VST

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: VST

Berichtdoor tohenk2 » di 02 aug 2016, 08:56

Ik heb de maat van de tamper afgestemd op de diameter halverwege de basket... Idd loopt ie bij mij ook iets taps.
Overigens heb ik Strada bakjes van La Marzocco maar dat waren toch gewoon VST bakjes?

Jan
De LM Strada bakjes worden inderdaad door VST gemaakt. Het verschil zit in de kwaliteitscontrole schijnt het, de een heeft een papiertje met daarop een afbeelding van een deel van de gaatjes en een opmerking dat e.e.a. voldoet aan een kwaliteitsnorm (dus per stuk gecontroleerd en goedgekeurd), de ander niet meer. Zal wel steekproefsgewijs gecontroleerd worden om de kosten te drukken. Vroeger werden beide soorten per stuk gecontroleerd.

Overigens prefereer ik nog steeds de IMS "The Single" (die ik in diverse maten heb). Niet dat ik verschil merk in smaak met Strada-bakjes (die ik ook heb), maar gewoon omdat ik dan dezelfde tamper kan gebruiken als voor de grotere bakjes.

Leuvenaar230
Berichten: 59
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 16:28

Re: VST

Berichtdoor Leuvenaar230 » di 02 aug 2016, 17:06

Gisteren de LM strada bakjes gekregen. Het verschil is direct zichtbaar, de crèmelaag is veel beter, het is precies een andere koffie!

Ook met het 14gr bakje kan ik nu een single zetten zonder problemen of klachten van mijn wederhelft omdat er niet te veel koffie in het bakje gaat. Het bakje van 17 gr is dan weer perfect voor een dubbel shot. Voor het 7 gr bakje mis ik nog een juiste tamper, maar daar wordt aan gewerkt.

Iedereen content dus voorlopig.
La Marzocco Linea Mini • Eureka Atom Specialty 75 molen • Bonen Koffie Onan (Leuven - België)

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: VST

Berichtdoor tohenk2 » di 02 aug 2016, 20:56

Gisteren de LM strada bakjes gekregen. Het verschil is direct zichtbaar, de crèmelaag is veel beter, het is precies een andere koffie!

Ook met het 14gr bakje kan ik nu een single zetten zonder problemen of klachten van mijn wederhelft omdat er niet te veel koffie in het bakje gaat. Het bakje van 17 gr is dan weer perfect voor een dubbel shot. Voor het 7 gr bakje mis ik nog een juiste tamper, maar daar wordt aan gewerkt.

Iedereen content dus voorlopig.
Kijk - dat is de bedoeling (dat content zijn met het resultaat dan he :-) )

Voor de 7gr. bakjes zijn er ook nog aparte trechters zodat het maalsel er niet naast gaat.
https://www.tidaka.net/de/Attraktive-Se ... GRALE.html

Er zijn vast nog wel andere fabrikanten. En het staat ook op Thingyverse voor als je een 3D-printer hebt, of iemand kent die het voor je wil maken.

Deze is mogelijk ook leuk:
http://shop.7gr.it/accessori.html
porcellana_2L_7gr.jpg
vetro1_L_7gr.jpg

Leuvenaar230
Berichten: 59
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 16:28

Re: VST

Berichtdoor Leuvenaar230 » wo 24 aug 2016, 15:18

Zelf heb ik goede ervaringen met de VST bakjes. Ik heb bij DiRossi een tamperbase laten maken op de binnenmaat (41 mm) van het 7 grams VST bakje. Voorop gesteld dat je verse bonen hebt en een juiste maling (op mijn Major iets grover dan voor een dubbel bakje) moet je prima een kopje zetten. Ik denk dat ik iets overdoseer, iets van 9 a 10 gram voor een normale cappuccino.
Bij gelegenheid zal ik een filmpje posten met een naked portafilter. Het is wat meer gedoe maar zeker te doen.
Voor mij voorlopig geen andere bakjes....

Jan
Nu ik ze een paar weken heb kan ik volmondig beamen dat het 7 gr vst bakje goed werkt met een tamper op maat (41). Heel content, de puk komt er mooi helemaal uit in één keer, geen gesmos hiermee. En... het smaakt lekker :-)
La Marzocco Linea Mini • Eureka Atom Specialty 75 molen • Bonen Koffie Onan (Leuven - België)

HolyBean
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 20 jul 2009, 16:46

Re: VST

Berichtdoor HolyBean » ma 29 aug 2016, 12:33

De LM Strada bakjes worden inderdaad door VST gemaakt.
Van horen zeggen, zeker?
Door LM verkopers wordt gezegd dat de bakjes hetzelfde zijn, is echter ook niet zo.
Zie graag een betrouwbare link waar vermeld wordt dat de LM bakjes door VST gemaakt worden.
De LM bakjes zijn methode VST bakjes.
LM Linea 1 - Compak K-10 Doserless - Quest M3 (PID mod)

Gebruikersavatar
Jan B
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 11:59
Locatie: Zeeland

Re: VST

Berichtdoor Jan B » di 30 aug 2016, 00:34

Fijn dat het naar je zin werkt :)
|| Rocket Giotto Evo V2 met Eric's E61 | Aeropress | Hario V60 | Mazzer Major mod | Custom Tije's schudbrander | Homebuilt Tonino ||


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten

cron