Faema Lambro te koop (Quoka.de)

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Faema Lambro te koop (Quoka.de)

Berichtdoor turboyeast » di 29 sep 2020, 10:16

LS.
LET OP: lees dit bericht even goed door (en stuur de Quoka link niet zomaar klakkeloos door).

Op dit moment staat op Quoka.de een Faema Lambro te koop. De vraagprijs is 490 euro incl verzending.
Iedereen die een beetje thuis is in Vintage espressomachines, weet dat een Lambro in redelijke staat minstens 1000 euro meer oplevert.
Dit is dus zeer waarschijnlijk een gevalletje oplichting. Ik heb dit al eerder meegemaakt op Quoka.de, gruwelijke hekel aan dit soort lieden.

https://www.quoka.de/kueche/kaffee-espr ... chine.html

Ter lering en vermaak zal ik de communicatie met de verkoper posten.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Faema Lambro te koop (Quoka.de)

Berichtdoor fransg » di 29 sep 2020, 10:23

Gewaarschuwde mensen tellen dubbel! ;-)

Goed dat je het meldt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Faema Lambro te koop (Quoka.de)

Berichtdoor turboyeast » di 29 sep 2020, 15:28

Gewaarschuwde mensen tellen dubbel! ;-)
Goed dat je het meldt.
;)

LS.,
We zijn weer een ronde verder... ;) Heb de verkoper om aanvullende foto's gevraagd. Die heeft-ie ook gestuurd, maar in al zijn/haar wijsheid heeft-ie foto's gestuurd die van Ebay afgepikt zijn.
https://www.ebay.ie/itm/Faema-Lambro-Vi ... 2177947545

Daar staat de machine voor 1950 euro te koop, dus opmerkelijk dat de verkoper op Quoka er 450 euro voor vraagt.
Ik heb nu gevraagd of ik de machine zelf kan komen ophalen....
Nu komt waarschijnlijk het verhaal dat hij in Ierland zit en blablabla.
Tssssss, TY
-------------------------------------------------------

Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Faema Lambro te koop (Quoka.de)

Berichtdoor fransg » di 29 sep 2020, 15:36

Geweldig, wat een avontuur weer.

Mogelijk is hij bereid het apparaat speciaal voor jou te reserveren indien je het bedrag alvast overmaakt, dan zijn jullie allebei zeker van je zaak en kan de overdracht zelfs op Schiphol plaatsvinden aangezien hij daar toch moet overstappen en een nieuwe telefoon kopen omdat die van hem in Dublin bleek te zijn gerold.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Faema Lambro te koop (Quoka.de)

Berichtdoor cremalover » di 29 sep 2020, 17:39

Weer een zonder kwik presso.
Zo'n machine is verziekt door zo'n moderne pressostaat. Snap dat nooit. Of je gaat voor vintage of niet.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Faema Lambro te koop (Quoka.de)

Berichtdoor fransg » di 29 sep 2020, 21:06

Weer een zonder kwik presso.
Zo'n machine is verziekt door zo'n moderne pressostaat. Snap dat nooit. Of je gaat voor vintage of niet.
Ik denk dat het officieel niet meer mag -- als een professionele installateur een machine met kwik erin levert kan die gedonder krijgen.

Stel de zoon des huizes gaat het kwik 'bestuderen' zoals vroeger elke gezonde jongen deed, het ding breekt, nog mooier, dan is het kwik nog leuker om mee te spelen maar moeder heeft gelezen dat het erg giftig is, de jongen blijkt later licht autistisch, of dyslectisch of hij heeft moeite met differentiaalrekenen en dat zal dan natuurlijk de schuld van het kwik zijn en de installateur moet dan een fijne rechtsbijstandsverzekering hebben om de narigheid buiten de deur te houden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Nelus
Berichten: 675
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Faema Lambro te koop (Quoka.de)

Berichtdoor Nelus » di 29 sep 2020, 22:39

Heb ook een presso in mn lambro, maar de kwik wel bewaard. Was ook geen onwil om het te vervangen, maar meer een “moderne” keuze.

Wel lekker stil zo’n kwik schakelaar
Faema Lambro - Mazzer Major E

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Faema Lambro te koop (Quoka.de)

Berichtdoor turboyeast » di 20 okt 2020, 20:26

LS.,
Om de cirkel nog maar even te sluiten: ik heb de verkoper meerdere keren geprobeerd te prikken, maar ik kreeg geen reactie meer.
Vandaag een beetje saaie mededeling van Quoka dat de account van de verkoper geblokkeerd is.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------

Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Faema Lambro te koop (Quoka.de)

Berichtdoor fransg » wo 21 okt 2020, 13:43

Geen avontuur helaas en gelukkig ook geen kleerscheuren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron