Kees en Koffie

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kees en Koffie

Berichtdoor fransg » vr 05 feb 2021, 14:40

Ik heb geen Spotify maar jaco speelt het ook op de Youtube:



LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

KeesKoffie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 16 jan 2021, 11:20

Re: Kees en Koffie

Berichtdoor KeesKoffie » vr 05 feb 2021, 14:47

Prachtig, toch nog 1 keer een vraagje off topic stellen. Er is iets wat ik al een tijd wil weten. Dit adem benemende solo bassnummer. Die hoge tonen, zijn dat nu de harmonische/ boventonen die hij eruit haalt of is het een Fender Rhodes die mee speelt. Zijn het de boventonen dan ben ik helemaal ondersteboven van dit nummer van Jaco Pastorius.

https://open.spotify.com/track/2Fc3GG0g ... e=whatsapp


Afbeelding
Portrait of Tracy is een solostuk van Jaco, de hoge harmonieën die je hoort zijn flageoletten die je kunt spelen door op bepaalde plaatsen een snaar aan te raken zonder hem op de toets te duwen.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Kees en Koffie

Berichtdoor gilleko B. » vr 05 feb 2021, 15:22

Via flageoletten dus die harmonische als het ware die tonen uit de snaren tikken. Ik had al een licht vermoeden. Wat een verdompje knap om die harmonische er zo mooi uit te halen en tegelijkertijd in een prachtige melodische lijn. Ik hou nu op.




Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Kees en Koffie

Berichtdoor gilleko B. » vr 05 feb 2021, 15:25

Ik heb geen Spotify maar jaco speelt het ook op de Youtube:



Ik zie 1 van de Breckers, ga kijken. Dank Frans.

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kees en Koffie

Berichtdoor fransg » ma 08 feb 2021, 11:04

Ik vind Rachel Flowers op Keith's Modular Moog ontroerend:
en ook hier waar ze met wat oude (en merendeels enorm dikke) mannen meespeelt:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Kees en Koffie

Berichtdoor gilleko B. » ma 08 feb 2021, 19:28

Ik vind Rachel Flowers op Keith's Modular Moog ontroerend:
en ook hier waar ze met wat oude (en merendeels enorm dikke) mannen meespeelt:

Ik ken dit niet, krijg een hoop prikkels binnen die ik aan het verwerken ben. Het lijkt alsof ze niet kan zien, dat ding klinkt als een Hammond B3 en ze speelt als Joey DeFrancesco (echt een dikke man).

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kees en Koffie

Berichtdoor fransg » ma 08 feb 2021, 19:39

Ik ken dit niet, krijg een hoop prikkels binnen die ik aan het verwerken ben. Het lijkt alsof ze niet kan zien, dat ding klinkt als een Hammond B3 en ze speelt als Joey DeFrancesco (echt een dikke man).
Ze is inderdaad blind. Nadat ze veel stof deed opwaaien met een video waarin ze op Keith Emerson's Moog speelt heeft ze vel meer gedaan, is er ook een (beetje knullige) documentaire over haar gemaakt en heeft ze zelfs met Dweezil Zappa en zijn band gespeeld:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Kees en Koffie

Berichtdoor gilleko B. » ma 08 feb 2021, 20:25

Imposant en erg mooi om haar zo te zien spelen.




Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Kees en Koffie

Berichtdoor gilleko B. » ma 08 feb 2021, 22:56

Ik ben dus Kees, houd van koffie. Verder heb ik een fijn gezin, een kantoorbaan en ben ik bassist (momenteel niet druk bezet)
Een foto van mijn setup:
Afbeelding
Bezzera BZ10 en een Ascaso I-steel 1 (zonder timer). Nu nog Lavazza koffie maar morgen wordt een kilo Vintage Espresso Melange van Hoofdkwartier bezorgd. Even de molen opnieuw inregelen denk ik.
De halfautomaat heb ik vorige week gekocht en de Ascaso komt van Marktplaats. Molen is niet verkeerd maar ik zie nog wel gebeuren dat er een Eureka Mignon Specialita voor in de plaats komt. Eerst maar even sparen.
Hou ons op de hoogte van je vorderingen. Probeer ook te gaan vogelen met brewratio's. Buitengewoon hoe aan de hand van dosering en tijd de smaak van een espresso kan beïnvloeden met doorlooptijd en gewicht. Komt een elektronisch weegschaaltje wel van pas.

Afbeelding
Op dit moment ben ik nog erg bezig om een consistente 1:2 dubbele espresso te brouwen. Smaak staat natuurlijk voorop maar ik heb het idee dat ik het consistent tampen nog niet eens goed onder de knie heb want om 40 g koffie te tappen uit 20 g gemalen bonen varieert de tijd nog erg veel, van 24 tot soms wel 30 seconden, bij gelijkblijvende bonen en maalgraad. Of zijn er nog andere variabelen waar ik rekening mee moet houden?
Temperatuur aanpassen is ook een parameter, maar ik denk niet dat dat op je masjien kan. Ik denk dat tevoren flushen ook van invloed is op de temperatuur, alleen om daar consistentie in te krijgen lijkt mij moeilijk. Doseren en maalgraad is het belangrijkst. Doorloop door bovenmatig harder te tampen werkt niet.

Afbeelding


KeesKoffie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 16 jan 2021, 11:20

Re: Kees en Koffie

Berichtdoor KeesKoffie » di 09 feb 2021, 07:09

Door de constructie van deze machine (verwarmingselement in de zetgroep) is de temperatuur mooi constant. Verder niet regelbaar zonder modificatie.
Ik merk dat ik vooral wat handigheid moet krijgen in het afstellen van de molen. De laatste keer met nieuwe bonen (Cubaanse van Hoofdkwartier) was pas het 8e shot raak en daarna kwam ik er achter dat even iets langer laten doorlopen nog betere resultaten geeft. Toch jammer van die eerste 140 gram bonen als je maar 500 gram hebt... :|


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten