Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

wernerdev
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 18:13

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor wernerdev » za 21 sep 2013, 12:58

Betere prijs en service én dan had je deze ervaring niet gehad! Echter kun je er wel voor kiezen om onderhoud e.d. door hem te laten uitvoeren in de toekomst. Want dan kan er ook een hoop vekloot worden als er een verkoper aan rommelt ipv een techneut! :wink:
Dat was ik eerst van plan, maar heb er voor gekozen om toch geen Mazzer Mini te kopen en was daarom goedkoper uit om de complete set bij een ander te kopen omdat ik een mooie korting heb gekregen bij het kopen van Rocket + Maler.

Onderhoud gaat op termijn zeker bij Peter gebeuren.

Maar wat is je werkelijke reden om te zeggen: Rocket houden?
Want als je ziet dat Bezzera als sinds 1901 Espresso Machines maakt, dan zijn dat zeker ook geen nieuwkomers op de markt.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor bobbee » za 21 sep 2013, 13:53

Als je Peter vraagt waarom hij alleen Rocket verkoopt krijg je als antwoord omdat ze nooit stuk gaan en er nooit echte problemen mee zijn. Van hem neem ik dat direct aan. Verder zijn er nog wat technische specs waarom de rocket goed is. Verhouding tussen groep en leidingwerk, hoeveelheid electronica die stuk kan en de gebruikte onderdelen. Veel van de onderdelen zijn dezelfde als uit horeca machine's. Bijvoorbeeld de kranen op de machine, de sirai pressostaat etc....
Maar ik ben niet de techneut als Peter. Bel hem even op anders, hij verteld je zo waarom.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor cremalover » za 21 sep 2013, 14:06

Rocket houden!

Die machines zijn gewoon toppers. Het probleem wat jij hebt is echt niks. Ik heb het er nog even over gehad met Peter van Kafko. Het gaat om de aansluiting tussen reservoir en machine. Daar moet het even aangedraaid worden. Het is dus ook geen mankement. Bel hem anders op, leg je probleem voor een hij legt het je uit. Jammer dat je de rocket niet bij hem hebt gekocht. Betere prijs en service én dan had je deze ervaring niet gehad! Echter kun je er wel voor kiezen om onderhoud e.d. door hem te laten uitvoeren in de toekomst. Want dan kan er ook een hoop vekloot worden als er een ver
koper aan rommelt ipv een techneut! :wink:
welke ervaring?
hij krijgt een nieuwe machine en dat lijkt me topservice.
er zijn echt wel goede webshops
zo heb ik zelf heel goede dervaringen met koffiewarenhuis.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor bobbee » za 21 sep 2013, 14:29

Welke ervaring? Met de machine natuurlijk, omdat Peter ze nakijkt voor ze de deur uitgaan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Spironski » za 21 sep 2013, 14:36

Ik ben door deze ervaring de afgelopen dagen ook gaan twijfelen aan Rocket als merk. Moet ik hem gaan ruilen voor eenzelfde Rocket, of proberen om hem te ruilen voor bijvoorbeeld een Bezzera Mitica?

Tuurlijk, er bestaat altijd kans op een fabrieksfoutje. Maar bij een machine in deze prijsklasse verwachtje toch enige fabriekscontrole.
Het is jammer dat je die lekkage had, maar ik zou daarom niet gaan twijfelen aan Rocket als merk. Je hebt gewoon even pech, en datzelfde had je ook met een ander merk kunnen gebeuren.
Het wordt nu goed opgelost, maar in feite had de handelaar het ding vooraf even na moeten lopen, dan was die service helemaal niet nodig geweest. Ik vind dat ook de taak van degene die het apparaat verkoopt.

Bezzera is een zeer gerespecteerd merk, maar dat het één van de oudste is wil vanzelfsprekend niet zeggen dat het daarom ook de beste is. Ik vind dat ze mooie machines maken die veel waar voor hun geld bieden, maar ik geloof zeker niet dat ze beter zijn dan Rocket. Dat is de fabrikant die vroeger de zo geroemde ECM's maakte, waarna ze zelfstandig zijn doorgegaan en de machines zelfs nog hebben verbeterd. Bij mijn weten maakt Bezzera nog steeds de huidige ECM's, en daar is dus ook niets mis mee.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

wernerdev
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 18:13

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor wernerdev » ma 23 sep 2013, 13:29

Ik ga vrijdag even bij de winkel langs om een aantal machines te bekijken. Daarbij ga ik eens goed kijken naar de Bezzera Mitica en Bezzera Giulia aangezien dit goede alternatieven zijn voor de Rocket.
Ik heb er voor gekozen om nu de machines in het echt te willen zien en gelijk te kunnen testen voor ik hem meeneem. Dan weet ik zeker dat ik niet weer opnieuw van deze problemen heb.

Ik moet vrijdag toevallig een aardig stuk in de goede richting zijn, dus ik dacht dan kan ik dat stukje (20 min) ook nog wel even doorrijden.

Wie weet kom ik thuis met een Bezzera, maar misschien ook gewoon met een Rocket. Ik houd jullie op de hoogte!

Gebruikersavatar
CarpSafari
Berichten: 425
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 00:53
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor CarpSafari » ma 23 sep 2013, 15:03

Een goede verkoper, zoals Kafko, zal de machine VOOR levering testen, dat is bij jouw machine duidelijk niet gebeurd en dat zegt meer over de verkoper, dan over de kwaliteit van de Rocket!

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Spironski » ma 23 sep 2013, 15:13

En wat betreft het zelf aan een nieuwe machine van 1300+ euro sleutelen. De mening daarover is al gegeven door anderen. En die mening deel ik ook. Je koopt ook geen nieuwe auto waar de brandstofslang los van zit, en waarvan je zelf zegt van: Joh maakt niet uit, dat draai ik zelf wel even aan.
Dat vind ik helemaal terecht, daarvoor heb je dus de afleveringsbeurt. De garage loopt even je hele auto na, en dat had hier ook moeten gebeuren.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

wernerdev
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 18:13

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor wernerdev » ma 23 sep 2013, 16:01

Heeft de verkoper ook gedaan. Zat een controlesticker met datum op. Alleen zie je de lekkage pas later, en toen is hij waarschijnlijk de doos al in gegaan.
Of (en dat is wat ik vermoed) ze hebben de watertank gevuld met een kan of gietertje en de watertank niet verwijderd, waardoor het probleem niet aanwezig was tijdens het testen.
En een andere optie is natuurlijk dat door het vervoeren er iets is los gegaan.

Maarja we kunnen we blijven raden en verkopers de schuld blijven geven, maar dat lost ook niets op. Het belangrijkste is dat het opgelost wordt. En puur door de slechte start met de Rocket, en de algemene indruk neig ik nu naar Bezzera. Maar dat hij bij het zien en voelen van een Bezzera wel weer helemaal anders zijn. Dus dat wachten we nog even af.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Spironski » ma 23 sep 2013, 17:57

Je weet dus dat je jezelf ook een beetje voor de gek kan houden. Maar begrijpelijk is het wel.

Ik zou eens rationeel gaan vergelijken: welke (kwaliteit) onderdelen gebruiken beide (pressostaat etc.), wat is de plaatdikte voor de behuizing, welke kranen worden gebruikt (ik denk b.v. dat Rocket zwaardere kranen gebruikt), welke knoppen worden daarop gezet, hoe zien de pijpen/leidingen in de machine eruit..., dat soort dingen. Dan zie je vanzelf wat de -en of er- verschillen zijn.

Hoe dan ook koop je met beide merken goede machines.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron