Ook even voorstellen...

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
CoffeeCo
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 27 dec 2020, 14:53

Ook even voorstellen...

Berichtdoor CoffeeCo » vr 08 jan 2021, 17:55

Hallo mede Koffieliefhebbers,

Ik zal mij hier als nieuweling ook even voorstellen.
Mijn naam is Arjan en ben een Nederlander maar woon al ruim 15 jaar in Belgie.
In 2019 heb ik een opleiding voor barista gedaan om zo meer bezig te zijn met koffie.

Ik heb een 3 tal (2dehands) professionele espressomachines gekocht en 4 malers een V60 en nog 2 volautomaten
Genoeg om mee te “spelen” dus :D
Schoonmaken, onderdelen vervangen en goede koffie proberen te zetten is nu het doel.
Ik wil mij dus echt meer gaan verdiepen in de wereld van koffiebonen en machines :!:

Ik hoop hier meer kennis, tips en tricks op te doen.
Het is altijd leuk om te zien hoeveel mensen er hobbymatig maar ook professioneel met koffie bezig zijn.

Groeten,
Arjan

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1487
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Ook even voorstellen...

Berichtdoor Dirk Jan » vr 08 jan 2021, 18:14

Welkom Arjan,
Dat verdiepen gaat hier vast lukken. Maar zo te zien ben je al aardig 'professioneel' bezig!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
CoffeeCo
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 27 dec 2020, 14:53

Re: Ook even voorstellen...

Berichtdoor CoffeeCo » vr 08 jan 2021, 18:31

Hallo Dirk Jan,

Ben nu bezig op een Faema Smart A 2 groups. Heb deze opgeknapt en probeer nu espresso te maken, helaas lukt het nog niet zo goed, loopt te snel door. Zowel met Faema MPN maler als een Faema MD3000

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Ook even voorstellen...

Berichtdoor GuidovW » za 09 jan 2021, 22:16

Welkom Arjan.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten

cron