Quickmill 3035 lekt

suzannedm
Berichten: 2
Lid geworden op: za 15 sep 2018, 13:35

Quickmill 3035 lekt

Berichtdoor suzannedm » za 12 jan 2019, 16:37

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ontkalk regelmatig onze tweedehandse Quickmill 3035, en maak ook vaak de broeikop en pistonhouder schoon. We hebben de machine nu ongeveer anderhalf jaar en we hebben er nog nooit problemen mee gehad - tot een paar dagen geleden.
Bij het koffiezetten loopt er namelijk water uit de rechterhoek aan de voorkant, waar de machine een kleine opening heeft. We hebben dus de bovenkant opengemaakt en zagen best wat kalk rond het thermoblok zitten. Zonder koffie in de houder is er niets aan de hand, maar zodra de machine druk moet leveren, stroomt er water langs het pijpje dat richting de stoomkraan loopt (als ik het goed heb, heet dat de drukslang?). Dat water lekt dan dus uit de machine.

Ik heb foto's gemaakt om duidelijker te maken welk slangetje ik bedoel.
Hoe lossen we dit probleem op? Ik weet niet waar te beginnen en kan jullie hulp goed gebruiken!

Alvast bedankt!!
Bijlagen
1.jpeg
2.jpeg
3.jpeg

Nimrod NL
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 13 jan 2019, 01:42

Re: Quickmill 3035 lekt

Berichtdoor Nimrod NL » zo 13 jan 2019, 01:55

Ik moet toegeven dat het best lastig te zien is welk slangetje je bedoelt.

Maar het is vrij simpel wat betreft uitleg waarom het wel gebeurt als er koffie in zit; dan levert de koffie weerstand en kan er 9 bar druk opgebouwd worden wat dus genoeg is om voor het water een makkeijkere uitweg te zoeken.

Je geeft aan de machine regelmatig te ontkalken en dat er alsnog kalk op zit; is het een groene aanslag? Dat is geen kalk. Dan heb je een lek (wat je oook aangeeft dat je hebt) welk zorgt voor die groene corrosie.

Dit is waarschijnlijk niet even snel verholpen. Om daar bij te kunnen moet de machine gedeeltelijk uit elkaar om het los te draaien, schoon te maken.

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Quickmill 3035 lekt

Berichtdoor HanR » zo 13 jan 2019, 10:08

De oplossing is juist heel simpel.
Als het inderdaad de drukslang is, is het een kwestie van 2 o-ringen vervangen en bij voorkeur een compleet nieuw slangetje.
Zelf doen kan, maar het goed terugzetten van de drukslang luistert erg nauw.



Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron