Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Spironski » di 17 sep 2013, 00:14

Oké, dat wordt gelukkig goed opgelost. Rocket staat hier erg goed bekend, daar zou het niet aan mogen liggen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6423
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor cremalover » di 17 sep 2013, 07:12

toen ik mijn strega pas had lag er ook water onder.
bleek dat ik de lekbak verkeerd om had geplaatst.

Gebruikersavatar
Arabicaboontje
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 16:11
Locatie: Zuid Holland

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor Arabicaboontje » di 17 sep 2013, 09:54

Hoi Werner,

Hier een gelukkige gebruiker van een Rocket Cellini Professionale (vaste wateraansluiting):
viewtopic.php?f=19&t=4885

Het gepruttel zoals je dat noemt van je vacuumventiel is bij mij ook een dagelijks ritueel, als het water in de boiler gaat koken en het eerste stoom ontstaat, die zie je ook fysiek ontsnappen, wordt deze automatisch dicht gedrukt, met soms een paar druppeltjes water die op het kopwarmersplateau terecht komen als gevolg. Inmiddels vindt ik het een prettig geluid als de eerste stoom vrijkomt en het ventiel dicht gaat, onderdeel van het opwarmen.

Wat betreft de kranen, deze kranen hebben allemaal een paar loze slagen, een nieuwe machine gaat dat niet verhelpen :? Ik heb het net gecontroleerd, bij de stoom is dat grofweg driekwart slag voordat er stoom ontsnapt, en bij het hete water een complete slag. Dat is juist het unieke van deze machine dat de kranen zonder afdichtingsringen werken, die kunnen gaan lekken, maar dat ze mechanisch werken. Mischien leg ik het systeem verkeerd uit.
Ik ben er erg blij mee, de kranen draai ik ook niet strak dicht, (dat is metaal op metaal) maar losjes tot het eind.

Zoals ik begrijp heb je m via het net besteld, dan zijn opstartproblemen om de machine onder controle te krijgen, zonder instruktie in de winkel, een logisch gevolg.

Wat je hebt is goud in je handen, het is een high end apparaat, mijn vriendin worsteld ook nog vaak met het gebruik ervan omdat ze hem enkel gebruikt in mijn afwezigheid :D alle andere keren mag ik aan de bak 8-) .

Veel plezier bij het ontdekken van je apparaat!
Rocket Cellini Profesionale (vast water afsluiting) Fiorenzato T80 Maler direct doser mod, Motta Tamper & Kannetje

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor @3aan » di 17 sep 2013, 10:02


Wat betreft de kranen, deze kranen hebben allemaal een paar loze slagen, een nieuwe machine gaat dat niet verhelpen :? Ik heb het net gecontroleerd, bij de stoom is dat grofweg driekwart slag voordat er stoom ontsnapt, en bij het hete water een complete slag. Dat is juist het unieke van deze machine dat de kranen zonder afdichtingsringen werken, die kunnen gaan lekken, maar dat ze mechanisch werken. Mischien leg ik het systeem verkeerd uit.
Ik ben er erg blij mee, de kranen draai ik ook niet strak dicht, (dat is metaal op metaal) maar losjes tot het eind.
Ik zou toch graag hebben dat je deze redevoering van de werking van deze kranen wat beter uitlegt, misschien met een paar detailfoto's o.i.d., ik snap er geen ene jota van.

Kranen zonder afdichtingsringen? :o
Metaal op metaal? :(
Omdat ze mechanisch werken? :o

Bij wie heb jij jezelf dan laten voorlichten? :?:

Ik ben erg benieuwd. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor bobbee » di 17 sep 2013, 11:31

Vriendin van mijn broer had laatst ook een nieuwe rocket gekocht. Volgende ochtend plasje onder de machine. Bleek aansluiting van het waterreservoir te zijn. Het lijkt hier over hetzelfde gaan. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk zal zijn!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor fransg » di 17 sep 2013, 11:42

Veel kan het niet zijn, gewoon fiksen en verder lekker koffie ermee zetten. Bij omruilen heb je weer een andere machine om te zien of alles wel goed zit.

Ik heb weleens een knelkoppeling moeten aandraaien in m'n Londinium. Leek me in het begin ook even dramatisch, een plas water, maar als je dan in de machine kijkt stelt het niks voor, passende sleutel ervoor halen, slagje terug en weer aandraaien en dan iets verder, klaar. Indien nodig zette Reiss van Londinium er een video-verbinding voor op via zo'n online telefoneerprogramma.

Bij Kafko ben je een dik uur aan het werk met de machine voor je 'm meeneemt en heeft hij z'n eerste totale servicebeurt al gehad waar je bij bent, steek je nog wat van op ook, en dat werkt ook prima.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

wernerdev
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 18:13

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor wernerdev » di 17 sep 2013, 12:45

Vriendin van mijn broer had laatst ook een nieuwe rocket gekocht. Volgende ochtend plasje onder de machine. Bleek aansluiting van het waterreservoir te zijn. Het lijkt hier over hetzelfde gaan. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk zal zijn!
Hoe is dat opgelost dan? Of weet je dat niet?

Hij wordt nu in ieder geval omgeruild, dus ga er vanuit dat de nieuwe het niet heeft... Mag hopen dat ze wel enige vorm van controle hebben bij Rocket.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: kWh logger

Berichtdoor bobbee » di 17 sep 2013, 13:21

Moet ik even navragen maar het was met een poep en een scheet verholpen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor fransg » di 17 sep 2013, 13:49

Dat bedoel ik! Waarom moet die machine helemaal vervangen worden, door een leverancier die 1) niet goed de boel checkte en met je doornam voor je ermee naar huis ging en 2) zich nu onder druk gezet voelt door "op het forum zeggen ze dat het niet deugt maar ik ga je naam NU NOG niet zeggen!!".

Kijk ook bij Londinium, ik zie net dat Reiss er wat over heeft geschreven. Gewoon dopsleutel erbij, waterpomptang in de aanslag, smart phone aan en huppetee fiksen die zooi.

Het stelt allemaal geen ruk voor. Handen uit de mouwen en koffiezetten met die hap.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6423
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

Berichtdoor cremalover » di 17 sep 2013, 15:18

Dat bedoel ik! Waarom moet die machine helemaal vervangen worden, door een leverancier die 1) niet goed de boel checkte en met je doornam voor je ermee naar huis ging en 2) zich nu onder druk gezet voelt door "op het forum zeggen ze dat het niet deugt maar ik ga je naam NU NOG niet zeggen!!".

Kijk ook bij Londinium, ik zie net dat Reiss er wat over heeft geschreven. Gewoon dopsleutel erbij, waterpomptang in de aanslag, smart phone aan en huppetee fiksen die zooi.

Het stelt allemaal geen ruk voor. Handen uit de mouwen en koffiezetten met die hap.

bij een nieuw apparaat eis ik dat het goed is.
lijkt me niet de bedoeling dat je naar de gamma moet om een set steeksleutels te kopen om aan een fonkelnieuw apparaat te gaan sleutelen .
reiss doet er mijns inziens beter aan om zijn eindcontrole te verbeteren.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten

cron