Even voorstellen...

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2194
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Even voorstellen...

Berichtdoor omeCo » vr 25 sep 2020, 13:35

Hallo allemaal!

Hier Marco, oud-theedrinker en sinds ik in een grandcafe kennismaakte met een soort cappuccino, liefhebber van koffie. Mijn eerste machine kocht ik tweedehands bij Tiramisu in Hilversum; een oude Vibiemme Domobar. Dertien jaar later kwam daar een bijna nieuwe Domobar Junior 2B voor in de plaats. De oude kreeg nieuwe pleegouders.

Het is nu 7 jaar later en er zijn de laatste weken gekke dingen gebeurd... Ik zette mijn oogkleppen af en stuitte op YouTube op een enorm aantal filmpjes over de La Pavoni Europiccola/Professional. Ik ging kijken en lezen. En ik werd hebberig. Marktplaats werd aangeslingerd.

En het onvermijdelijke geschiedde. Er kwam een LP Professional.
Mijn strenge vrouw vond het allemaal leuk en aardig, maar twee espresso apparaten (en een molen niet te vergeten) in ons keukentje bleek niet de bedoeling.
Dus ik zette de VBM op marktplaats, gewoon om eens te kijken wat de mensen zouden bieden.
Nou, dat viel niet tegen. Helemaal niet tegen zelfs. En dus heb ik nu alleen nog de LP.

En nu mis ik dat grote stalen gevaarte. De LP is maar een lichtvoetig schepseltje. De techniek van de La Pavoni spreekt echter wel enorm aan. Net als de koffietjes die ik ermee maak.
Dus kijk ik weer vooruit en zie ik moois zoals een Bezzera Strega. Ik weet het, dat is iets anders dan ze bij La Pavoni al 60 jaar in elkaar schroeven maar is ook prachtig.

Ik denk dat er de komende tijd nog wat gekke dingen gaan gebeuren...

Leuk om hier te zijn, te lezen en leren. En mijn verhaal te delen.

En dan nu een bakkie! Op onze gezondheid!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Even voorstellen...

Berichtdoor bobbee » vr 25 sep 2020, 13:42

Goed bezig, de hobby neemt genadeloos zijn intrede. Strega heb ik ook gehad! Tot nu toe de mooiste machine als je veel drinkt met melk.
Succes met alles.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen...

Berichtdoor Dirk Jan » vr 25 sep 2020, 14:00

Welkom! Hilversum: mijn eerste 'verse' gemalen koffie heb ik gekocht bij de Koffiebranderij aan de Kerkstraat. Dat was denk ik in 1999. Veel plezier hier.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Even voorstellen...

Berichtdoor Marcje » vr 25 sep 2020, 16:03

Welkom en eens met Bobbee!
dus...

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Berichtdoor swimmer » vr 25 sep 2020, 16:35

Welkom op het forum!
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Even voorstellen...

Berichtdoor Keyser » vr 25 sep 2020, 18:50

Welkom op het forum! Ben zelf zeer tevreden bezitter van een Strega, al heb ik de heks nog niet altijd onder de duim. Gelukkig houdt ik wel van karakter
De pavoni staat nog op mijn wensenlijstje, dus leuk om iemand te zien met dezelfde hobby kriebels

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen...

Berichtdoor GuidovW » vr 25 sep 2020, 20:50

Ha ha, mooi verhaal.
Welkom ome Co :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron