[TKG] Etzinger Etzmax light W zwart

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 664
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: [TKG] Etzinger Etzmax light W zwart

Berichtdoor ErikvW » ma 17 jul 2023, 11:46

Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 872
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: [TKG] Etzinger Etzmax light W zwart

Berichtdoor Ypuh » ma 17 jul 2023, 13:34

Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: [TKG] Etzinger Etzmax light W zwart

Berichtdoor GuidovW » ma 17 jul 2023, 19:31

Ik werd door Etzinger indertijd naar Alleborgh doorverwezen.
https://www.alleborgh.nl/nl/grinders

Ze hebben geen EtzMax op de site staan, maar misschien leveren ze wel als extra service?
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15168
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: [TKG] Etzinger Etzmax light W zwart

Berichtdoor fransg » ma 17 jul 2023, 19:40

Ik begreep dat in het begin Alleborgh en ESW de malers wel in collectie hadden maar dat de wat lompe barista's in de commerciële horeca er niet goed mee om konden gaan waardoor er gedoe mee was en iedereen maar mekaar wees.

De Etz moet je begrijpen, dus niet fijner afstellen terwijl die stil staat en dan als de motor niet op kan kan komen vanwege verwurging het apparaat hardnekkig blijven aftuigen tot hij niks meer doet en dan "garantie" claimen.

Het zou me verbazen als Alleborgh de machine nog levert.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 872
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: [TKG] Etzinger Etzmax light W zwart

Berichtdoor Ypuh » ma 17 jul 2023, 22:41

Volgens mij niet nee. Er zijn geen verdelers meer in NL.

Hoe je een Etzmax stuk maakt is mij een raadsel, maar ik zou het geen horeca maler noemen. Het is gewoon de top voor thuisgebruik, maar in een horeca setting zou ik andere eisen hebben en eerder naar Mahlkonig, VA of Sanremo o.i.d. kijken.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5652
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: [TKG] Etzinger Etzmax light W zwart

Berichtdoor gilleko B. » di 18 jul 2023, 09:35

Is geen hufterproof molen. Ofwel draaiend verstellen, ofwel met lege bonenkamer. Maar thuis is geen horeca. Hoewel ook in de Horeca passend als je maar weet wat je doet en weet wat je moet doen.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15168
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: [TKG] Etzinger Etzmax light W zwart

Berichtdoor fransg » di 18 jul 2023, 10:02

Hoewel ook in de Horeca passend als je maar weet wat je doet en weet wat je moet doen.
In het verleden was ik weleens bij de Bocca waar ze cursussen gaven aan horecapersoneel van hun afnemers. Probleem 1: het personeel loopt om de haverklap weg dus je moet telkens nieuw personeel naar die cursussen sturen. Probleem 2: het personeel denkt het allemaal allang te hebben begrepen en heeft andere belangstellingsgebieden zoals het maken van selfies tijdens de cursus tbv plaatsing op Insta en het zo snel mogelijk weg komen bij de cursus om nog de nodige selfies te maken op de Amsterdamse locaties waar ook anderen hun selfies van hebben gedeeld op de sociale media.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 513
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: [TKG] Etzinger Etzmax light W zwart

Berichtdoor Tekork » di 18 jul 2023, 17:26

Dank allen voor de fijne bijdrages.

Heb nog steeds zelf wat twijfels of ik aan de Etzmax mijn geld juist ga besteden of nog rond ga kijken. Er is tegenwoordig zo veel! Heb wel een e-mail uitgestuurd naar espressissimo, die hebben zwart op voorraad en gevraagd wat ze met de prijs kunnen doen. Cheers
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15168
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: [TKG] Etzinger Etzmax light W zwart

Berichtdoor fransg » di 18 jul 2023, 17:39

Er is tegenwoordig zo veel!
Klopt! Als je eerst gewoon een goeie maler hebt dan kun je op je gemak kijken welke uitspatting jou verleidt om nog eens diep in de buidel te tasten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron