Xenia espresso machine

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor bobbee » zo 03 mar 2019, 22:27

Ik denk ook dat TS niet steeds in de verdediging hoeft te gaan, we hoeven het niet met mekander eens te zijn. Laten we vooral van mening blijven verschillen, dat maakt het forumleven leuk!
Nee, dat is zo, dat hoeft helemaal niet. Maar volgens mij zijn we het ook eigenlijk met elkaar eens, alleen is de invalshoek duidelijk anders. Gelukkig hebben we het nog steeds over de machines en zijn we niet elkaar op persoonlijk vlak aan het afmaken voor zoiets stoms als een espressomachine. Een espressomachine is per definitie stom want hij (of zij, ik moet op mijn woorden letten) praat niet terug dus.... En er komt ook nooit echt lekkere koffie uit zo'n machine. Kees, marzocco, bezzera, ECM, Rocket etc, allemaal bagger.
Een goede bak filterkoffie is sowieso beter, is mijn persoonlijke mening Afbeelding weinig innovatie trouwens met het opschenk - ritueel de laatste jaren! AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor bobbee » zo 03 mar 2019, 22:42

Ik voel me toch een beetje aangesproken omdat ik de vergelijking met B&O maakte ;-)
Don't worry. In Germany we have the reputation to be very bad in PR...and B&O is very good in PR. So... it is a bit an honor for us to be compared with this company.

And I think B&O is good in design.
Perfect! That's how you do it, designing your own machine! By keeping up the spirit and let the good vibes roll. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

volkanulutas
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 mar 2019, 23:18

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor volkanulutas » zo 03 mar 2019, 23:24

wat is de prijs?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor fransg » ma 04 mar 2019, 06:33

wat is de prijs?
zelf bepalen op https://xenia.coffee/konfig/
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor Marcje » ma 04 mar 2019, 18:15


Don't worry. In Germany we have the reputation to be very bad in PR...and B&O is very good in PR. So... it is a bit an honor for us to be compared with this company.

And I think B&O is good in design.

AfbeeldingAfbeelding
dus...

Gebruikersavatar
iskanda
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 07:27

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor iskanda » wo 06 mar 2019, 07:02

We tried these days 2 new coatings:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
iskanda
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 07:27

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor iskanda » wo 06 mar 2019, 07:06

The rusty coating will be avaialble in 5-6 weeks.
The golden coating: we don't know yet.
Bijlagen
rost2.jpg
rost1.jpg

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor bobbee » wo 06 mar 2019, 08:55

That gives the machine a very special look!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
hifivoice
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 21:36

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor hifivoice » zo 10 mar 2019, 19:30

Ik ben zo langzaamaan aan het experimenten met maalgraad, koffie hoeveelheid, koffie soort, consistent stampen etc. Ik begin er al redelijk aardige koffie's uit te krijgen, maar zie dat mijn workflow nog niet helemaal consistent is. Desondanks, het is genieten om met deze setup te werken, en het is een uiteraard een kwestie van tijd en handigheid.
lampen.jpg
koffie.jpg

MichielH
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 13:06

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor MichielH » ma 11 mar 2019, 08:40

Mooie machine en mooie foto's! Bij de laatste heb ik acuut zin in een lekker bakkie :D
Ek43s SSP
V60 / Gabi / Chemex / Bairro alto
BZ Duo - Lelit paddle mod


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten

cron