[VERKOCHT] LELIT Bianca in doos als nieuw

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

[VERKOCHT] LELIT Bianca in doos als nieuw

Berichtdoor bobbee » di 26 feb 2019, 13:23

Ja, de kogel is door de kerk.

Ik ga de Lelit Bianca verkopen. Niet omdat het geen geweldige machine is maar omdat ik al een hele tijd worstel met het feit dat ik filterkoffie lekkerder vind dan espresso. Een cappuccino kan ik nog wel waarderen maar ook dat komt nog maar weinig voor. Ik blijf het wel leuk vinden om koffie te maken voor visite en dat is praktisch altijd een cappuccino.
De Lelit Bianca is dan overkill en vanochtend was de druppel. Ik maakte een geweldige espresso en het deed me niks meer, niet zoals een slok filterkoffie. De mensen die mij kennen zullen niet raar staan te kijken van mijn besluit maar bij dus de uitleg waarom ik de Lelit nu al verkoop. Ook speelt mee dat ik mijn andere hobby, brood bakken verder wil uitbreiden.

De machine komt dus in orginele verpakking, factuur en accesoires, gewoon zoals hij bij Vintage Espresso machines (pti) is gekocht.

Per direct beschikbaar. Op te halen in Emmen.

Afbeelding

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: [TKA] LELIT Bianca in doos als nieuw

Berichtdoor bvds » di 26 feb 2019, 13:39

Nee ik sta er bijvoorbeeld inderdaad niet van te kijken! Bobbee's voorliefde voor slow coffee is me al lang bekend. Ik stond er een tijdje terug eerlijk gezegd al van te kijken dat Bobbee toch in de verleiding was gekomen om de Bianca te kopen. Dat snap ik dan in zoverre wel weer omdat dat ook wel een zeer verleidelijke machine is...

Kortom, een zo goed als nieuwe machine die direct beschikbaar is met een paar honderd euro korting t.o.v. de nieuwprijs...

Daar is vast wel een kandidaat voor te vinden!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [TKA] LELIT Bianca in doos als nieuw

Berichtdoor bobbee » di 26 feb 2019, 13:41

Thanks Bas!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: [TKA] LELIT Bianca in doos als nieuw

Berichtdoor fransg » di 26 feb 2019, 13:42

Ik geef de tip meteen door aan een vriend in Arnhem!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: [TKA] LELIT Bianca in doos als nieuw

Berichtdoor Pti » di 26 feb 2019, 14:05

Ben je zo kwijt! Gekke hipster :mrgreen:

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [TKA] LELIT Bianca in doos als nieuw

Berichtdoor bobbee » di 26 feb 2019, 14:28

Ik geef de tip meteen door aan een vriend in Arnhem!
Altijd goed. Bedankt.
Ben je zo kwijt! Gekke hipster :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: [TKA] LELIT Bianca in doos als nieuw

Berichtdoor kilo » di 26 feb 2019, 18:34

T is niet anders.
Zal de “ fellow traveler” met de Bianca missen.
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Nelus
Berichten: 674
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: [TKA] LELIT Bianca in doos als nieuw

Berichtdoor Nelus » di 26 feb 2019, 20:21

Blijft een mooie machine!

Maare, ben dan wel heel nieuwsgierig, als espresso fanaat: wat is er zó bijzonder aan filterkoffie?
Faema Lambro - Mazzer Major E

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [TKA] LELIT Bianca in doos als nieuw

Berichtdoor bobbee » di 26 feb 2019, 20:38

Haha, over smaak valt niet te twisten uiteraard!
Het is zo lekker zoet, zacht en genuanceerd van smaak met toch een hele ontdekkingstocht vanaf de eerste druppel tot de laatste.
Als je goede filterkoffie koopt zoals zoals die van Tim Wendelboe, Friedhats, La Cabra of coffee collective to name a few, dan kun je zulke gave dingen proeven! Net als met wijn bijvoorbeeld maar dan zonder de alcohol.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: [TKA] LELIT Bianca in doos als nieuw

Berichtdoor mloes » di 26 feb 2019, 22:09

En de niche dan?
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron