Even voorstellen na heeeeel lang meelezen...

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
ed2000
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 16:13
Contacteer:

Even voorstellen na heeeeel lang meelezen...

Berichtdoor ed2000 » za 31 dec 2022, 12:50

Even voorstellen dan maar…..

Na al jaren een meelees-inlog te hebben gehad, nu maar eens voorstellen, want een goede espresso/cappuccino is natuurlijk basisvoorwaarde voor een succesvolle start van de dag….

Gisteren komt nooit meer terug, dus moet je zorgen dat je vandaag van die goede ochtendcappuccino geniet….

Ik ben Ed en heb al meer als 10 jaar een Miele bonenmachine, en dacht dat destijds dat het wel lekkere koffie was…

Een paar jaar geleden door een goede vriend uitgenodigd in Duitsland om in zijn huis een kopje espresso te komen drinken. Ik wist dat hij een enorme passie had voor Espresso, en hij vertelde me dat hij een mooie machine uit Italië had gehaald waar je een leuke kleine auto voor kon kopen, grapje dacht ik….
Afgereisd naar Duitsland, en na 2,5 uur rijden kon ik zijn keuken betreden.

Toen geen verstand van espressomachines en achteraf denk ik een Marzocco te herkennen en een bonenmaler van wel 3/4 meter hoog, zeker ook highend.

Na de eerste ristretto was ik geheel om, de stroperigheid, de complexiteit van de zoete, chocoladeachtige smaken hadden me helemaal om. Vanaf dat moment begon mijn liefde voor espresso. Helaas is mijn vriend niet meer onder ons zodat ik niet meer kan achterhalen wat de setup was.

In 2019 heb ik dan ook een ECM Technika PID gekocht en een Solis Smart maler.
de setup is naar grote tevredenheid en geniet er iedere dag weer van.
Diverse soorten bonen en brandingen geprobeerd, maar na veel meelezen op t forum uiteindelijk bij Hoofdkwartier de Black Betty als favoriet voor mijn eerste Cappuccino in de ochtend.

De vakantie was tot voor kort ook een straf, de n-cups geprobeerd, een mokkapot, handmaler etc. Allemaal niets voor mij..

Dankzij de lovende woorden FransG nu in het bezit van 2 stuks Mypressi, 1 in nieuwstaat voor reserve en 1 exemplaar voor gebruik. En ècht het is een superapparaat, de espresso is, bij goed gebruik een heel goede benadering van de Technika, en dus geweldig voor op vakantie! nu kan ik 365 dagen per jaar genieten in de ochtend 8-)

Voor de volgende stap wil ik mijn molen vervangen door een betere,
Ik heb namelijk nooit weer diezelfde smaak ervaren als mn eerste ristretto destijds.

GBW lijkt me geweldig, bijvoorbeeld de Libra, maar wil eigenlijk de zoete tonen van de bonen benadrukken en denk door t forum door te lezen dat de Atom 75 dan een betere keuze is. Ik zal het forum in de gaten houden om mijn beslissing te nemen. (Stiekem vind ik de ETZmax ook een kanshebber, maar ja is wel een forse investering en de webshop zijn ze nu ook niet beschikbaar. keuzes keuzes...)

Iedereen bedankt voor de geweldige bijdrages op dit forum! Goud waard.

Groetjes Ed

IMG_1797.jpeg
Hier een foto van mijn Setup :D
ECM Technika PID - Solis smart grinder - Mypressi voor tussendoor en vakantietrips ;-) Instagram Ed-Ventures

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15195
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen na heeeeel lang meelezen...

Berichtdoor fransg » za 31 dec 2022, 13:08

Welkom Ed!

Leuk je Mypressi’s ook 😊
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen na heeeeel lang meelezen...

Berichtdoor Dirk Jan » za 31 dec 2022, 14:03

Inderdaad, welkom.
Voor gebruikte koffieapparatuur kan je in Duitsland ook heel goed slagen. Daartoe heb ik een ebay Kleinanzeigen account aangemaakt. Maar dat heb je dan waarschijnlijk ook al wel voorbij zien komen. ;-)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13298
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen na heeeeel lang meelezen...

Berichtdoor bobbee » za 31 dec 2022, 14:37

Welkom!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 872
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Even voorstellen na heeeeel lang meelezen...

Berichtdoor Ypuh » za 31 dec 2022, 14:41

"Een setup waar je een leuke kleine auto van kunt kopen". Volgens mij scheelt het mij ook niet zoveel wat de auto nog waard is vs. m'n espresso machine :lol:.

Gelukkig heeft ieder zijn prioriteiten. Zou de auto niet willen missen, maar heb zeker meer plezier van dagelijks lekkere koffie.

Een mooie maler zul je niet snel spijt van krijgen. Ik overweeg ooit misschien (niet serieus) qua machine te downgraden. Een Rocket Appartamento zou voor mijn gebruik prima volstaan. De Etzmax twijfel ik echter niet over. Daar verlies ik voor mijn gevoel veel meer mocht ik die downgraden.

De Technika valt ook zeker in de categorie dat je er alles mee kunt. Welkom!
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Even voorstellen na heeeeel lang meelezen...

Berichtdoor omeCo » za 31 dec 2022, 14:52

Welkom Ed! Vanaf nu dus niet meer alleen lezen! Leuk!!

Gebruikersavatar
ed2000
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 16:13
Contacteer:

Re: Even voorstellen na heeeeel lang meelezen...

Berichtdoor ed2000 » za 31 dec 2022, 16:05

Dankjewel allemaal voor het warme welkom!

ik zal eBay kleinanzeigen blijven monitoren om wellicht een ETZmax te bemachtigen, of wat sneller sparen :D
dan zal ik zeker de Light in t wit gaan kopen heb jij toch ook @Ypuh ?

Welkom Ed!

Leuk je Mypressi’s ook 😊
ja ik heb misschien wel eentje voor je neus weg gekocht op mp, sorry daarvoor :roll:
ECM Technika PID - Solis smart grinder - Mypressi voor tussendoor en vakantietrips ;-) Instagram Ed-Ventures

Gebruikersavatar
ed2000
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 16:13
Contacteer:

Re: Even voorstellen na heeeeel lang meelezen...

Berichtdoor ed2000 » za 31 dec 2022, 16:08

"Een setup waar je een leuke kleine auto van kunt kopen". Volgens mij scheelt het mij ook niet zoveel wat de auto nog waard is vs. m'n espresso machine :lol:.

Gelukkig heeft ieder zijn prioriteiten. Zou de auto niet willen missen, maar heb zeker meer plezier van dagelijks lekkere koffie.

Een mooie maler zul je niet snel spijt van krijgen. Ik overweeg ooit misschien (niet serieus) qua machine te downgraden. Een Rocket Appartamento zou voor mijn gebruik prima volstaan. De Etzmax twijfel ik echter niet over. Daar verlies ik voor mijn gevoel veel meer mocht ik die downgraden.

De Technika valt ook zeker in de categorie dat je er alles mee kunt. Welkom!
had je setup ook op Tweakers gezien, de ETZmax viel meteen op, mooi wit is niet lelijk, en ik heb ook niet bezuinigd op de autos hoor, maar moet budget wel op prio's binnen mn hobby's bepalen. :lol:
ECM Technika PID - Solis smart grinder - Mypressi voor tussendoor en vakantietrips ;-) Instagram Ed-Ventures

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15195
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen na heeeeel lang meelezen...

Berichtdoor fransg » za 31 dec 2022, 16:18



Leuk je Mypressi’s ook
ja ik heb misschien wel eentje voor je neus weg gekocht op mp, sorry daarvoor :roll:
haha goeie move!

ik heb er eigenlijk ook wel voldoende

so no worries

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15195
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen na heeeeel lang meelezen...

Berichtdoor fransg » zo 01 jan 2023, 09:35

Slagroomspuitpatronen mogen nog wel verkocht worden aan horecaondernemers, maar niet aan consumenten. Fabrikanten en groothandelaren moeten hiervoor een opiumontheffing aanvragen. Een slagroomspuit die je in de supermarkt koopt mag ook nog lachgas bevatten. Als toevoeging aan voedingsmiddelen en voor medische en technische doeleinden blijft lachgas namelijk wel toegestaan.
https://nos.nl/artikel/2458046-jubelton ... -1-januari
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron