Waarom je geen espressomachine wil!

Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor bobbee » di 28 mar 2017, 22:43

De website net even door geklikt. Het lijkt leuk en informatief maar ze pakt het goed commercieel aan. Uit een recensie blijkt dat haar klanten bijvoorbeeld makro personeel is, die hengelt ze zo wel binnen wanneer het personeel op het hoofdkantoor haar website tegenkomt en het winkel personeel willen scholen. Ze heeft goed bestudeerd waar veelal tegenaan wordt gelopen, waar mensen klagen en de koffie of apparatuur de schuld geven ipv zichzelf en daar is zij het enige en beste antwoord op. Hoevaak ik ook het volgende tegenkom: "tot 2011 wist ik NIETS van koffie". Dat wilt ze er maar in wrijven, ze is het antwoord en laat zien dat alles mogelijk is als je bij haar komt. Alsof je de tour de France gaat fietsen. Maar ik geef er geen ongelijk, ze moet ook eten en ze weet er ongetwijfeld veel vanaf wanneer je zo verweven zit in de SCAE en diploma's mag uitdelen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor @3aan » di 28 mar 2017, 23:33

deze griet is mij trouwens aan het spammen van kan niet meer sinds ik haar website heb bezocht.
Lekker handig om hier die link te plaatsen dan...? :?

Had me wel ingeschreven op haar nieuwsbrief die toen interessant leek.
Dat spammen valt toch wel mee, eens in de paar weken en soms 2 in de week omdat ze je in een cursus probeert te lullen, tja ze moet toch ook een centje verdienen? ;)

PS Ik krijg die brief al vanaf het begin en had in haar beginperiode regelmatig mailcontact, gewoon heen weer ideeen uitwisselen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor Jura_Impressa » wo 29 mar 2017, 09:26

Beginnen wij toch met 1.000 en 1 redenen om er wél een te willen hebben?!
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor mutsje » wo 29 mar 2017, 20:42

Lol een espresso machine word vies. Is dat dan een reden om er geen aan te schaffen. Mijn gereedschap in de schuur wordt ook vies nog een reden om alles uit te besteden dus. Marketing technisch doet ze het goed kom naar mij en ik breng je de heiligheid van koffiezetten bij. Ow ja daarna koop je natuurlijk wel zo'n vet dure machine met even dure bonenmaler er naast liefst via haar? Er even snel door heen geflits wat een marketing kanon zeg. No clue of ze ook goed koffie zetten kan.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor RikC » do 30 mar 2017, 16:31

Haha, deze had ik al een tijdje terug gezien en doorgestuurd. Koren op de molen van mijn familie om me voor gek te verklaren ;-)

Ik denk dat het voor veel mensen ook wel zo is. Bekijken we het ff nuchter:

1. De prijs: Ja je moet economisch gezien een boel bakkies drinken om een goede machine eruit te krijgen. Dus als je 'm koopt is moet het ook om meer dan dat gaan.
2. De moeilijkheidsgraag: goed om te vermelde, toeristeren beware. Maar dit is natuurlijk ook juist een uitdaging als je uitdagingen leuk vind dus tof :)
3. Overige redenen:
- Espressomachines worden ontzettend vies: schoonhouden dus! :lol:
- Een espressomachine neemt veel ruimte in op je aanrecht: Een trofee in je keuken toch :mrgreen:
- Vergeet de dure koffiemolen en de rest van de accessoires niet die je nodig hebt om espresso te zetten: Jep... ik zit nu al aan een tweede molen te denken om makkelijk te kunnen wisselen en het verschil tussen conisch en plat te kunnen proefen :o
- ’s Ochtends snel koffie maken zit er niet in: Serieus... één van de redenen om een profitec 300 aan te schaffen, of zoals in mijn geval een LMLM.
- Het is niet leuk om tijdens een verjaardag uren bezig te zijn met het instellen van de molen en het per keer maken van koffiedranken terwijl de visite zich afvraagt wat je toch allemaal aan het doen bent en waarom het in hemelsnaam zo ontzettend lang duurt voordat ze hun koffie hebben: Ergo de eerdere punten goed in orde hebben dan kan je de show stelen toch :lol:

Vlgs. mij is de bottomline gewoon denk je gewoon leuk voor erbij denk dan goed na en verdiep je eerst als je het echt wilt.

Ik vond het wel een leuk stukje!
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor Pti » do 30 mar 2017, 17:10

Ik heb ooit zo'n bravilor mundo brewer aangeschaft om op verjaardagen end gelegenheden koffie te zetten voor een groep.
Ze ruimen er niet in, ze vinden het wachten prima wat een cappuccino als bij ons thuis krijgen ze elders niet....

Dus er liggen nog 999 bravilor filters in een doos op zolder omdat ik persé een grote doos moest bestellen...volgens mij passen ze trouwens wel in een chemex, any takers? :mrgreen:

Gebruikersavatar
beekschooten
Berichten: 58
Lid geworden op: di 03 aug 2010, 08:19

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor beekschooten » wo 20 dec 2017, 20:48

Tsja, om dan doe kostenpost nog maar even recht te praten:
Afhankelijk van de boon kost me een single espresso zo tussen de 15 en 18 cent. Een nespresso cupje 30 cent. Klint triviaal, maar met ons thuis verbruik is mijn 'dure' espresso op jaarbasis zo'n 350 euro goedkoper. Dus die machine en maler heb je er nog wel een keer uit. Start je met een gebruikte machine ligt het plaatje nog gunstiger omdat na de eerste afschrijving die dure machine gewoon zijn waarde houdt. Zo praat ik het voor mezelf recht. Nu maar hopen dat niemand me uit de droom helpt. :D

En door dat geknutsel met die machines met relatief veel goedkope onderdelen heb ik minder tijd voor andere dure hobbies...
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor fransg » wo 20 dec 2017, 21:05

Goed gezien!

Ik vind het ook geen vergelijk. Zo kan je tegen iemand die geniet van goede wijn zeggen "drink toch alcohol-limonade of mondspoelmiddel van de drogist, daar word je ook zat van, voor minder duur geld."

Een mok bruine slurp uit zo'n plastic bak volautomaat kan makkelijk of goedkoop zijn, maar het is gewoon een onvergelijkbaar product als je het naast een mooie espresso plaatst die is gezet van prachtige boontjes van een uitstekende brander, die via een puike maler in een goeie halfautomaat is bereid door iemand die weet waar hij/zij mee bezig is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor ErikW » wo 20 dec 2017, 21:48

Helemaal eens met Frans!
Eenmaal de echte espresso geproefd hebbende kan je nooit meer een cupje drinken met veel plezier.
Zelfs in een goede espressobar is het vaak bar en blubber!

Veel drinkplezier en fijne feestdagen!~

Erik

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor Erik82 » do 21 dec 2017, 07:59

Als ik het om zou rekenen voor alleen koffie dan kost een dubbele espresso mij tussen de 50 en 80 cent en daar geniet ik erg van. Ik gebruik dan 15,5gr en als je bij nespresso kijkt dan krijg je een matig (enkel) bakkie bitter zonder enige nuance voor 38 cent waar maar 4gr koffie in de capsule zit.

En zo komen we maar weer terug op de geweldige uitspraak "Life is too short for bad coffee"
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Varia”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron