Ook maar even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Ericcc
Berichten: 5
Lid geworden op: do 03 dec 2020, 08:42

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtdoor Ericcc » ma 14 dec 2020, 20:05

Welkom!
Ik heb afgelopen vrijdag dezelfde set.
Kon niet wachten totdat ik de sleutel krijg van m’n nieuwe woning waar de keuken groter is.. :lol:
Ik ben lekker aan het proeven en oefenen met het melkopschuimen. Dat opschuimen is heel wat anders dan met m’n deLonghi :P
Oefenen met water en een drupje wasmiddel scheelt veel melk door de gootsteen ;)
Veel plezier met je keuze straks!

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtdoor Marc O. » di 15 dec 2020, 07:42

Welkom!
Ik heb afgelopen vrijdag dezelfde set.
De Mitica uit mijn startpost of de Bianca uit mijn laatste post? ;)
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Ericcc
Berichten: 5
Lid geworden op: do 03 dec 2020, 08:42

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtdoor Ericcc » di 15 dec 2020, 09:05

:D De Mitica uit de start..
Ik was ingelogd vanuit mijn telefoon en zag niet deze al liep vanaf oktober :lol:

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtdoor Marc O. » di 15 dec 2020, 18:11

:D De Mitica uit de start..
Ik was ingelogd vanuit mijn telefoon en zag niet deze al liep vanaf oktober :lol:
No worries ;) Ben er overigens nog steeds niet uit, en de nieuwe lockdown maakt het 'uitproberen' ook iets lastiger, vrees ik. Alhoewel ik koffie zou willen scharen onder de categorie eerste levensbehoefte, en die winkels dus gewoon open moeten blijven 8-)
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtdoor bobbee » di 15 dec 2020, 19:50

Ik zag dat de slijterij mitra ook gewoon open was! Dus ja...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtdoor Marc O. » di 15 dec 2020, 20:00

Ik zag dat de slijterij mitra ook gewoon open was! Dus ja...
Ik bedoel maar...
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtdoor Marc O. » di 27 jul 2021, 15:34

Ik ga maar even verder in mijn eigen voorsteltopic.

Nu de Corona beperkingen steeds minder (lijken te) worden en we beiden 2x gevaccineerd zijn, willen we eindelijk werk gaan maken van de aanschaf van een halfautomaat. Zoals elders ook omschreven zijn er 3 machines die 'onze' interesse hebben:
1) Lelit Bianca> Deze heeft mijn persoonlijke voorkeur (maar mijn vrouw vindt hem veel te lelijk).
2) ECM Synchronika> Dit is de machine die mijn vrouw graag wil (maar ik vind 'm vergeleken bij de Bianca veel te duur voor de te geringe 'meerwaarde' (if any)).
3) Profitech 700> Dit is ons Compromismodel, met de looks van de Synchronika en een wat minder hoge meerprijs tov de Lelit.

Voordat we gaan kopen willen we de machines graag met eigen ogen zien. Vrouwlief wil met name ook de Lelit zien, in de hoop dat ze die in het echt niet zo lelijk vindt als op de plaatjes. En waarschijnlijk hoopt zijn dat ik bij het zien van de ECM alsnog overstag ga en de portemonnee verder open trek. Voor zover ik kan nagaan is Koffiewarenhuis de enige die alledrie de machines verkoopt. Echter: Zij willen ons niet ontvangen vanwege Corona en drukte met de online verkoop.

Ik heb bij alle andere bekende en minder bekende partijen gekeken of ze alledrie de merken verkopen, maar neen. En ik heb ook niet zoveel zin te gaan lopen leuren langs meer dan 1 winkel. Dus: Heb ik verkopers over het hoofd gezien die alledrie de machines verkopen?
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtdoor Keyser » di 27 jul 2021, 15:52

Zag in deze post dat Casa barista Roosendaal ook de Lelit destijds had staan. Weet niet hoe dat nu zit:
https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... source=app

https://www.kbc-arnhem.nl/ heeft ook veel machines staan. Weet alleen niet wat. Is een Casa Barista vestiging.
Laatst gewijzigd door Keyser op di 27 jul 2021, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtdoor Marc O. » di 27 jul 2021, 16:19

Ik had CasaBarista eigenlijk al afgeschreven omdat die geen van die drie merken voeren. Althans, uitgaande van hun webshop.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtdoor HanR » di 27 jul 2021, 20:53

Casabarista Breda (voorheen Rosendaal)
heeft de Bianca en de Profitec 700 staan. Echter geen ECM ter vergelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk



Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten