Ook even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
YuriMB
Berichten: 6
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 10:22

Ook even voorstellen

Berichtdoor YuriMB » wo 28 nov 2018, 11:53

Hey,

Ik ben Yuri, 30 jaar en woon in Assen. Ik werk als softwareontwikkelaar in Groningen. Ik heb ongeveer 15 jaar lang espresso gezet met een Gaggia Classic, maar nadat die toch wat kuren begon te vertonen ben ik gaan zoeken naar een opvolger. Ik heb gekeken naar de Strega, een Rocket, de Strietman en een Bezzera Mitica. Eigenlijk alle kanten op. Om die reden heb ik nu een Pavoni Professional met Tije's koelring.

Klinkt gek, maar ik wil eerst kijken of ik voor een hefboom of een halfautomaat wil gaan. Vooralsnog vind ik het zetten eigenlijk veel leuker geworden met de hefboom. De planning is om hier een paar jaar mee te doen en dan eens te kijken of ik over wil naar een Strega bijvoorbeeld.

Bonenmaler is een Ascaso Molino (denk I-1?) met timer. Niet een heel veel voorkomende maler, maar in ieder geval 54mm vlakke maalschijven.

Ik heb een hele tijd als gast hier rondgekeken, ook omdat ik meer wilde weten over verschillende apparaten, maar een tijdje geleden toch maar aangemeld. Daarna nog even als ingelogde gebruiker meegelezen en nu ontkwam ik er toch echt niet meer aan: hallo allemaal!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ook even voorstellen

Berichtdoor fransg » wo 28 nov 2018, 12:12

Hallo! Welkom.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Ook even voorstellen

Berichtdoor bobbee » wo 28 nov 2018, 12:19

Hoi, welkom op het forum en bedankt voor het voorstellen.

De zoektocht naar de machine die je wilt is sowieso leuk!

Maar, ik ga het je toch zeggen. Mijn strega is te koop en staat in Emmen.

Succes met de zoektocht!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Ossy
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 10:01

Re: Ook even voorstellen

Berichtdoor Ossy » wo 28 nov 2018, 12:26

Welcome Yuri!
ECM Giotto Premium - LSM 97 - Kinu M47 - Mokkapot - Dripper - AeroPress

YuriMB
Berichten: 6
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 10:22

Re: Ook even voorstellen

Berichtdoor YuriMB » wo 28 nov 2018, 14:22

Hoi, welkom op het forum en bedankt voor het voorstellen.

De zoektocht naar de machine die je wilt is sowieso leuk!

Maar, ik ga het je toch zeggen. Mijn strega is te koop en staat in Emmen. AfbeeldingAfbeelding

Succes met de zoektocht!
Ik had het al gezien, maar ik heb een apart spaarpotje voor de upgrade, en die is nog niet euhh "strega-ready", helaas :-(.

Aan de anderen: merci!

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Ook even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » wo 28 nov 2018, 21:48

Ook een welkom en je hebt inderdaad een leuke zoektocht.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron