Koffie noob zal zich even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
Peterc
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 17:32
Locatie: Groningen

Koffie noob zal zich even voorstellen

Berichtdoor Peterc » vr 03 mei 2019, 18:04

Hallo iedereen, ik zal mij even in het kort voor stellen op dit forum dat ik nu al een tijdje aan het bestuderen ben.

Mijn is peter en kom uit Groningen,en heb sinds kort verse koffie ontdekt en nooit geweten dat het zo lekker kan zijn (brandzaak), voorheen dronk ik altijd koffie dat op het werk uit de automaat en thuis met de filtermachine DE aroma rood snelfiltermaling en dacht min of meer dit is hoe koffie nou eenmaal smaakt, niet vies maar ook niet lekker, dus.

Setup die ik nu gebruik is als volgt, Chemex 6kops, hario V60 ketel, keukenweegschaal (die vanzelf uit gaat, ramp :evil: ) en een goedkope handmolen van Hario. (wat al echt een mega verschil is tegenover snelfiltermaling van de supermarkt in mij oude filtermachine)

Ik heb echt een bult aan vragen, met name over handmolens en waarom ze zo extreem duur moeten zijn om een goed bakkie te zetten maar dat is beter te vragen in een ander toppic.
Chemex 6kops / Hario V60 02 / Hario Buono / Comandante C40

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1502
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Koffie noob zal zich even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » za 04 mei 2019, 12:09

Peter, welkom. Leuk om je over je 'ontdekking' te horen.
Veel plezier!

Vr gr,
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Koffie noob zal zich even voorstellen

Berichtdoor GuidovW » za 04 mei 2019, 22:22

Ha Peter, welkom.
En succes met je tocht om de perfecte handmolen te ontdekken. 8-)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Koffie noob zal zich even voorstellen

Berichtdoor bobbee » zo 05 mei 2019, 11:13

Welkom

In Groningen kun je voor verse koffie terecht bij koffiestation en black & bloom!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Peterc
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 17:32
Locatie: Groningen

Re: Koffie noob zal zich even voorstellen

Berichtdoor Peterc » zo 05 mei 2019, 13:09

Dank jullie wel jongens!
Bedankt voor de tips naar Koffiestation en Black&Bloom, ik zie dat Koffiestation ook de Comandante verkoopt.
Zal ze eens bellen om te vragen of ze ze op voorraad hebben.
Chemex 6kops / Hario V60 02 / Hario Buono / Comandante C40


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten