Even voorstellen – onder het genot van een kopje koffie...

1
Hoi Koffiepraters,

Als autodidact - van 36 jaar uit Nijmegen - loop ik regelmatig in mijn eigen valkuil; alles zelf uitzoeken, urenlang speuren, experimenteren, ofwel het wiel opnieuw uitvinden. Daarom maar eens buiten mijn comfort-zone getreden en een account aangemaakt op Koffiepraat.nl, zodat ik mijn vragen hier kan plaatsen en hopelijk sneller bij een antwoord ben dan wanneer ik dit (oude stijl) op eigen kracht blijf doen. En wellicht kan ik andersom ook andere voor deze valkuil behoeden door mijn ervaringen te delen. :)

Zoals gewenst te beginnen met een post waarin ik mezelf even voorstel:

Al ruim 20 jaar een enorme liefhebber van goede, lekkere koffie. Of eigenlijk alleen (dubbele) espresso's/ristretti en ouderwetse filterkoffie. Cappuccino's en alle andere melkvarianten zijn minder mijn ding. Zodoende begonnen met een volautomaat van Bosch die al snel werd vervangen door een E61-zetgroep van Bezerra met aanvankelijk een Ascaso bonenmaler (I-Steel) welke inmiddels alweer is vervangen voor een Mazzer Mini Electronic A. En noem het pech of een nadeel met een voordeel; onlangs heeft mijn Bezerra het begeven en nu staat er een ECM Synchronika op mijn aanrecht met directe wateraansluiting en BWT-patroon. :):)

En voor wie nog meer zou willen weten; just ask!

Groet,
Zwartgoud
ECM Synchronika | Mazzer Mini Electronic

Re: Even voorstellen – onder het genot van een kopje koffie...

3
fransg schreef: do 29 jul 2021, 22:07 Welkom!

De i-steel was ook mijn eerste maler ;-) Braaf pokkeherrie-ding.

Goeie uprades heb je gedaan!
Thanks! En inderdaad; ook de herrie droeg bij aan mijn wens voor een nieuwe maler. Al vind ik die Mazzer Mini ook nog wel een tijdje ratelen hoor. Heb zojuist een topic geopend (https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 22&t=11496) waarin ik de overweging deel nóg een stapje verder te gaan :o
ECM Synchronika | Mazzer Mini Electronic