Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Nomad

Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

Berichtdoor Nomad » wo 08 okt 2014, 15:59

De afvoer erop maken is een kleinigheidje op de machine en bij mij thuis ook een kleinigheidje omdat de wasmachine/droger/vaatwasser onder dat aanrecht staat, dus het is allemaal dichtbij. Maar het is niet de inhoud die me zorgen doet maken, maar het oppervlak ervan om water op te vangen.

Als er after market een grotere driptray zou zijn die verder naar voren steekt, ik zou hem kopen :P
-Conscience keeps more people awake than coffee-
-Lelit Bianca - Hario V60 - Eureka Mignon Specialita -

Spironski

Berichtdoor Spironski » wo 08 okt 2014, 16:49

Je bent ook wel verwend met die driptray van de Domobar, de meeste machines hebben niet zo'n grote. Ze zullen het wel hebben gedaan vanwege de ruimte die het ding inneemt, maar praktisch is anders.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Erik82

Berichtdoor Erik82 » wo 08 okt 2014, 16:54

Gewoon een wat hoger kopje onder de groep zetten als je gaat spoelen en klaar is Kees. De meeste machines hebben dit euvel.
Strietman CT1, LWW EG-1, Veel slowkoffie spul

bobbee

Berichtdoor bobbee » wo 08 okt 2014, 18:57

De driptray van de Rocket is echt klein. Je moet hem vaak legen en uiteraard gebruik ik een groot genoeg kopje voor het flushen. Zowiezo om meteen het kopje op te warmen.
Ondanks dat is de driptray gewoon klein, kleiner dan bij andere machines. Het model van de machine is al zo oud als de weg naar keulen, daarom wordt het niet aangepast denk ik. Net als dat plexiglas randje bovenop de machine. Dat hoort gewoon bij dit model. De rvs versie is een optie maar het hoort niet bij het model en ik zou het daarom ook niet vervangen voor rvs.
De kleine driptray is dan ook meteen de enige op of aanmerking op de machine. Want verder is hij gewoon perfect! :wink:
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

Wedj

Berichtdoor Wedj » wo 08 okt 2014, 22:45

even een vraagje, ik kan het op de foto moeilijk zien maar de driptray lijkt niet veel kleiner als mijn ECM Technika?
Of is dat gezichtsbedrog? Kan met die van mij aardig lang doen.

wim
Home: faema e61 originale,Mythos1, Royal Belgian Balance syphon(4)
Branderij:ECM T4,4x Syphon, La Pavoni pro, Moccamaster,Bialetti's,French Press,LSM 96 mod, Mahlkönig Columbia, Gene cafe, Cafemino (gas)
Werk: Vib, LSM96 Aeropress.

bobbee

Berichtdoor bobbee » wo 08 okt 2014, 23:31

Afbeelding

Hij is ondiep.
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

sont

Berichtdoor sont » do 09 okt 2014, 21:36

Dremel of slijptol erin en een RVS cakeblik /ijsbak er in hangen! :P

Nomad

Berichtdoor Nomad » do 09 okt 2014, 21:41

Dremel of slijptol erin en een RVS cakeblik /ijsbak er in hangen! :P
In Groningen is een metaalfabriek waar ik wel contact mee heb / kan krijgen. Ik ga oprecht wel eens vragen of ze deze bak na kunnen maken, maar dan simpelweg 5cm langer. Dan zet ik er zelf wel een pootje onder aan de voorkant om hem stevig te laten staan.
Want hoewel het vast went, is het onnodig stom gedaan en daar kan ik slecht tegen :P.

Qua machine, ik ben echt nog wel wat aan het finetunen, want heb de smaak nog niet zoals bij de Vibiemme. En ook de eerste 3x melk opschuimen ging gewoon slecht. Maar na slechts een dagje al gaat het vooruit en wil het meeste nu al wel weer redelijk. Ik had verwacht dat de Rocket meer stoompower zou hebben dan de Vibiemme, maar dat is niet zo. De vibiemme kan het melk sneller uit het kannetje laten vliegen dan de Rocket. Maar steampower tekort komt hij ook weer niet. Zal ook wel met de plaatsing van de gaatjes te maken hebben.

bobbee

Berichtdoor bobbee » do 09 okt 2014, 21:57

Je moet je machine nog leren kennen. Niet te snel oordelen, 2ltr boiler geeft echt veel stoomkracht. Waarschijnlijk moet je gewoon wennen. Ik weet niet wat voor vbm je hebt gehad, maar het kan met de boilerdruk te maken hebben. Misschien stond de druk op de vbm een stuk hoger afgesteld. Moest je ook langer flushen?
De lekbak verlengen maakt de machine wel belachelijk lelijk eerlijk gezegd. Maar goed, ieder zijn ding. :wink:
Ik zou zeggen, geef het wat tijd om eraan te wennen!

Nomad

Berichtdoor Nomad » do 09 okt 2014, 22:32

Het zal inderdaad vooral wennen zijn. Ik was ook nog niet van plan er meteen morgen een zaag in te zetten :). Vind het wel mooie droge stoom die eruit komt, had de vibiemme minder mooi :). Het echt te heet worden van de zet groep heb ik ook nog niet echt gehad. In ieder geval nog geen gesis of fesputter gehoord bij flushen. Maar ik flush wel altijd voor de zekerheid. Ah eerst even lekker de machine leren kennen :). Wel leuk tijdverdrijf :)

Terug naar “Semi-automaten”