Ala di Vittoria Junior

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Ala di Vittoria Junior

Berichtdoor bvds » do 29 jan 2009, 14:01

volgens mij een maler van Nuova Simonelli.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Ala di Vittoria Junior

Berichtdoor Spironski » do 29 jan 2009, 14:29

Ik weet niet wat voor molen het is, daarvoor geeft het plaatje net wat te weinig prijs. Maar van wat ik zo zie vermoed ik dat het iets heeft als een 48-50 mm schijven en 150 W. iemand anders hier suggesties?

Over die tamper: Reg Barber maakt mooie tampers, maar niet echt goedkoop. Voor een professionele barista kan een tamper (vanwege ergonomie) belangrijk zijn, maar voor thuisgebruik lijkt het allemaal wat minder kritisch te zijn.
De beste investering voor de smaak doe je in goede en verse bonen, dus vraag jezelf af hoeveel je wil uitgeven aan iets wat voor die smaak niet al te belangrijk is. Maar "mooi" is natuurlijk ook een argument. Ik zelf heb er ééntje met een z.g. "American Curve", en dat doseert wat makkelijker (op mijn eigen machine). Verder is het wel handig als je op het moment van tampen met je vingers tegelijkertijd de rand van je tamper en van je filter kan voelen. Op die manier bereik je makkelijker een koffiepuck die overal even dik is (en dat is dan wèl weer belangrijk).

Nou, dan heb je nu mooi twee dagen de tijd om dit door te lezen :D : http://www.home-barista.com/espresso-guide.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Als je dat gedaan hebt ben je al een stuk verder! ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Ala di Vittoria Junior

Berichtdoor bvds » do 29 jan 2009, 17:33

Gok op de Nuova Simonelli MCF maler met 50 mm diameter maalschijven en 150 Watt. Zie de website van Nuova Simonelli. Wordt ook onder andere labels verkocht.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Sebastiaan007
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 19:41
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ala di Vittoria Junior

Berichtdoor Sebastiaan007 » do 29 jan 2009, 23:39

Nou Bas in de buurt zit je hoor.
Dit is een originele Eureka Mignon, een echte supergoede compacte molen met inductie (condensatormotor)
Heb ze een tijd lang veel verkocht, echte toppertjes!
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

Gebruikersavatar
ruben89
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 16:52

Re: Ala di Vittoria Junior

Berichtdoor ruben89 » do 29 jan 2009, 23:52

Mijn (toekomstige) aankoop wordt steeds mooier :D
Dank voor deze informatie, ik ga even googelen!
Ala di Vittoria Junior/Eureka Mignon/ECM flat tamper/Naker portafilter
Aan het restaureren: Rancilio Z9 met koperen body

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Ala di Vittoria Junior

Berichtdoor Spironski » vr 30 jan 2009, 02:47

Mijn vermoeden van 50mm schijven klopte dus ook, maar die motor is niet 150W maar 250W. Dat is toch redelijk zwaar voor die schijfjes. Lijkt verder ook wel mooi gemaakt, daar kan je even mee vooruit!

Nog één dagje! :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Ala di Vittoria Junior

Berichtdoor bvds » vr 30 jan 2009, 15:05

klopt het dan Sebastiaan dat NS de MCF door Eureka laat maken? Of is de MCF technisch een andere maler dan deze Eureka? iemand verteld mij laatste dat de NS MCF van binnen sterk lijkt op mijn anfim direct maler (wordt in de NL meestal verkocht onder de vlag van ECM duitsland)...is dat het geval?

groet,
Bas
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Sebastiaan007
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 19:41
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ala di Vittoria Junior

Berichtdoor Sebastiaan007 » vr 30 jan 2009, 15:35

Hij wordt door Eureka gemaakt en niet door NS.
Of het een andere versie is geen idee, de NS versie niet in handen gehad dus dat kan ik niet zeggen.
I barista, do you?

Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

Gebruikersavatar
ruben89
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 16:52

Re: Ala di Vittoria Junior

Berichtdoor ruben89 » zo 01 feb 2009, 01:06

Foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Mooi is hij zeg!
Ala di Vittoria Junior/Eureka Mignon/ECM flat tamper/Naker portafilter

Aan het restaureren: Rancilio Z9 met koperen body

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Ala di Vittoria Junior

Berichtdoor Spironski » zo 01 feb 2009, 02:34

Dat is 'ie! :D

Veel plezier er mee, en houd ons op de hoogte hè?!

(mooie, zware, dure tamper!)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten