[VERKOCHT] Bezzera BZ0-7DE VERKOCHT

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
genuis
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 02 jan 2019, 04:21

[VERKOCHT] Bezzera BZ0-7DE VERKOCHT

Berichtdoor genuis » wo 02 jan 2019, 05:44

hoi

ik bied mijn Bezzera BZ07-DE tekoop aan ik wil zelf een Brewtus 4 kopen
misschien stom , maar toch.....
voor de kenners een beetje simpele text maar die is rechtstreeks overgenomen uit mijn advertentie , vandaar

prijs dus vanaf €450

https://link.marktplaats.nl/m1359565117

https://imgur.com/a/2mbzM65


BEZZERA BZ07DE Piston espresso Machine met automatische (Instelbare) dosering
natuurlijk ook manueel te bedienen

Met deze Machine kunt u tegelijk opschuimen met stoom en espresso zetten door middel van de Warmtewisselaar in de boiler (ook wel Heat Exchanger (HX) genoemd) .

De Bezzera is best compact ,maar 25 cm Breed !! en daarom makkelijk te plaatsen, de maten zijn slechts (HxBxD)375x250x425 mm

deze machine heeft een zeer krachtige Stoompijp met een 4 gaats tip, dit zorgt er voor dat u binnen 10 a 20 seconden klaar bent met opschuimen

ook heeft deze machine zogenaamde joysticks voor de stoom en het heet-water wat u bij andere merken pas tegenkomt op de veel duurdere types

de Bezzera BZ heeft een speciale elektrische verwarmde Zetgroep-kop wat zorgt voor een snelle opwarmtijd (12 tot 15 min)en uiterst stabiele en precieze zet temperatuur van rond de 92 graden (ideale temp voor espresso)

ook heeft deze machine een pressostaat wat een echt hoofdstroomrelais gebruikt om het verwarmings- element te schakelen, dit hoofdstroom relais is recent preventief vervangen,

ook zit er een nieuwe flowmeter in voor de dosering, ook andere kleinere onderdelen zijn vervangen zoals terugslagventielen .

Deze Bezzera is gegarandeerd 100% in orde en word nu nog dagelijks gebruikt
Hij word altijd met een Britta kan gevuld (gefilterd water) en zit er een ontharding/anti-kalk filter in de water tank

handleiding word meegeleverd ,
1 pistonhouder met 1 inzet voor dubbele portie en 1 inzet voor enkele portie

BIeden vanaf €425 Direct af te halen vanaf €450
Laatst gewijzigd door genuis op wo 02 jan 2019, 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Bezzera BZ0-7DE te koop

Berichtdoor bvds » wo 02 jan 2019, 08:34

De beste wensen!

Het zou wel zo netjes zijn om je eerst even voor te stellen op het forum. Het is hier geen anonieme marktplaats.

En dan nog even een vraag over die "simpele tekst": Sinds wanneer heeft een Bezzera "een uiterst stabiele en precieze temperatuur van rond de 92 graden (ideale temp voor espresso)"?

Dat heeft deze machine net zoals andere HX machines juist niet. Anders zou je geen Brewtus verlangen.

Kun je ook aangeven hoe oud de machine is en wie (en wanneer) het gepleegde onderhoud heeft gedaan? Apart dat wel het SSR (edit: relais) maar niet de pressostaat vervangen is na een x aantal jaren (?).
Laatst gewijzigd door bvds op do 03 jan 2019, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

genuis
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 02 jan 2019, 04:21

Re: Bezzera BZ0-7DE te koop

Berichtdoor genuis » wo 02 jan 2019, 23:31

Ten Eerste natuurlijk ook de beste wensen voor iedereen hier,

fijn dat ik gelijk de les wordt gelezen ,
het Typische nederlandse vingertje ?
en gelijk ook het "ik weet het beter"? gezellig....

aangezien de zetgroep niet wordt verwarmt door het boiler water dat niet geheel stabiel is van temperatuur door de schommeling van de pressostaat maar elektrisch verwarmt wordt ,is die temperatuur van de zetgroep veel stabieler , 92 graden stabiel gemeten met fluke over meerdere zettingen , zetgroep heeft genoeg massa om de schommelingen van het brewwater op te vangen, lijkt theoretisch te kloppen en ook gestaafd door metingen
en wat is er apart aan dat het relais (de bezzera heeft standaard geen ssr maar een echt relais) is vervangen en niet de pressostaat ?
dat is toch logisch?? het pressostaat schakelt een lage stroom (hoeft alleen de spoel van het relais te bedienen) dus zal niet zo snel slijten,
daarentegen moet het relais het hele vermogen van het verwarmingselement constant aan en uit schakelen om de boiler op temperatuur te houden ,dat zal dus veel eerder slijten (trekt vonken)

HOE DAN OOK.....hij is verkocht en kan dus op slot

genuis
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 02 jan 2019, 04:21

Re: Bezzera BZ0-7DE te koop

Berichtdoor genuis » wo 02 jan 2019, 23:50

Apart dat wel het SSR maar niet de pressostaat vervangen is na een x aantal jaren (?).

Dat heeft deze machine net zoals andere HX machines juist niet. Anders zou je geen Brewtus verlangen.

er staat toch ook nergens in mijn advertentie SSR ??? er staat hoofdstroom Relais is heel wat anders dan een ssr en een Bezzera BZ heeft wel degelijk een Relais dat het verwarmingselement schakelt om de pressostaat te sparen

bovendien zijn er best HX machines met ssr hoor

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: [VERKOCHT] Bezzera BZ0-7DE VERKOCHT

Berichtdoor bvds » do 03 jan 2019, 08:21

Proficiat met je verkoop en veel plezier met je Brewtus!

En volgens mij slaat het
"ik weet het beter"?
vooral op jezelf.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

genuis
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 02 jan 2019, 04:21

Re: [VERKOCHT] Bezzera BZ0-7DE VERKOCHT

Berichtdoor genuis » do 03 jan 2019, 14:28

Nou ik weet er wel wat van af gelukkig, maar vast nog lang niet alles maar dat pretendeer ik ook niet,

Ik wilde gewoon iemand blij maken met een Bezzera voor een leuke prijs, meer niet ,
en dat is gelukt

Ik twijfel zelf nog tussen Brewtus 4 en ECM Technika 4 profi

Waar ik vooral niet op zit te wachten dat iemand mij de les gaat lezen en ongevraagd van alles gaat bestrijden en uitleggen en wijs gaat doen ,
Daar ben ik te oud voor geworden.
Als ik info nodig heb dan vraag ik daar wel om en ben ik heel blij als ik dat krijg

Hoe dan ook.....gooi maar op slot
Laatst gewijzigd door genuis op do 03 jan 2019, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: [VERKOCHT] Bezzera BZ0-7DE VERKOCHT

Berichtdoor Fisherman » do 03 jan 2019, 16:41

Ik vind een beetje "Boeeeee!"geroep wel op zijn plaats in deze situatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron