Lungo. Hoe?

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Idske
Berichten: 13
Lid geworden op: za 12 okt 2019, 22:58

Lungo. Hoe?

Berichtdoor Idske » di 12 nov 2019, 19:20

Ik vroeg ik me af hoe iedereen een Lungo maakt. Ik doe het nu zelf met een espresso instelling. In mijn geval dan 18 gram en deze dan een kleine minuut laten doorlopen.
Ik lees verder ook weleens dat je je maling kunt aanpassen en dan de espresso doorloop tijd kan aanhouden. Maakt dit veel uit voor de smaak?

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en ga dat zeker doen maar hou het liefst de espresso dosering aan omdat ik anders steeds de grinder moet aanpassen en das wat minder handig :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lungo. Hoe?

Berichtdoor bobbee » di 12 nov 2019, 20:48

Niet. Lungo maak je niet want dat is echt vies. Je trekt koffie uit maalsel waar niks meer inzit.
Beter is het om een espresso te maken en die naar wens aan te vullen met heet niet kokend water; een Americano.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Idske
Berichten: 13
Lid geworden op: za 12 okt 2019, 22:58

Re: Lungo. Hoe?

Berichtdoor Idske » vr 15 nov 2019, 09:47

Ook al je het maalsel zo onszelf dat het in 27 seconden ongeveer doorloopt? Eens dat met m’n espresso maalsel ik het niet erg lekker vind

Americano maak ik idd liever.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lungo. Hoe?

Berichtdoor bobbee » vr 15 nov 2019, 10:30

Nee, het zal nooit wat worden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron