Opzoek naar bonenmaler voor pavoni (klein model)

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Tommie
Berichten: 42
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 13:30

Opzoek naar bonenmaler voor pavoni (klein model)

Berichtdoor Tommie » ma 10 dec 2018, 12:38

Hi all,

Ok een beginner op koffiegebied en heb van mijn opa een pavoni overgenomen. Flink aan zitten kloten met voorgemalen koffie maar dat flot niet. Dus opzoek naar een maler!

Heeft iemand een machine staan, kleine machine, die fijn genoeg maalt (maatje eureka mignon) waar diegene vanaf wilt? Ik heb een max budget van circa 150 a 200 euro. Niet zoveeleisend verder als het maalsel maar past bij de machine :)

Alvast dank,
Tommie

martijnox
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 03 dec 2017, 14:34
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Opzoek naar bonenmaler voor pavoni (klein model)

Berichtdoor martijnox » vr 14 dec 2018, 11:20

Kijk even naar de Apollo grinder van Bplus. Ik heb nu naast m'n Pavoni een Compak K6, wat een vet groot ding is. En volgens mij ga ik weer achteruit in maling als ik een eureka mignon zou kopen. Ik kwam in ieder geval op een handmaler omdat die dingen klein zijn en een veel betere maling geven dan een automatische molen in dezelfde prijsklasse. Volgens mij ben je ook in 30sec klaar met malen (tov minstens 3x zo lang met een goedkoop handmolentje). Als je vooral voor jezelf je pavoni gebruikt kan het wat zijn. Als ik het geld had, dan had ik er een gehad.

Verder: Bplus is volgens mij verbonden met pavoni, maar weet niet exact hoe het zit. Pavoni promoot ze iig zelf. De Apollo zit op niveautje Kinu M47, maar dan zo'n 100-150eu goedkoper. Google er eens op.

Succes!
La Pavoni Professional post mil. / Aergrind / Aeropress / V60

Gebruikersavatar
johnmoeleker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 13 mar 2018, 06:31

Opzoek naar bonenmaler voor pavoni (klein model)

Berichtdoor johnmoeleker » vr 14 dec 2018, 12:54

Ik heb een Demoka net in de berging gezet wegens aanschaf van een grotere molen
Plaatje en info:
https://tinyurl.com/y98rmy8g b
Het maalsel is niet geweldig, (wat onregelmatig en niet echt luchtig) vandaar mijn overstap naar iets beters, maar je mag hem voor 25 euro ophalen of voor 25 euro plus verzendkosten stuur ik hem op
Hij werkt prima zoals hij bij aankoop nieuw ook maalde en alles is aanwezig
Leeftijd 2 jaar en een maand
Gemiddeld twee kilo gemalen per maand
Onder aan de hopper zit ciliconenkit om het trillen te beperken

Tommie
Berichten: 42
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 13:30

Re: Opzoek naar bonenmaler voor pavoni (klein model)

Berichtdoor Tommie » vr 14 dec 2018, 13:49

Thanks voor de tips! Johnmoeliker, kan je in de Pm je gegevens sturen voor wat vragen? Zoals woonplaats :)

Thanks again!

Tommie
Berichten: 42
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 13:30

Re: Opzoek naar bonenmaler voor pavoni (klein model)

Berichtdoor Tommie » vr 14 dec 2018, 14:17

Apollo ga ok ook even googlen

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Opzoek naar bonenmaler voor pavoni (klein model)

Berichtdoor bvds » vr 14 dec 2018, 16:43

Demoka voor 25 e is natuurlijk koopje. Zo'n malertje is makkelijk 75 a 100 euro waard als hij pas 2 jaar oud is.

Dus doen!

Is in ieder geval beter dan de Rocky.

Als je met Apollo die maler van Quickmill bedoelt niet doen. 50 mm schijven zijn al tiny. Maar die 43 mm van de Apollo doen er nog een schep bovenop. Eigenlijk onderop. En dan ook nog eens getrapte afstelling en veel klachten van mensen die niet fijn genoeg kunnen. Enige pluspunt is de glazen stolp.

Tip: Bobbee gaat zijn Kinu M47 3.1 handmaler kopen. Die zou absoluut mijn voorkeur hebben.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Tommie
Berichten: 42
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 13:30

Re: Opzoek naar bonenmaler voor pavoni (klein model)

Berichtdoor Tommie » vr 14 dec 2018, 16:52

Demoka voor 25 e is natuurlijk koopje. Zo'n malertje is makkelijk 75 a 100 euro waard als hij pas 2 jaar oud is.

Dus doen!

Is in ieder geval beter dan de Rocky.

Als je met Apollo die maler van Quickmill bedoelt niet doen. 50 mm schijven zijn al tiny. Maar die 43 mm van de Apollo doen er nog een schep bovenop. Eigenlijk onderop. En dan ook nog eens getrapte afstelling en veel klachten van mensen die niet fijn genoeg kunnen. Enige pluspunt is de glazen stolp.

Tip: Bobbee gaat zijn Kinu M47 3.1 handmaler kopen. Die zou absoluut mijn voorkeur hebben.
Fijn te horen bvds ik hoop op een snelle reactie want ik kan niet wachten om er mee te gaan spelen!

Erik82
Berichten: 2880
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Opzoek naar bonenmaler voor pavoni (klein model)

Berichtdoor Erik82 » vr 14 dec 2018, 18:46

De Kinu M47 is een hele mooie maler en gaat makkelijk meer dan 20 jaar mee. Deze is ook zeer geschikt voor filterkoffie. Mocht je handmalen toch niet fijn vinden voor espresso raak je hem zo weer kwijt zonder er iets op te verliezen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Erik82
Berichten: 2880
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Opzoek naar bonenmaler voor pavoni (klein model)

Berichtdoor Erik82 » vr 14 dec 2018, 21:27

En daar is hij dan https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=9707. Erg klein en geweldige kwaliteit. Mocht je voor de Kinu gaan zou ik je aanraden hem bij Bob op te halen. Je krijgt dan meteen uitleg en waarschijnlijk een verkorte barista-opleiding bij.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
johnmoeleker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 13 mar 2018, 06:31

Re: Opzoek naar bonenmaler voor pavoni (klein model)

Berichtdoor johnmoeleker » vr 14 dec 2018, 23:12

Morgen, zaterdag, heeft Tommie een Demoka


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron