Voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
manduca
Berichten: 868
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Voorstellen

Berichtdoor manduca » vr 27 nov 2020, 11:33

En laat ik me ook maar weer even voorstellen.

Had hier eerder een account, maar die is ergens verdwenen. Dus maar een nieuwe aangemaakt.
Ik ben Enterprise Security Architect binnen de overheid en woon in Utrecht.
Alle lange tijd koffieliefhebber. In mijn studententijd (1993) begonnen met een Krups.
krups.jpg
Mijn eerste 'espresso-machine'
Begonnen met een Krups (foto is van internet).
Deze werd in 1999 geüpgrade naar een Silvia. Vrij snel daarna kwam er een Rocky bij en verse bonen. Raakte toen actief bij de buren (thuisbarista).
IMG_0859.JPG
Slivia en Rocky vlak voor verkoop.
Op een gegeven moment de Rocky ingewisseld voor een Mazzer SJ wat een enorme verbetering was. Het plaatsen van een PID op de Silvia heb ik, sinds dat de eerste dat deed op een Silvia, tegen aan gehikt. Maar was best bedreven in het temp surfen, dus dat kwam er nooit van.
Ik verhuisde van mijn sociale huurwoning naar een eigen koophuis, en toen sloeg ook de upgradetitus toe. Toen besloten meteen een flinke stap te maken. Een Izzo Alex Duetto en wat later een Compak K10 maler. Daar was ik altijd zeer tevreden mee.
Maar toen bood fransg zijn Londinium I DeLuxe aan voor een prijs die ik niet kon laten voorbijgaan. Toen stonden er lange tijd twee machines op mijn koffiebar (voordeel van een nieuwbouwhuis...). Uiteindelijk is de Alex overgegaan naar een collega, en ben ik nog steeds zeer tevreden met mijn Londinium. De K10 is gebleven.
P5162379.JPG
Koffiebar
Die collega had ik overigens ook aangestoken, wat leidde tot een koffiesetup in de vensterbank op kantoor; er stond al een filter apparaat die snel plaats maakte voor een Aeropress met een (Kyocera) handmaler, daarna een PID-ed Silvia met een Rossi CC45.
036.JPG
Koffie op het werk

Tenslotte werd die weer vervangen door een BFC Junior (die vrij kwam omdat mijn collega mijn Alex overnam) met mijn oude Mazzer SJ. En dat allemaal in de vensterbank op kantoor. Het af en toe een espresso of cappuccino zetten voor de directie heeft natuurlijk bijgedragen aan deze gedoogconstructie. Bij de verhuizing naar een nieuw kantoorpand mochten we de boel uiteindelijk zelf in een van de pantry's installeren op een vastwater aansluiting. Daardoor konden we ook koffie gaan zetten tijdens bedrijfsfeestjes.

Nu ben ik onlangs van baan veranderd, dus deze luxe privilege ben ik kwijt. Heb nu op kantoor mijn Aeropress liggen met een Commandante C40. Wel ben ik nog steeds trouw aan mijn Haagse koffiebranderij Boon.
Laatst gewijzigd door manduca op do 28 jan 2021, 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen

Berichtdoor fransg » vr 27 nov 2020, 11:47

Mooi historisch overzicht! Hopelijk bevalt je nieuwe baan goed ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Voorstellen

Berichtdoor bobbee » vr 27 nov 2020, 13:22

Wat leuk dat je hier weer komt buurten. Welkom!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen

Berichtdoor GuidovW » vr 27 nov 2020, 14:00

Welkom Manduca.

Hier is het ook leuk en een beetje meer actie dan bij de buren. :)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Voorstellen

Berichtdoor Barista74 » vr 27 nov 2020, 15:04

Welkom Manduca!
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » vr 27 nov 2020, 18:57

Welkom!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor swimmer » za 28 nov 2020, 10:21

Welkom terug manduca :D
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Voorstellen

Berichtdoor Marcje » za 28 nov 2020, 11:33

Welkom! Ik 'ken' je niet, maar kom je naam wel regelmatig tegen als ik met de zoekfunctie bezig ben ;-)
dus...


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron