Voorstellen en een technische vraag

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Veldkoning
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 dec 2023, 18:28

Voorstellen en een technische vraag

Berichtdoor Veldkoning » wo 13 dec 2023, 18:08

Hallo,

Mijn naam is Leslie, zelfstandig ondernemer uit Tilburg en 49 jaar jong. Sinds 6-7 jaar ben ik in het bezit van een Profitec pro 700 (v1) met een Profitec maler. Behalve het drinken van heerlijke espresso’s en cappuccino’s maak ik graag tijd vrij om mijn machine te onderhouden.

Elk jaar maak ik mijn machine grondig schoon met een descaler en elke maand met Caviza. In mijn waterreservoir gebruik ik een filter om mijn kalk enigszins te minimaliseren. Groot onderhoud heb ik nog nooit eerder uitgevoerd, maar omdat ik zelf erg nieuws/leergierig ben wil graag dit soort handelingen zelf uitvoeren. Ik vind het super om een apparaat te hebben met koperen pijpen, boilers, slangetjes en ventielen en hiermee bezig te zijn. Heb vorig jaar mijn zetgroep ook grondig gereinigd en de nodige onderdelen vervangen.
Maar nu heb ik een probleem en wellicht dat iemand mij kan helpen.

Bij het gebruik van de zetgroep met een blinde filter komt er veel water uit mijn ‘discharge nozzle’ dit is geen stoom maar koud water. Na wat zelfonderzoek heb ik het rode rubber dopje van mijn ‘expansion valve’ vervangen. Deze was versleten. Maar nu loopt er alsnog veel water uit de discharge nozzle. Weten jullie misschien wat ik over het hoofd zie? Moet ik een nieuwe ‘Expansion valve’ kopen? Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen. Alvast bedankt voor het lezen.
Profitec pro 700 (v1), Profitec maler

Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron