Espresso machine door de wand aansluiten

Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
nikoker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 09 nov 2020, 21:35

Espresso machine door de wand aansluiten

Berichtdoor nikoker » za 05 nov 2022, 21:54

Hi iedereen!

Ten eerste, excuses voor mijn Nederlands!

Binnenkort gaan we verhuizen en ik ga (eindelijk!) mijn espresso machine op vaste water aansluiten (invoer en afvoer). Ik heb de Lelit bianca V2. De keukenwinkel waar ik de keuken heb gekocht kan voor ons een gat op de aanrechtblad maken als het nodig is. Maar ik wilde eerst kijken of ik de espresso machine door de wand kan aansluiten.

Ik heb de vorige post (Water toe- en afvoer espressomachine) goed gelezen en ik zag deze opmerking:

Pas wel op met je afvoer boven het blad.
Alles moet onder afschot liggen.
Ook de afvoerslang van de verzamelafvoer van je machine heeft een bepaalde buigradius. Een doorvoer door het blad onder een hoek is ideaal.


Maar ik zag wel in de Homebarista forum (https://www.home-barista.com/espresso-m ... 47354.html) dat er zijn wel mensen die dat met success hebben gedaan. Wat is jullie mening? Heeft dat iemand hier gedaan?
Als er toch een gat op de blad komt, hoe groot moet het gat zijn? En moet het gat net achter de espresso machine of onder de espresso machine?

Ik weet niet of dat belangrijk is maar de nieuwe invoer/afvoer wordt verlengd van de bestaande door de wand en niet de vloer omdat er en vloerverwarming op de vloer ligt.
Bijlagen
Screenshot 2022-11-05 at 21.53.40.png

Terug naar “Varia”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron