Roast ED van Caffenation

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Erik82

Re: Roast ED van Caffenation

Berichtdoor Erik82 » vr 22 feb 2019, 13:29

Erg mooie koffie inderdaad maar heel licht gebrand en uit zichzelf al wat fruitig. Die heeft inderdaad ook een hele fijne maling nodig om de balans goed te krijgen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Veel slowkoffie spul

Capulus

Re: Roast ED van Caffenation

Berichtdoor Capulus » vr 22 feb 2019, 14:00

Juist dan moet je onderdoseren en extreem fijn malen met liefst een verlengde PI. Anders is het resultaat vaak zuur en uit balans. De Roast ED heb ik zelf wel eens een mooie espresso uit gekregen maar dat is niet eenvoudig. Met de LGB of Sprso Joe gaat dat veel eenvoudiger.
Net met de 90+ Colombia ook de dosering wat verlaagd en fijner gemaald. Mooi hoe de smaak ineens weer een hele andere kant op gaat. Omdat de overall smaak iets minder zuur wordt komt de citrus achtige bitter / zuur nog mooier naar voren. Minder zuur op zuur, en beter in balans. Paar minuten geleden gedronken, en proef hem nog :).
Zuur op zuur :)
Weer een extra aanduiding in mijn repertoire, al weet ik niet precies wanneer ik dat ik kan zetten.
Bezzera Strega; Eureka Olympus E (M).
Kinu m47; V60, Aeropress ...

Terug naar “Koffie technieken”