Hallootjes

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Mutti
Berichten: 6
Lid geworden op: do 11 apr 2019, 13:45
Locatie: Delft

Hallootjes

Berichtdoor Mutti » do 11 apr 2019, 14:10

Hallo koffievriendjes,

Ik ben Dirk en ben van plan thuis wat lekkerdere koffie te gaan zetten, heb lang in de horeca gewerkt dus heb al wel mogen spelen met mooie apparatuur, maar vaak zonder goede afstelling of vers gebrande bonen.
Ik lees al een tijdje mee, vooral de beginnerstopics, om een idee te krijgen wat nou verstandig en leuk is om te kopen voor in huis.
Omdat zo vaak werd aangegeven dat de maler belangrijker is dan de espressomachine ben ik daar maar mee begonnen, vanmiddag een tweedehands Compak K6 gekocht, wat een bakbeest joh, zal m'n vriendin blij mee zijn hahaha.

Nu ben ik nog opzoek naar een espressomachine, ik neig naar een tweedehands Silvia of iets in die categorie maar ben er nog niet helemaal uit. Heb al op ranciliosilvia.info gekeken wat daar allemaal mee mogelijk is en werd daar al blij van. Ook al kosten die niet de wereld moet ik toch nog even sparen voordat ik weer genoeg geld heb, maar in die tijd kan ik mooi uitzoeken wat ik zou willen.

Ik blijf dus gewoon verder meelezen maar dacht ik stel me even voor.
Groetjes

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Hallootjes

Berichtdoor Fisherman » do 11 apr 2019, 19:34

Ha Dirk! Welkom op het forum =). Inderdaad een heel verstandige keus om eerst de maler aan te schaffen. Hoewel het niet essentieel is als je meer te besteden hebt, is het wel de beste keus als je je budget spaarzaam moet alloceren, die les heb ik helaas zelf ook duur moeten betalen (Pavoni de deur uit en nu mag ik geen nieuwe kopen van mw. Fisherman =[.)

Silvia lijkt mij een goede eerste machine, mocht je voornemens zijn e.e.a. aan upgrades te besteden. Lees gerust even verder want er zijn meer leuke machines voor dat geld (Pavoni!!).

Heel veel plezier toegewenst, enneh, vergeet je de filterkoffie niet? ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Hallootjes

Berichtdoor GuidovW » za 13 apr 2019, 12:35

Hé Dirk, welkom.
Geniet van het forum (en je koffie, natuurlijk) :D
Er is genoeg te leren.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Hallootjes

Berichtdoor bobbee » za 13 apr 2019, 14:49

Welkom!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron