Koffie Virus

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
levi
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 15:28

Koffie Virus

Berichtdoor levi » vr 04 jan 2019, 14:04

Hoi Iedereen,

Als eerste de beste wensen voor het komende koffie jaar ;)
Ik heb net na vele Filmpjes ,berichtjes en nachten wakker gelegen van teveel slechte Cafeïne...
Besloten mij aan de genieters van al het goede in het leven aangesloten met de eerste "echte" (Cafeïne)koffiemachiene.
Een Isomac TEA weliswaar 2de hands en een bijpassende molen stamper enz.

nu een vraagje.
welke boon kan je het beste mee beginnen??voor een
-americano
-espresso
-latte....

alvast bedankt voor het lezen en de hulp!
gr Levi

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Koffie Virus

Berichtdoor Capulus » vr 04 jan 2019, 14:28

Hallo Levi,

Leuk dat je dit forum hebt gevonden en bedankt voor je beknopte voorstelronde;)

Mag ik vragen waar je vandaag komt? Dan kunnen we je wellicht goede branders in de buurt adviseren.

Om te beginnen zou ik een boon uitzoeken die niet al te complex is, bijvoorbeeld een Braziliaanse boon (bv yellow bourbon). Medium tot iets donkerder gebrand. Dit hangt uiteraard van veel factoren af (bijvoorbeeld je smaak). Kijk eens bijvoorbeeld bij Fascino.nl of DBC.

Wat je mijns inziens vooral niet moet doen is te kleine (250gr) porties kopen. Je bent dan als beginneling aan het eind van je zakje als je de maalgeaad goed hebt gevonden. Verder zou ik ook niet beginnen met lichte brandingen.

Oja, naast de juiste bonen is je maler het belangrijkste. Welke gebruik je?

Gr Bart

Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Koffie Virus

Berichtdoor GuidovW » vr 04 jan 2019, 16:59

Ha Levi,

Welkom!
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie Virus

Berichtdoor bobbee » vr 04 jan 2019, 17:41

Welkom Levi
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

levi
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 15:28

Re: Koffie Virus

Berichtdoor levi » za 09 feb 2019, 22:16

Ha Levi,

Welkom!
Thanks!

levi
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 15:28

Re: Koffie Virus

Berichtdoor levi » za 09 feb 2019, 23:46

Hallo Levi,

Leuk dat je dit forum hebt gevonden en bedankt voor je beknopte voorstelronde;)

Mag ik vragen waar je vandaag komt? Dan kunnen we je wellicht goede branders in de buurt adviseren.

Om te beginnen zou ik een boon uitzoeken die niet al te complex is, bijvoorbeeld een Braziliaanse boon (bv yellow bourbon). Medium tot iets donkerder gebrand. Dit hangt uiteraard van veel factoren af (bijvoorbeeld je smaak). Kijk eens bijvoorbeeld bij Fascino.nl of DBC.

Wat je mijns inziens vooral niet moet doen is te kleine (250gr) porties kopen. Je bent dan als beginneling aan het eind van je zakje als je de maalgeaad goed hebt gevonden. Verder zou ik ook niet beginnen met lichte brandingen.

Oja, naast de juiste bonen is je maler het belangrijkste. Welke gebruik je?

Gr Bart
Hoi Bart,

Ja had een lang verhaal getypt maar computer liep vast :(.
Woon in Vlissingen in Middelburg 4 pakken gekocht bij een koffie zaak
Maar goed mijn eerste pakken van 250 gr verslonden en wat een openbaring van smaak!
De juiste maling vinden en afstellen vindt ik niet moeilijk.... +-25sec 60ml 17gram alleen mijn digitale weegschaal is niet op de 10de gram nauwkeurig komt een nieuwe ;)

Isomac granmacinino 100w maler heb ik nu, en is met genoeg stappen instelbaar. Hoop dat deze goed genoeg is vindt hem wel wat lang doen om 17 gram te malen...

Inmiddels 2de bestelling gedaan, deze bij de brandzaak 4 zakkken van alles wat ben benieuwd.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron