Halfautomaat / totaal set

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
maartenc1985
Berichten: 57
Lid geworden op: za 21 nov 2020, 07:48

Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor maartenc1985 » za 05 dec 2020, 07:40

Beste,

Ik ben opzoek naar een nieuwe espressomachines. Het liefst 2e hands en als het kan een gereviseerde en dat mag inclusief een molen zijn.

Budget machine zo rond de €1000
Totaal set zo rond de 1500.

Voor dit geld ik ook een nieuwe lelit mara x met een goede molen. Maar ben op zoek naar een segment hoger vandaar de keuze voor 2e hands.

Heb je wat in de verkoop of kom je iets tegen dan hoor ik dat graag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door maartenc1985 op za 05 dec 2020, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor Keyser » za 05 dec 2020, 08:10

Hoi Maarten, wat ik een beetje mis zijn jouw wensen m.b.t. de machine en molen.
Je wil een segment hoger, maar wat bedoel je daarmee?
Met jouw budget kan je prima machines krijgen, maar of het voldoende is hangt af van wat je wensen zijn.

Je kan ook een goede tweedehands kopen en zo'n €100,- tot €150,- extra rekenen voor een servicebeurt door een betrouwbare partij. Maar dan moeten er geen gekke dingen kapot zijn.


maartenc1985
Berichten: 57
Lid geworden op: za 21 nov 2020, 07:48

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor maartenc1985 » za 05 dec 2020, 08:43

Mijn wensen zijn.

Een stille machine
Liefst met mogelijkheid aansluiten waterleiding
Goed regelbaar qua temp.
Merken: rocket, lelit Bianca, brewtus, etc

Wat ik niet wil is een machine die in na een jaar of 2 weer moet upgraden. Wil het in 1 keer goed hebben.

Is dit een beetje een antwoord ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor HanR » za 05 dec 2020, 09:20

Daar noem je wel twee segmenten.
Ook qua prijs.
Wat is het budget inclusief molen?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor Marcje » za 05 dec 2020, 09:36

Het is een cliché, maar het best kun je investeren in een (top) molen.
Ik zou dan een goede tweedehands machine erbij kopen van de merken die je noemt. Eentje die je mooi vind en die een aantoonbare onderhoudshistorie heeft. Dan kun je met goede bonen en skills jaaaaaren vooruit.
En als je dan wat anders wilt (iedereen krijgt op enig moment last van verandering-itis) zul je maar heel weinig afschrijven op die tweedehands espresso machine.
dus...

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor Pti » za 05 dec 2020, 09:49

Budget is inderdaad een beetje beperkt voor de wensen. Waar je wel rekening mee moet houden als je een tweedehands machine bij een particulier koopt dat je geen garantie hebt én eigenlijk een onderhoudsbeurtje van circa €150,- mee moet calculeren.

Ben je een beetje handig? Want met je beoogde budget is het misschien wel een idee om gewoon een opknappertje op te scharrelen, maar nogmaals met een goede molen wordt het erg krap.

maartenc1985
Berichten: 57
Lid geworden op: za 21 nov 2020, 07:48

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor maartenc1985 » za 05 dec 2020, 09:56

Daar noem je wel twee segmenten.
Ook qua prijs.
Wat is het budget inclusief molen?
1500 euro ongeveer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

maartenc1985
Berichten: 57
Lid geworden op: za 21 nov 2020, 07:48

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor maartenc1985 » za 05 dec 2020, 09:58

Heb van Peter van Kafko een aanbod gekregen van een totaal gereviseerde rocket


De machine lijkt op een Rocket Evo R met dubbele zwarte meter.

De machine kost wanneer deze klaar is 1000 en is beter als nieuw.

Past binnen budget


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor Pti » za 05 dec 2020, 10:03

Zeker! En met een redelijk budget om er een acceptabele molen naast te zetten, een mignon specialita bijvoorbeeld.

Persoonlijk vind ik de Rocket niet persé een segment hoger dan de mara, maar dat laten we maar even in het midden... ;)

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Halfautomaat / totaal set

Berichtdoor Keyser » za 05 dec 2020, 10:33

Ik lees vooral dat je nog een hoop uit te zoeken hebt. Je rijtje aan machines is niet alleen machines, maar ook merken en het eindigt met een etc......
Die zin is het begin van achteraf spijt krijgen. Een Brewtus is een dubbele boiler machine met of zonder PID. Een Lelit Bianca is ook een dubbele boiler met PID en flowcontrol. Nog niet te spreken van de verschillen in de bouw en onder de kap. Wanneer je die neemt heb je het over twee verschillende segmenten. Terwijl jij zegt dat je een hoger segment wil. Daarom vraag ik naar wat je ermee bedoeld. Want een Brewtus is ook weer een hoger segment dan andere machines....
Een Bianca koop je denk ik tweedehands met een beetje geluk vanaf €1500,-. Maar je ziet ze zo goed als nooit op MP.
Een Brewtus koop je met geluk voor €600, gangbaarder is +/-€750,-
Zie je het verschil?

En een Rocket..... wat is dat? Welke dan?
De machine die je noemt, waarom is dat de machine die je wil? Waarom ga je die niet later upgraden?
Beter dan nieuw vind ik overigens een bijzondere opmerking. Worden onderdelen vervangen voor betere onderdelen? Wel een goed adres overigens.

Heb je ook naar levermachines gekeken als een Strega? Die staan nu op marktplaats. Vaak voor €1000 - €1200.
Die zijn na de pomp stil en de TOP variant kan op vast water. Of je kan hem daarvoor laten ombouwen. Wil je totaal stil dan is een lever zonder pomp wellicht een optie. Zoals de Profitec pro 800. Die zie je alleen niet vaak tweedehands en zijn ook boven het budget. Ze verschillen in gebruik en bouw ook weer met de Strega. Maar toch zijn ze niet per definitie beter.
Ik zie op Marktplaats trouwens ook wel eens levermachines voorbij komen die puur op vast water gaan. Die zijn muisstil en vaak mooier dan de thuis machines die ik hier op noem. Soms ook passend bij jouw budget.

Net als alle machines die je opnoemt is de één niet perse beter dan de ander op basis van of ze aan het wensen voldoen.
Een levermachine werkt anders dan een gewone e61 machine. En een flow control machine KAN anders werken dan een gewone E61 machine.

Beter goed weten wat je wil en inhoudelijk een machine kiezen die daarbij past en het beste is qua kwaliteit. Rocket opzich zelf is geen inhoudelijke criteria.
Je legt ook niet met een racefiets een mountainbike circuit af.


Laatst gewijzigd door Keyser op za 05 dec 2020, 10:33, 2 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron