Wat doen jullie voor de kost?

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
tokugawa
Berichten: 2
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 20:02

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor tokugawa » do 14 mei 2015, 23:16

Ik werk met mensen die je vaak in het nieuws voorbij ziet komen: moordenaars, verkrachters, pedo's, overvallers, drugdealers, dieven et cetera. Ik werk, inderdaad, in een bajes (de beruchtste van Nederland) als PIW-er (duur woord voor sleutelaar)

Op het werk drink ik veel en vaak koffie, helaas is het troep. We hebben van die grote automaten staan (waar ook hete chocomel en soep (sterke zoute bouillon) te verkrijgen is). Maar met een klein koffiezet apparaatje kan ik nog wel een redelijke bak filterkoffie zetten.

Gebruikersavatar
variant
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 15:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor variant » za 26 dec 2015, 12:24

Ik zie dat ik me hier nog niet had geïntroduceerd, Ik werk voor de Hornbach.
Heb het dik naar mijn zin als accountmanager voor de profi. (zzp`er en aannemer).
Koffie is daarnaast wel mijn passie sinds mijn 18e....nu 50jaar jong.
Vragen? Kom maar op..

Groet Rob.
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.

Mad Wally
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 11:17
Locatie: Deventer

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Mad Wally » ma 28 dec 2015, 11:42

Ik ben nu ruim 10 jaar system engineer bij Hygear, verantwoordelijk voor de techniek van onze on-site waterstoffabriekjes. We maken systemen waarmee we dmv steam reforming waterstof produceren (dus geen elektrolyse!) Hiervoor 10 jaar productontwikkeling van gastoestellen en 5 jaar projectleider industriele installatietechniek.
Rusland.png
Hy.GEN_.png
Incompetence: When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts, there's no end to what you can't do

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor R&B » di 29 dec 2015, 16:13

Interessant!
Wat is daar de efficiëntie van?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Mad Wally
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 11:17
Locatie: Deventer

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Mad Wally » di 29 dec 2015, 17:33

Interessant!
Wat is daar de efficiëntie van?
Ca 73% op gas in/uit (bovenwaarde) na verrekening elektra nog ca 65%. Grote winst zit hem in het niet hoeven comprimeren en transporteren van het waterstof.
5.0 kwaliteit (99,999% zuiver) wordt maar op weinig plaatsen geproduceerd en dan is transport over 1500 km heel normaal.
Incompetence: When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts, there's no end to what you can't do

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor R&B » wo 30 dec 2015, 14:56

Geen gekke cijfers.
Helaas was ik in de veronderstelling dat er bij "steam reforming" geen CO2 vrijkwam, maar het blijkt "methane-steam reforming"...
CH4 + 2 H2O -> CO2 + 4 H2 toch?

Wel jammer van de CO2 vorming, vooral wanneer de CH4 bron fossiel is.
Energie-technisch zou ik me kunnen voorstellen dat het efficiënter is dan elektrolyse?
Maar dat laatste kan je weer met duurzame stroom doen. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor mutsje » za 08 okt 2016, 10:15

Momenteel ben ik werkzaam in de ICT bij het LUMC te Leiden. Groot universitair ziekenhuis waar ik in de deskttop management groep zit. Of wel het beheren van de desktops, app-v , alles dicht spijkeren etc :) Op het werk hebben we DE machines met koffiebonen, smaakt redelijk maar niet te vergelijken met je eigen espresso's etc thuis. daarvoor stond er zo'n liquid machine en pakte ik de pot verse koffie die er naast stond altijd.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

HarryL
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 19 dec 2016, 08:27
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor HarryL » ma 19 dec 2016, 09:57

Ik ben werkzaam in de IT, werk op een ServiceDesk voor meerdere grote bedrijven in Nederland :)
Gear:
  • Philips HD8824/1
  • Bialetti Venus
  • LaCafetière Monaco 8 cup
  • Melitta Molino
[/color][/size]

Horecagoedkoop
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 dec 2016, 09:40

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Horecagoedkoop » wo 21 dec 2016, 09:45

*** modbreak ***

Waarschuwing 2.

Spam wordt niet geaccepteerd.

Bobbee

Micheal
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 09 jul 2018, 12:20

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Micheal » ma 09 jul 2018, 22:19

Ik ben wagenparkbeheerder bij de grootste leasemaatschappij van Nederland. Op het werk volautomatische een bonenmachines staan, maar ook een gewone espressobar waar je de heerlijkste koffies kan kopen.
Rancilio Silvia v5
Quamar M80e


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron