Nieuw huis, nieuwe keuken (ooit), nieuwe koffie

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
DJSteg
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 07 apr 2021, 13:53

Nieuw huis, nieuwe keuken (ooit), nieuwe koffie

Berichtdoor DJSteg » wo 07 jul 2021, 16:47

Hi,

Hoewel ik al een poosje lid ben van koffiepraat en al wat goede tips heb opgesnord, nog geen introductieberichtje geschreven :oops:
Dirk-Jan, eind dertig uit Rotterdam. Met mijn jonge gezin net wat groter gaan wonen en na wat speurwerk heb ik inmiddels het grootste deel van de vervanging van mijn Phillips Saeco volautomaat bij elkaar gescharreld: tweedehands Expobar Brewtus 4 en een Macap MXD Xtreme. Voor deze laatste moet ik nog wel een kleinere hopper regelen, want met de 1.4 kg hopper is toch wel erg hoog.

Ik sta op het punt om eea aan te sluiten en dus flink wat aan te klooien met instellingen en opschuimen en natuurlijk om koffie te proeven. Verder hebben we in onze nieuwe keuken (verwacht in oktober) plek voor een vaste wateraansluiting, dus ben ik nu ook aan het kijken naar de meest geschikte waterontharder. Denk nu aan een 5 liter DVA, maar vraag me af of je daar echt elke dag 2-2.5 liter water doorheen moet leiden? Da's best fors toch?

Groet
DJ

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw huis, nieuwe keuken (ooit), nieuwe koffie

Berichtdoor fransg » wo 07 jul 2021, 16:58

De DVA (dat is toch die je met zout regenereert?) deed het hier ook goed, zonder enorme volumes.

Nu heb ik al jaren dit systeem:

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... ilter.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Nieuw huis, nieuwe keuken (ooit), nieuwe koffie

Berichtdoor Pti » wo 07 jul 2021, 17:03

Nee joh! Ik had thuis zelfs een DVA 12 in de oude situatie en dat doorspoelen hoef je je echt niet druk om te maken.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Nieuw huis, nieuwe keuken (ooit), nieuwe koffie

Berichtdoor GuidovW » do 08 jul 2021, 11:45

Welkom Dirk-Jan
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Nieuw huis, nieuwe keuken (ooit), nieuwe koffie

Berichtdoor gilleko B. » do 08 jul 2021, 13:39

De DVA (dat is toch die je met zout regenereert?) deed het hier ook goed, zonder enorme volumes.

Nu heb ik al jaren dit systeem:

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... ilter.html
Dat is heel mooi, qua ruimte neemt het weinig in beslag lijkt me.

Afbeelding


DJSteg
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 07 apr 2021, 13:53

Re: Nieuw huis, nieuwe keuken (ooit), nieuwe koffie

Berichtdoor DJSteg » do 08 jul 2021, 16:07

De DVA (dat is toch die je met zout regenereert?) deed het hier ook goed, zonder enorme volumes.

Nu heb ik al jaren dit systeem:

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... ilter.html
Mooie setup & beschrijving (DVA is idd met zout). Uiteindelijk leek de DVA me goedkoper, maar hangt er natuurlijk vanaf hoe lang een bestmax meegaat. Hoe vaak moet jij die vervangen?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw huis, nieuwe keuken (ooit), nieuwe koffie

Berichtdoor fransg » do 08 jul 2021, 17:30

hangt er natuurlijk vanaf hoe lang een bestmax meegaat. Hoe vaak moet jij die vervangen?
Ik vervang 'm eens per jaar, of eerder indien de meter die het aantal liters meet aangeeft dat hij "op" is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron