Lelit Bianca

Ossy
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 10:01

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Ossy » do 06 dec 2018, 00:23

De Bianca staat!

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... 1f8a5a.jpg[/IMG]

Ook ik ben er heel blij mee, het eerste bakkie was prima, de 2e al heel lekker en 3e een prima espresso macchiato voor het slapen gaan. Wat werkt dit zoveel lekkerder dan de ECM Giotto V2 die ik eerst had.

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... f59fbf.jpg[/IMG]

Nog niet zoveel ingesteld behalve de slaap functie als hierboven vermeld, ben benieuwd hoe dat werkt morgen ochtend.

Nog niet met de peddel of pre infusie gespeeld, dat komt later wel..


Sent from my iPhone using Tapatalk
ECM Giotto Premium - LSM 97 - Kinu M47 - Mokkapot - Dripper - AeroPress

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor cremalover » do 06 dec 2018, 08:46

De Bianca staat!



Ook ik ben er heel blij mee, het eerste bakkie was prima, de 2e al heel lekker en 3e een prima espresso macchiato voor het slapen gaan. Wat werkt dit zoveel lekkerder dan de ECM Giotto V2 die ik eerst had.

Nog niet zoveel ingesteld behalve de slaap functie als hierboven vermeld, ben benieuwd hoe dat werkt morgen ochtend.

Nog niet met de peddel of pre infusie gespeeld, dat komt later wel..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Als je de peddel niet gebruikt werkt hij toch als een gewone E61?
Waarin is hij prettiger in gebruik dan de ECM?
Trouwens erg mooi afgewerkte machine zo te zien.Mooi plaatwerk.

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Pti » do 06 dec 2018, 09:01

HX met vibratie pomp vs pid-controlled DB met rotatiepomp.
En ik weet niet meer of de programmeerbare PI standaard aanstaat, maar dat zou ook nog een verschil kunnen maken.

Ossy
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 10:01

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Ossy » do 06 dec 2018, 09:11


Als je de peddel niet gebruikt werkt hij toch als een gewone E61?
Waarin is hij prettiger in gebruik dan de ECM?
Trouwens erg mooi afgewerkte machine zo te zien.Mooi plaatwerk.
Temperatuur stabieler, vele malen stiller, espresso leek mij zachter van smaak. Ook lijkt het opschuimen van de melk makkelijker te zijn. Was me bij de Giotto nooit echt gelukt, zelfs verschillende tips gekocht van Rocket en een enkel gat, al ligt dat geheel aan mijn techniek.. lukte het mij bij de Bianca wel, misschien goed geluk!

Veel is ook emotie, als je de Bianca als een pas geboren uit de doos haalt en zijn eerste flesje water geeft ;)



Sent from my iPhone using Tapatalk
ECM Giotto Premium - LSM 97 - Kinu M47 - Mokkapot - Dripper - AeroPress

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor fransg » do 06 dec 2018, 09:41

Er is ook niets mis met het vermogen blij te zijn met een nieuwe machine als je espresso-liefhebber bent! Dat mag best een ongeremd enthousiasme zijn, zeker als details als het opschuimen ineens lukken en de machine er ook nog eens prachtig bij staat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Capulus » do 06 dec 2018, 10:04

Er is ook niets mis met het vermogen blij te zijn met een nieuwe machine als je espresso-liefhebber bent! Dat mag best een ongeremd enthousiasme zijn, zeker als details als het opschuimen ineens lukken en de machine er ook nog eens prachtig bij staat.
Zeker. Bewaar de nuance maar voor later of voor anderen. Ik zou ook vooral blij zijn.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » do 06 dec 2018, 22:35

Ja ja ja!

3e shotje even lomp gefilmd maar dan zie je dat het echt is! Afbeelding Dat wordt gewaardeerd, ik weet dat dus hiero:

http://youtu.be/wxOw8RL2MqU
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor cremalover » vr 07 dec 2018, 08:40

Ja ja ja!

3e shotje even lomp gefilmd maar dan zie je dat het echt is! Afbeelding Dat wordt gewaardeerd, ik weet dat dus hiero:

http://youtu.be/wxOw8RL2MqU
Rotatie pomp,dubbele boiler,drukmeters,display,drukregeling.
Je snapt eigenlijk niet hoe ze de machine tegen zo een lage prijs op de markt kunnen brengen.
Mooi stil ook

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Pti » vr 07 dec 2018, 08:45

Dat is ook echt wat ik als eerste dacht, de prijs kwaliteit verhouding maakt het andere merken echt heel moeilijk.

Ze geven helaas wel aan de machine niet langer voor de introductie prijs (2000) te kunnen bouwen... Per 1jan gaat de adviesprijs omhoog naar 2100. De machine is wereldwijd zo goed als uitverkocht, als je nu besteld leveren ze de machine pas in maart!

Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat het een goede zet is geweest van Lelit.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » vr 07 dec 2018, 09:11


Ja ja ja!

3e shotje even lomp gefilmd maar dan zie je dat het echt is! Afbeelding Dat wordt gewaardeerd, ik weet dat dus hiero:

http://youtu.be/wxOw8RL2MqU
Rotatie pomp,dubbele boiler,drukmeters,display,drukregeling.
Je snapt eigenlijk niet hoe ze de machine tegen zo een lage prijs op de markt kunnen brengen.
Mooi stil ook
Dat is nog niet alles! RVS frame, rvs portafilters, mooie zware tamper die gewoon goed past, water filtertje erbij, geïsoleerde RVS boilers!

Ik heb meerdere keren mij moeten uitten door tegen mijzelf te zeggen: bizar! Hoe dan! Afbeelding

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... 9a8558.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... 8dbea5.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... 9388f9.jpg[/IMG]
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten

cron