Voorstellen...

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen...

Berichtdoor fransg » wo 14 apr 2021, 21:31

En nu is het dus wachten op de waterkan. Want nu denk ik: ik ga niet gewoon water in de machine doen. En het kleine bijgeleverde filter is inderdaad onhandig.
Van een paar vullingen 'gewoon' uitstekend kraanwater gaat-ie niet verkalken hoor en een kersverse boiler kan een klein 'huidje' van kalk best gebruiken aan de binnenkant.

Klopt het dat je in Amsterdam woont, dwz herinner ik mij dat uit een eerder bericht? Ik doe in dat geval graag een kilo door mij gebrande bonen in je brievenbus. Wil je dat (en woon e inderdaad hier) geef dan in een PM even je adres.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

manduca
Berichten: 866
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Voorstellen...

Berichtdoor manduca » do 15 apr 2021, 09:20

En dat onhandige filtertje werkt verder prima hoor. Dus gewoon genieten van je Londinium...

En ik zou bijna willen dat ik in Amsterdam woonde :D
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

mwv
Berichten: 15
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 10:37

Re: Voorstellen...

Berichtdoor mwv » do 15 apr 2021, 21:10

Van een paar vullingen 'gewoon' uitstekend kraanwater gaat-ie niet verkalken hoor en een kersverse boiler kan een klein 'huidje' van kalk best gebruiken aan de binnenkant.
Ja dat is natuurlijk helemaal waar. Maar als de machine dan net nieuw staat denk ik laten we nog even wachten op het heilzame gefilterde water. Maar de kan werd niet bezorgd gisteren dus toch gewoon mooi kraanwater erin gedaan.
Klopt het dat je in Amsterdam woont, dwz herinner ik mij dat uit een eerder bericht? Ik doe in dat geval graag een kilo door mij gebrande bonen in je brievenbus. Wil je dat (en woon e inderdaad hier) geef dan in een PM even je adres.
Ik woon inderdaad in Amsterdam. Weliswaar in Noord net over het ij sinds een half jaar, dus dat is misschien weer onhandig. Maar lijkt me heel leuk en heel aardig om door jou zelf gebrande bonen te krijgen. Ik kan ook een keer zelf langsfietsen. Ik stuur een PM binnenkort.

Vandaag aan het klooien geweest om de app aan de praat te krijgen. Eerst had ik de handleiding te slecht gelezen of ik vond m onduidelijk maar waarschijnlijk het eerste. Daarna beter gelezen en kwam ik iets verder maar bij toevoegen device gaat er nog steeds iets fout. Lijkt iets fout te gaan met connectie naar de fracino server als ik logging bekijk van app. Heb gemaild dus hopelijk snel antwoord (maar was waarschijnlijk nacht in nieuw zeeland) maar dat zal wel want heel tevreden over de service van Reiss. Waren wat kleine dingen niet meegekomen in eerste levering en die werden heel snel nabezorgd.

mwv
Berichten: 15
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 10:37

Re: Voorstellen...

Berichtdoor mwv » do 15 apr 2021, 21:14

En dat onhandige filtertje werkt verder prima hoor. Dus gewoon genieten van je Londinium...
Ja dat was natuurlijk niet op ervaring gebaseerd maar waterkan lijkt me nu iets makkelijker. Alles wat groter en minder friemelen in kleine ruimte, maar andere zal ook prima werken.

mwv
Berichten: 15
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 10:37

Re: Voorstellen...

Berichtdoor mwv » vr 16 apr 2021, 15:28

Bijlagen
result.jpg

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen...

Berichtdoor fransg » vr 16 apr 2021, 15:31

Netjes!

De hefboom lijkt bij het naar beneden trekken op het laatst je even te ontschieten, verder keurig.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mwv
Berichten: 15
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 10:37

Re: Voorstellen...

Berichtdoor mwv » za 17 apr 2021, 08:07

Netjes!

De hefboom lijkt bij het naar beneden trekken op het laatst je even te ontschieten, verder keurig.
Dank je. Misschien iets te lange preinfusie voor de druppel viel.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen...

Berichtdoor fransg » za 17 apr 2021, 08:14

Misschien te hard getampt waardoor het water er langer over deed door de gehele puck te geraken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mwv
Berichten: 15
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 10:37

Re: Voorstellen...

Berichtdoor mwv » ma 03 mei 2021, 10:37

De laatste boontjes van Frans hebben heerlijk gesmaakt. Ook met onduidelijke figuurtjes in de koffie.
Bijlagen
koffie2.jpg
koffie1.jpg

mwv
Berichten: 15
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 10:37

Re: Voorstellen...

Berichtdoor mwv » ma 03 mei 2021, 10:39

Hoe komt het eigenlijk dat met minder preinfusie druk de hefboom hoger/later grijpt dan met hogere druk. Komt dat omdat de puck meer uit elkaar valt door de hogere druk? Er zit net zoveel water in lijkt me.

De Londinium bevalt super goed trouwens. Precies genoeg (weinig) instellingen voor me. En simpel en herhaalbaar en grote kans op lekkere koffie.

Jammer dat ik net niet de (eind)versie heb met de thermistor. Had wel meegekund of gemeld kunnen worden door Reiss dat die eraan zat te komen. Maar snap ook wel als verkoper dat dat niet werkt altijd want dan stelt iedereen koop uit. Maar goed, later misschien zelf eens doen. Het klikken stoort niet echt en is een soort teken van leven van de machine.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten

cron