"Decent" merk

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: "Decent" merk

Berichtdoor cremalover » do 10 mar 2016, 17:07

Feitelijk ben ik dan gewoon goed bezig.
Ik brand zonder profiel,weeg niks af en klakkerdeklak in mijn porta.
Altijd een gok wat er uit komt en als het echt niks is crank ik het omhoog met suiker en melk.Jam on.Mijn koffie heeft een hoog Monk gehalte. :mrgreen:

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: "Decent" merk

Berichtdoor fransg » do 10 mar 2016, 17:13

Feitelijk ben ik dan gewoon goed bezig.
Ik brand zonder profiel,weeg niks af en klakkerdeklak in mijn porta.
Altijd een gok wat er uit komt en als het echt niks is crank ik het omhoog met suiker en melk.Jam on. :mrgreen:
Je hebt natuurlijk veel muziekstijlen en zelfs in de jazz heb je ook chaotische pokkeherrie, dat is iets anders dan een unieke solo ;-)

Maar natuurlijk ben je goed bezig, meer dan uitstekend want je belangrijkste klant, jijzelf, is 100% tevreden en dat bereiken veel caféhouders nooit.

Ik wilde zeggen dat zelfs bonen die 100% gelijkaardig zijn gebrand, op verschillende dagen, niet allemaal gelijk zijn op een en dezelfde dag. Als je achter elkaar, met een minuut tussenpauze, steeds een heliumballon loslaat, dan zijn ze na een uur niet allemaal op gelijke hoogte en van gelijk formaat, ook al waren ze bij het opblazen allemaal perfect identiek.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: "Decent" merk

Berichtdoor SteefM » do 10 mar 2016, 17:18

Die espressomachine vind ik wel heel interessant. Het is echt iets anders, en ik zie de voordelen er wel van. Die beloftes die ze maken zijn wel gigantisch, en bovendien is er nog wel heel weinig informatie voor een machine die dit jaar nog wereldwijd geleverd zou moeten kunnen worden. We zullen zien wat er van komt....

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: "Decent" merk

Berichtdoor pichichi » do 10 mar 2016, 19:24

Prima ook dat ze een koffie autoriteit in de persoon van Scott Rao aan boord hebben!
Dat wil menige start-up met een 'vernieuwend' idee nog weleens vergeten. En dan haken de geeks c.s. (wij dus) al vrij snel weer af.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: "Decent" merk

Berichtdoor pichichi » vr 06 mei 2016, 23:20

Aantal nieuwe filmpjes op hun YT kanaal, waaronder deze vandaag:

Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: "Decent" merk

Berichtdoor fransg » vr 06 mei 2016, 23:43

dat ding maakt minder geluid dat de omgeving lijkt het wel
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: "Decent" merk

Berichtdoor pichichi » vr 15 jul 2016, 09:08

Bekijk de Tweet van @decentespresso: https://twitter.com/decentespresso/stat ... 11904?s=09" onclick="window.open(this.href);return false;
Experimenting with a "suction release" tamper base idea we have. Seems to solve the "sucking the puck" problem
.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: "Decent" merk

Berichtdoor bobbee » vr 15 jul 2016, 09:23

Zo simpel kan het zijn!

(Nu is het afwachten wanneer de heren van mahlgut het idee kopieeren! )
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: "Decent" merk

Berichtdoor @3aan » vr 15 jul 2016, 14:51

Dat was al eerder geprobeerd met 3 vijl sleufjes, als je net als ik een draaiende beweging maakt krijg je losse rommel op de puck.

Ik had die 3 vijlsleufjes dus gekopieerd toen ik de Cimbali nog had, is al wat jaartjes geleden.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: "Decent" merk

Berichtdoor bobbee » vr 15 jul 2016, 15:18

Stoppen met die draaibeweging?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron