Help een koffiebarbaar op weg

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Help een koffiebarbaar op weg

Berichtdoor fransg » za 03 nov 2018, 13:41

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

ErikS
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 18:55

Re: Help een koffiebarbaar op weg

Berichtdoor ErikS » za 03 nov 2018, 14:15

Ach, leren doe je met vallen en opstaan toch? Hoe weet je dat je er het beste uithaalt als je niet eens wat experimenteert? Met een beetje geluk wordt het er nog beter op, met een beetje pech heb je de smerigste bak koffie ooit. Maar dan weet je dat ook weer. Niks mis mee. :mrgreen:

Ondertussen is er een eureka mignon specialita onderweg. De espressomachine moet helaas toch even op zich laten wachten wegens een onverwachte financiële tegenvaller. Voorlopig dus nog wat experimenteren met de mokkapot, nieuwe maler en versere boontje. Het zal er vast op vooruit gaan. 8-)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Help een koffiebarbaar op weg

Berichtdoor fransg » zo 04 nov 2018, 13:43

Ondertussen is er een eureka mignon specialita onderweg.
Is-ie al binnen? En?!

Ik wil een vriendin een beetje op weg helpen met lekkere koffie en heb daarom voor haar een "Eureka Mignon Specialita Rood / Zwart 55" besteld bij de VanPommerens, super benieuwd. Dan kan ik thuis e.e.a. afregelen zodat het bijna meteen al lekkere koffie regent als ik het spul kom brengen.

(Tije heeft al een schitterende tamper gefabriekt, dus dan is het straks helemaal 'af')
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

ErikS
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 18:55

Re: Help een koffiebarbaar op weg

Berichtdoor ErikS » zo 04 nov 2018, 13:50

Komt volgens de track en trace dinsdag binnen. Ik hoop zo die het mis heeft en de maler morgen al bezorgd wordt. Kan niet wachten om ermee te experimenteren. 8-)

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Help een koffiebarbaar op weg

Berichtdoor Henrom » ma 05 nov 2018, 21:12

Ik heb zelf een Macap D4, maar vorige week heb de ik Koffiemolen Eureka Mignon Specialita eens goed bekeken en even mee gemaald.
Het is een mooi compact apparaat. Snel en met een digitale timer. Voor die paar bakkies per dag heb je denk ik een heel mooi apparaat. Prijs die ik heb gezien ligt rond de 475,=.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Help een koffiebarbaar op weg

Berichtdoor Pti » di 06 nov 2018, 01:52

Ik heb de specialata en de silenzo in handen gehad en alle twee werken erg goed. Makkelijk af te stellen, veel degelijker gebouwd dan hun formaat doet vermoeden en de interface is voor iedereen begrijpbaar. Absoluut een prima aankoop

Enige punt van aanmerking is dat het stelbereik relatief smal is. Hoewel ik misschien nog wat onwennig ben met de stelknop van eureka ligt het denk ik hoofdzakelijk aan de smalle maalschijven.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Help een koffiebarbaar op weg

Berichtdoor fransg » di 06 nov 2018, 14:46

Hier is-ie binnen, doet het prima in de kado-set

7DF8E8A6-4E79-4EF4-9C6D-280D2D9644EA.jpeg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Help een koffiebarbaar op weg

Berichtdoor Marcje » di 06 nov 2018, 17:34

Nou, da’s een erg leuk kadootje!
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Help een koffiebarbaar op weg

Berichtdoor fransg » wo 07 nov 2018, 10:15

Ik wilde eigenlijk nog een korte instructie-video maken maar uiteindelijk heb ik het tweemaal voorgedaan en hebben we daarna alles in haar wagen gelaaien. Ik moet nog horen of het vanochtend een succes is geworden met de eerste zelf gemaakte espresso van de Ethiopische boontjes.

De maler vond ik erg gemakkelijk in te regelen. Hoefde slechts heel iets aan te passen en in 7.5s produceert de maler stilletjes in de juiste fijnheid 12-12.5g in het Pavoni filterbakje. Je kunt gewoon het gesprek voortzetten als de maler aan het werk is.

Ziet er ook leuk uit, niet zo'n bakbeest als de Super Jolly die ik eerder een paar keer bij een Pavoni heb gegeven.

Vanavond komen haar dochter en schoonzoon, die allebei bi Douwe Egberts werken, er langs, dus die kunnen mooi extra bonen meebrengen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

ErikS
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 18:55

Re: Help een koffiebarbaar op weg

Berichtdoor ErikS » wo 07 nov 2018, 19:06

@fransg mooi kadootje. 8-)

Ik heb na lang wachten dan eindelijk ook mijn Specialita binnengekregen. Ik wist dat hij weinig herrie zou maken, maar zo stil! Zo krijg ik ze hier in huis nooit meer wakker. :?

Net de eerste twee bakkies geprobeerd. Maalsel is veel gelijkmatiger dan die bonenmartelaar, maar smaak was nog geen verbetering; vooral erg bitter. Morgen maar eens wat mee experimenteren, anders slaap ik vannacht niet meer. :mrgreen:


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten