[ Verkocht] Brewista smart scale II

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
maartenc1985
Berichten: 57
Lid geworden op: za 21 nov 2020, 07:48

[ Verkocht] Brewista smart scale II

Berichtdoor maartenc1985 » za 03 apr 2021, 11:29

Hallo allemaal,

Ik verkoop een nieuwe en nooit gebruikte smart scale II inclusief garantie. Ik heb een acaia pearl die ik gebruik waardoor deze na ontvangst direct in de kast is verdwenenen. Ik verkoop de scale voor 75 euro.

Groet Maarten Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Brewista smart scale II

Berichtdoor Pti » za 03 apr 2021, 13:19

Goeie deal voor wie in de markt is!

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Brewista smart scale II

Berichtdoor Dirk Jan » zo 04 apr 2021, 09:19

Hoe zwaar moet je drukken op de toetsen? En als je het met één hand / vinger bedient, hoe stabiel is het toestel? De Joe Frex die ik momenteel gebruik wipt vaak op als er niets op staat. De pootjes staan meer naar binnen dan de druktoetsen. En dat ervaar ik als niet prettig.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Brewista smart scale II

Berichtdoor Keyser » zo 04 apr 2021, 09:47

Ik heb deze weegschaal ook thuis. Hij staat in mijn optiek stabiel. Misschien ook omdat het een vierkant is ipv de rechthoek vorm van Joe Frex.

De knopjes zijn niet zo gevoelig als een touchscreen van een acaia. De knopjes hebben weerstand, maar hoe hard vind ik moeilijk te beschrijven. Frans help!Afbeelding
Ik ervaar het niet als hinderlijk, maar het kan zeker beter. Deze gedachte kan ik mij herinneren toen ik hem voor het eerst gebruikte. Ondertussen is die gedachte verdwenen en komt omhoog door jouw vraag ipv het gebruikAfbeelding.

Ik gebruik hem nu zo'n 1,5 jaar en alles werkt nog goed. Ook de knopjes.
Vooral de accu is erg sterk. Misschien zo'n 2 a 3 keer opgeladen bij een gebruik van 3 koffie per dag.

Wat mij wel opvalt is dat deze een blauw/grijs scherm heeft en die van mij is oranje.
Ook mis ik een plastic deksel op de foto.
Zie foto's van de onderdelen via deze link:
http://coffeegeek.com/proreviews/quicks ... ii/details

Misschien dat een ander nog iets over de knopjes en stabiliteit kan zeggen. Een ander persoon kan een andere ervaring hebben.


Laatst gewijzigd door Keyser op zo 04 apr 2021, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Brewista smart scale II

Berichtdoor bobbee » zo 04 apr 2021, 09:54

Hoe zwaar moet je drukken op de toetsen? En als je het met één hand / vinger bedient, hoe stabiel is het toestel? De Joe Frex die ik momenteel gebruik wipt vaak op als er niets op staat. De pootjes staan meer naar binnen dan de druktoetsen. En dat ervaar ik als niet prettig.
Voor je pavoni?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Brewista smart scale II

Berichtdoor Dirk Jan » zo 04 apr 2021, 10:08

Voor je pavoni?
Ja, maar ook voor de Rancilio Silvia.
En de reacties lezende van Keyser denk ik dat ik moet uitkijken naar een tiptoetsen variant. Ben daar erg kritisch op.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

pauls90
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 14:03

Re: Brewista smart scale II

Berichtdoor pauls90 » zo 04 apr 2021, 10:27

Ik heb deze weegschaal ook al zo'n 4 jaar. In gebruik vind ik hem top, snelle en accurate weging, hele goede batterij. Wat de stabiliteit betreft zou ik me geen zorgen maken als ik jou was: hoe hard ik ook druk, er komt geen beweging in de mijne hoor. Wel beginnen de Aan/Uit en Time knop bij mij wat te verslijten, maar prijs/kwaliteit vind ik het een prima toestel!
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Brewista smart scale II

Berichtdoor bobbee » zo 04 apr 2021, 10:34

Vraag mij af waar deze is verkocht? Ik heb nog nooit een blauw display gezien. Alleen oranje. Is dit nieuwe versie ofzo?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Brewista smart scale II

Berichtdoor fransg » zo 04 apr 2021, 10:35

prijs/kwaliteit vind ik het een prima toestel!
'alle waar naar zijn geld' zeggen oude mensen weleens en hoewel 'in hun tijd' er nog geen alibaba was, gaat het voor de weegschaaltjes wel op denk ik. Goedkoop en handig maar misschien wat minder gevoelig en minder accuraat, ach dat is voor de meesten leuk en goed genoeg. Wanneer je je koffie aan het afwegen bent zit je sowieso al hoog in de 'koffie nerd' boom. Wil/kun je er veel geld aan uitgeven dan zijn de Acaia's niet te verslaan.

Ik zag gister een clipje van James Hoffman over de Cafelat Robot waarbij hij opmerkte dat zijn Acaia Lunar net niet onder de uitloop paste. De Cinco van Acaia zou daar juist heel mooi onder passen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

maartenc1985
Berichten: 57
Lid geworden op: za 21 nov 2020, 07:48

Re: Brewista smart scale II

Berichtdoor maartenc1985 » ma 05 apr 2021, 11:18

Gekocht bij Bocca. Is compleet met aankoopbewijs


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron