[VERKOCHT] Niche Zero Grinder

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: [TKA] Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » ma 22 feb 2021, 12:55

het is jammer dat de eerlijkheid van de biedingen in twijfel wordt getrokken
Los van deze advertentie, ... Van die dingen ;-)
Dat snap ik, dat zijn typische Marktplaats gerelateerde ongein waar ik ook maar al te vaak mee te maken heb gehad.
De reacties vind ik niet raar. Je vraagt toch ook meer dan wat hij nieuw kost. Ik kan deze discussie wel afkappen maar waarom? We zijn allemaal volwassen mensen en dit is hoe de maler nu in de markt staat. Hij is meer waard geworden, voor hoelang weet niemand.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: [TKA] Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » ma 22 feb 2021, 12:56

Ik ben bang dat ik last heb van coronaverveling en daardoor niet zo goed meer kan omgaan met de hebberigheid van mensen.

Voor de overgewaardeerde maler moet ik eigenlijk alleen maar bewondering hebben, omdat deze is voorzien van een elektrische tandenborstel motor en het spul toch draaiende weet te houden.
Maar nu voeg je alweer helemaal niets toe. Als je het wilt hebben over de Niche technisch gezien of op prestatie dan verwijs ik je naar het Niche topic.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: [TKA] Niche Zero Grinder

Berichtdoor Madencio » ma 22 feb 2021, 13:04

De reacties vind ik niet raar.

Ik vind ze ook niet raar, maar ik doelde meer op het feit dat ik had gehoopt we er (zoals je zelf zegt) op een volwassen manier over konden praten. Mijn prijs heb ik gebaseerd op een aantal dingen: 1. de Niche is op het moment uitverkocht tot iig april, 2. Brexit waardoor je hogere kosten hebt dan alleen de aanschafprijs. Ook snap ik dat dit voor sommigen alsnog geen reden is om er überhaupt over na te denken, maar voor anderen wellicht wel.
Ik ben bang ... het spul toch draaiende weet te houden.
Wederom onnodig.

Lelit Bianca / Eureka Mignon XL

B003
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: [TKA] Niche Zero Grinder

Berichtdoor B003 » ma 22 feb 2021, 17:39

Gelukkig staat het iedereen vrij om dit bedrag er voor over te hebben of niet.
Levert op MP wel altijd loze biedingen op van mensen die het niet kunnen hebben helaas.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: [TKA] Niche Zero Grinder

Berichtdoor cremalover » wo 24 feb 2021, 12:26

Ik ben bang dat ik last heb van coronaverveling en daardoor niet zo goed meer kan omgaan met de hebberigheid van mensen.

Voor de overgewaardeerde maler moet ik eigenlijk alleen maar bewondering hebben, omdat deze is voorzien van een elektrische tandenborstel motor en het spul toch draaiende weet te houden.
Klopt. Dat motortje overtuigd niet echt.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: [TKA] Niche Zero Grinder

Berichtdoor bvds » wo 24 feb 2021, 13:01

Motortje heeft voldoende power.
Ook met licht gebrande boontjes geen probleem.
Dat motortje overtuigt dus wel!

Bij conische schijven gewoon minder power nodig door de manier van vulling.
Een Mazzer mini met SSP burrs wil daarentegen ondanks de op papier sterkere motor nog wel eens vast lopen met lichte branding...
Kortom, waarom zou Niche er een zwaardere motor in doen?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: [TKA] Niche Zero Grinder

Berichtdoor gilleko B. » wo 24 feb 2021, 13:10

Kom op zeg, straattaal. Je zit op een forum. Graag netjes houden voordat we hier scheldend gaan communiceren.
Bert postte het kort na middernacht dus mogelijk was er sterke drank in het spel en misschien hoort er ook muziek bij, zodat Bert een 'rapper' is en die bezigen vaak krachttermen als kunstvorm.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingYo

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: [TKA] Niche Zero Grinder

Berichtdoor gilleko B. » wo 24 feb 2021, 13:16

Deze heb je ook voor dat bedrag:

https://www.elektros.it/nl/en/coffee_gr ... black.html

Wel een totaal andere molen, maar toch.


Afbeelding


bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: [TKA] Niche Zero Grinder

Berichtdoor bvds » wo 24 feb 2021, 13:24

Deze heb je ook voor dat bedrag:

https://www.elektros.it/nl/en/coffee_gr ... black.html

Wel een totaal andere molen, maar toch.


Afbeelding
Dan zou ik de Mignon XL nemen. Ook 65 mm en stil maar kleiner en minder retentie. En wat goedkoper.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: [TKA] Niche Zero Grinder

Berichtdoor cremalover » do 25 feb 2021, 13:27

Motortje heeft voldoende power.
Ook met licht gebrande boontjes geen probleem.
Dat motortje overtuigt dus wel!

Bij conische schijven gewoon minder power nodig door de manier van vulling.
Een Mazzer mini met SSP burrs wil daarentegen ondanks de op papier sterkere motor nog wel eens vast lopen met lichte branding...
Kortom, waarom zou Niche er een zwaardere motor in doen?
Dat het motortje overtuigt in het gebruik bedoel ik niet Bas.
Bedoel dat het een simpel gelijkstroom motortje is .
Daar past naar mijn idee de vraagprijs van 850 euro niet bij.
Toen deze maler gelanceerd werd was de vraagprijs geloof ik 550 e wat een heel ander bedrag is dan wa t topicstarter vraagt.


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron