV afgelaten wordt. Ik weet niet of dit veel is, maar dat kan dan niet meer terug de tank in. Dat zal dus de lekbak in moeten.

Kan natuurlijk ook beginnenmet een BZ10 en die over een jaartje ofzo ombouwen naar rotatiepomp met vastwater, weer een leuk projectje ;)
Rocket Cellini Evoluzione V2 met Fiorenzato T80
La Pavoni Europiccola 1977 en AMA Milano MCE-4 1989 om naar te kijken

Rolex
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 05 dec 2012, 17:33

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Rolex » di 22 jan 2013, 18:48

Ervanuitgaande dat je goed oplet dat het reservoir niet leegraakt dan is het andere argument dat een rotatiepomp voordeel heeft van een waterleidingdruk. Maar slaat het voordeel op slijtage van de pomp of in de kwaliteit in het koffiekopje?

Ik ben redelijk gecharmeerd van de Rocket Giotto Evoluzione V2, HX met rotatiepomp. In de toekomst wil ik deze mogelijk aanschaffen. Zou Rocket dit model leveren terwijl rotatiepomp met reservoir een nadelige combi is?

Gebruikersavatar
Sanderman
Berichten: 34
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 19:59
Locatie: 4641

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Sanderman » di 22 jan 2013, 22:12

Ervanuitgaande dat je goed oplet dat het reservoir niet leegraakt dan is het andere argument dat een rotatiepomp voordeel heeft van een waterleidingdruk. Maar slaat het voordeel op slijtage van de pomp of in de kwaliteit in het koffiekopje?
Een rotatiepomp kan zonder problemen op het waternet en dan hoef je de waterbak niet bij te vullen. Het risico van morsen in de machine is dan weggenomen.
Er is geen verschil in het kopje bij tests.

De dames van seattle coffee gear hebben een heel mooi filmpje met een uitleg van de twee pomptypes.
http://www.youtube.com/watch?v=HjdaqUso6wI
Rocket Cellini Evoluzione V2 met Fiorenzato T80

La Pavoni Europiccola 1977 en AMA Milano MCE-4 1989 om naar te kijken

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor @3aan » wo 23 jan 2013, 00:19

De dames van seattle coffee gear hebben een heel mooi filmpje met een uitleg van de twee pomptypes.
Dat is ter lering en vermaak, vergeet vooral dat lering. :lol:

http://youtu.be/HjdaqUso6wI
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Sanderman
Berichten: 34
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 19:59
Locatie: 4641

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Sanderman » wo 23 jan 2013, 10:46

Dat is ter lering en vermaak, vergeet vooral dat lering. :lol:
Vind het persoonlijk inderdaad erg vermakelijk. Maar ze laten de verschillen wel aardig zien toch. Zit wel iets lering in.

Verschillende machines zijn nu wel duidelijk. Eigenlijk is het allemaal wel goed spul. De maler blijft nu eenmaal het belangrijkste voor de smaak in je kopje.

Alles besproken met de chef interieurzaken en die heeft direct de Rocket aangewezen als winnaar.
"Die zwarte wijzertjes zijn wel erg mooi"
En daar zit ik dan wekenlang research over te doen.

Als het goed is komt er een T80 maler deze kant op. TZT een Mazzer Major, uiteindelijk richting K30 of daaromtrent. Dat gaan we maar in stukjes doen. Ze willen vast ook nog op vakantie :mrgreen:
Rocket Cellini Evoluzione V2 met Fiorenzato T80

La Pavoni Europiccola 1977 en AMA Milano MCE-4 1989 om naar te kijken

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor bvds » wo 23 jan 2013, 11:24

Indrukwekkend!
Denk niet dat een K30 beter maalt dan eem Major, integendeel zou ik zeggen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Erik82
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Erik82 » wo 23 jan 2013, 11:54

K30 vond ik wel echt een geniaal ding maar de retentie viel me erg tegen. De Major heb ik geen ervaring mee. De K30 schijnt wel van een hele andere orde te zijn en de maat van de schijven schijnt ook niet vergelijkbaar te zijn met andere platte schijven. Ze schijnen minimaal even goed te presteren als die van de Major.

Wellicht een HG One. Veel stiller dan dat gaat het waarschijnlijk niet worden met wel kwaliteitsmaalsel. Ga jullie op de hoogte houden als die van mij binnen is. hij wordt vandaag verstuurd.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Sanderman
Berichten: 34
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 19:59
Locatie: 4641

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

Berichtdoor Sanderman » wo 23 jan 2013, 12:17

Dat is ook echt een schitterend stukje design die HG One. En nog superprestaties ook.

We zullen zien wat de toekomst brengt. Eerst maar eens leren koffiezetten met een e61!

En dan hopelijk ook met de pavoni, dat is nog nooit gelukt. Weet nu ook waarom (moulinex messenmaler van een paar gulden uit een rommelmarkt ooit)
Rocket Cellini Evoluzione V2 met Fiorenzato T80

La Pavoni Europiccola 1977 en AMA Milano MCE-4 1989 om naar te kijken


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten