Hennie stelt zich voor

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Hennie stelt zich voor

Berichtdoor Henrom » vr 02 nov 2018, 14:15

Ook, effe voorstellen.
5 jaar gelden heb ik mijn senseo er uit gedaan omdat als ik koffie wilde naar de stad ging. Het is ook fijn om Thuis lekkere koffie te drinken toch. Gekozen voor een Simonelli de lux met een MAcap molen. VAnaf dat moment begon ik mij te verdiepen in koffie en kocht allerlei koffies uit de markt. Afstellen van je molen is een vak.... dus heb ik in Zeewolde een barista training gevolgd. Goede koffie moet je ook goed behandelen. Oke... dit maakte me nog niet tot een brander, dat gebeurde dit jaar. Geinspireerd door een documentaire over iemand in GB die koffie ging branden met een kleine brander, bezocht ik de Eenhoorn, in Kampen. Dat was het moment dat ik in vuur en vlam geraakte. Heb een 2kg Brandergecht en er ook maar gelijk een opleiding aan gekoppeld om toch te weten wat je moet doen. Sinds mei dit jaar brand ik voor familie, collega's en buren koffie. De ene wil filter , de ander een pittige koffie of een met een zuurtje.
Op dit moment brand ik ruim 12 verschillende koffies waarom 5 single estates met een cupping score bonen 80. De rest is single origin... allemaal Arabica. Ook vanmiddag ga ik weer even branden een Tanzania AA.
Ik moet wel blijven oefen want heb me ingeschreven voor een vervolgopleidng , die deze maand plaats moet vinden. Opnieuw met een examen van SCA.

Zijn er nog meer branders, wellicht leuk om eens van gedachten te wissellen. Waar koop je de bonen, wat is een mooi brandprofiel.

Groet.
Hennie
bellen mag altijd
06-15419900

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » za 03 nov 2018, 09:20

Goed bezig!!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Hennie stelt zich voor

Berichtdoor bobbee » za 03 nov 2018, 10:04

Hoi, en welkom hier!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Hennie stelt zich voor

Berichtdoor GuidovW » za 03 nov 2018, 13:49

Klinkt als lekker druk...!
Welkom hier.m :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Hennie stelt zich voor

Berichtdoor Marcje » za 03 nov 2018, 14:31

Welkom, dat klinkt als een steile leercurve ;-)
Waar voor brander heb je en waar heb je die opleiding gedaan? Ik zit het (brand)wiel via trial/error/boeken langzaam uit te vinden en zou ook wel eens wat lessen willen volgen.
dus...

R-Know
Berichten: 65
Lid geworden op: di 07 sep 2010, 18:05

Re: Hennie stelt zich voor

Berichtdoor R-Know » za 03 nov 2018, 15:18

Hi Hennie,
Welkom hier.
Ik ben blij met mensen zoals jij, lekker branden voor een ander.
Fijn. Ik ben een drinker.
Succes.
Groet, Arno

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hennie stelt zich voor

Berichtdoor Henrom » za 03 nov 2018, 21:03

Hi koffie lovers,
Leuk om er te zijn en er bij te horen.
Ik heb een brander van het fabrikaat Garanti, ik vond nl een van der Giesen wat duur . Tijdens mijn opleiding /examen heb ik wel met een vander Giessen gewerkt. De opleiding die ik heb gevolgd en ga volgen doe ik bij ITC in Zeewolde, De hobby loopt wat uit de hand :D
Onlangs heb ik van mijn hobby een eenmanszaak gemaakt, wil er toch meer mee doen dan de buurt, vriende , families en collega's voorzien van koffie. Inmiddels heb ik een website, logo en een label. Ben van plan nog 1 investering te doen, in een Tonino kleurenmeter. Het branden van koffie vind ik super om te doen en de kennis die ik inmiddels heb opgedaan vind ik leuk om te delen, ik biedt mensen de mogelijkheid om zelf bij mij te branden. ROOSTEREN is een beter woord. Maar ook leer graag van anderen... dus kom maar op!

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hennie stelt zich voor

Berichtdoor Henrom » za 03 nov 2018, 21:05

Hi Arno, waar zet jij je koffie mee?
Welke boon vindt je lekker?

R-Know
Berichten: 65
Lid geworden op: di 07 sep 2010, 18:05

Re: Hennie stelt zich voor

Berichtdoor R-Know » zo 04 nov 2018, 14:54

Ik gebruik een mini mazzer met een Ecm Giotto.
Geen idee welje boon ik lekker vind. Steeds kom in weer bij de blends uit. Masterblend 1 van Dutch Barista vind ik lekker. Cafe New York xxxl ook etc.
Marley Buffalo Soldier, ook smakelijk.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron