Goedemorgen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
xukxuk
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 okt 2023, 21:59

Goedemorgen

Berichtdoor xukxuk » za 16 mar 2024, 11:00

Na een aantal jaar lurken, toch maar even een account zodat ik af en toe misschien wat kan bijdragen of vragen..

Hallo allemaal,

Midden 30, woonachtig in Haarlem e.o. , vader van 1, en #2 komt er bijna aan.
Ik ben al een aardige tijd een koffie liefhebber, aanvankelijk vooral espresso, toen ook filter/pour over, en nu als ik even de tijd heb (weekend) ook wel langzaam verzot op cappuccinos aan het worden.

Qua set up doe ik het al een tijd met hetzelfde:

Espresso/cappu:
- Rancilio Silvia uit 1999! Geen PID of wat dan ook, dus hier is tzt nog wel wat winst te behalen :)
- df64 1e generatie, met wat mods zoals nieuwe chute, clump crusher, bean feeder dinges, en zo'n onderkantje dat hij nog wat schuiner staat

Pour over:
- Hario v60
- 1zpresso Q2

Waar ik naar uitkijk in de (nabije?) toekomst.. kwestie van de trekker overhalen/ in de stemming zijn om geld over de balk te smijten ;-)

- Espresso machine:
Tja. Hevel lijkt me kicken. Londinium vectis misschien? (Ooit?) Realistischer dat er eerst een tussenstap is in de vorm van Lelit MaraX of Profitec GO of iets soortgelijks.


- Molen:
Het single dosen vind ik eigenlijk toch een beetje gedoe. Daarom zal mijn volgende maler een hopper hebben. Wel vind ik het een prettig idee om weinig retentie te hebben (al begrijp ik ook rationeel de argumenten dat op het totale plaatje de kosten van dagelijks (?) een paar grammetjes koffie weg gooien echt niet het verschil maakt..). Etzmax heb ik daarom een zeer goed gevoel bij. Gaaf ding, ook wel leuk dat hij een beetje 'anders' is. GBW klinkt heerlijk voor de neuroot in ons, maar de meerprijs vind ik redelijk extreem. Ik neig daarom naar de timer versie. Ik ben ook best bereid voor lief te nemen dat de hoeveelheid koffie in mijn bakje de ene keer een grammetje meer of minder is dan de andere. In het algemeen is mijn mindset: ik ga voor steengoede koffie in het kopje, maar we hoeven op een dagelijkse basis ook niet te overdrijven in hoeveel moeite we daarvoor doen :)

Op dit moment geen vragen oid maar sta open voor jullie gedachten en lijkt me leuk af en toe een steentje bij te dragen aan de discussies alhier


Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Goedemorgen

Berichtdoor Rosanne » za 16 mar 2024, 11:17

Leuk hoor, welkom!
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

MichaelvDuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: Goedemorgen

Berichtdoor MichaelvDuuren » za 16 mar 2024, 11:49

Welkom! Mooie begin set inderdaad om verder bij te dromen naar andere machines en of mogelijkheden. Zo ben ik ook bezig :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron