JasperB

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
JasperB
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 okt 2021, 20:00

JasperB

Berichtdoor JasperB » di 05 okt 2021, 13:58

Hallo, ik ben Jasper 38 jaar woonachtig in Hoofddorp met mijn vrouw Anika en zoontje Duke. Liefhebber van koffie en al lange tijd de wens om de overstap te maken van Nespresso i.c.m. Illy cups naar echt lekkere koffie. Daaraan toegevoegd mezelf uitdagen om machine, product en proces onder de knie te krijgen en te begrijpen.

Mezelf al flink aan het inlezen in het forum, waardoor ik al ben afgestapt van het idee om een Sage Barista Express half automaat met ingebouwde maler aan te willen schaffen.
Ik ben uitgekomen op de volgende "starters set". Een mooi gebruikte Rancilio Silvia en Mazzer Super Jolly te scoren. Voorkeur Silvia vanaf V3 en deze te upgraden met een meCoffee PID.

Hoop dat er op korte termijn mooie machines op m'n pad komen, erg veel zin om deze nieuwe uitdaging aan te gaan!

Groet Jasper

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: JasperB

Berichtdoor mr Blanc » di 05 okt 2021, 14:30

De meCoffee pid zou ik nog even onderzoeken (ook wel op dit forum besproken) service etc schijnen niet of nauwelijks aanwezig met ook nog is wisselende resultaten.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: JasperB

Berichtdoor GuidovW » di 05 okt 2021, 16:03

Welkom op het forum, Jasper! :)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

JasperB

Berichtdoor Marcje » di 05 okt 2021, 16:31

Welkom! Ik heb een MeCoffee gehad en was daar erg enthousiast over, maar ik vraag me af of ze nog bestaan?
Er waren best wat klachten over de bereikbaarheid (de mijne is ook stuk gegaan).

Heb toen zelf een chinese PID op de Silvia en die doet het ook prima, heb je alleen geen app.
Met PID is de Silvia een goede espresso machine, maar als je regelmatig cappuccinos e.d. maakt zou ik zeker een HX machine (of dual boiler) pakken.
dus...

JasperB
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 okt 2021, 20:00

Re: JasperB

Berichtdoor JasperB » di 05 okt 2021, 17:15

Welkom! Ik heb een MeCoffee gehad en was daar erg enthousiast over, maar ik vraag me af of ze nog bestaan?
Er waren best wat klachten over de bereikbaarheid (de mijne is ook stuk gegaan).

Heb toen zelf een chinese PID op de Silvia en die doet het ook prima, heb je alleen geen app.
Met PID is de Silvia een goede espresso machine, maar als je regelmatig cappuccinos e.d. maakt zou ik zeker een HX machine (of dual boiler) pakken.
Ik ben bang dat jij en Mr Blanc gelijk hebben wat betreft de meCoffee, dat dit hem niet meer gaat worden. Kan de app ook niet meer vinden in de app store.
Heb je misschien wat meer info over jouw PID en was die zelf goed in te bouwen?

JasperB
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 okt 2021, 20:00

Re: JasperB

Berichtdoor JasperB » do 02 dec 2021, 19:18

Kort na het starten van m'n zoektocht op het forum geslaagd voor zowel een Silvia met PID en SJ .
Beide opgehaald bij mede koffie gekken, hun mooie machines mogen bewonderen en als een blij kind met kado naar huis.
Ondertussen een hoop geleerd, fantastisch om met alle parameters te stoeien en steeds je shot te verbeteren.
Kan echt uitkijken naar m'n volgende "bakkie" om weer het hele proces door te kunnen.

De assortimenten van Het Hoofdkwartier en Brandhuys worden uitgebreid beoordeeld.

Hoewel ik blij ben met beide apparaten, is ook hier de upgraderitus al toegeslagen, zoals iemand op het forum zo mooi omschreef :lol:
De SJ heeft plaatsgemaakt voor een nieuwe Mignon Specialita. Errug blij mee!

En hoewel de Silvia door de PID perfect werkt, merk ik dat er ondertussen een hoop forum en Youtube reviews van de Lelit Mara X voorbij komen....

JasperB
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 okt 2021, 20:00

Re: JasperB

Berichtdoor JasperB » di 05 sep 2023, 21:31

Na een goeie 1,5 jaar plezier gehad te hebben van mijn Lelit Mara X mag ik mijn sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een prachtige Bezzera Strega noemen! Wat een fantastische machine! De eerste boterzachte espresso's met de Malabar bonen van het Brandhuys beloven veel goeds.

De Lelit zal ik in eerste instantie aanbieden op het forum, zie haar graag een goed nieuw tehuis krijgen bij een andere liefhebber. Reden van overstap heeft absoluut niets te maken gehad met de kwaliteit van de Lelit. Maar het willen ontdekken van een lever was de hoofdreden.
Bijlagen
E95EE5EE-9E10-4030-A0C6-09A95732AFCB.JPG

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: JasperB

Berichtdoor fransg » di 05 sep 2023, 21:53

Mooi!
strega.jpeg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: JasperB

Berichtdoor manduca » di 05 sep 2023, 22:31

Gefeliciteerd! Levers zijn fantastisch!
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: JasperB

Berichtdoor bobbee » di 05 sep 2023, 23:09

Ze hevelen je espresso als het waren naar een nieuw en hoger level!

Goede keus en veel plezier gewenst!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron